X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט גזר 18 חודשי מאסר על תנאי על אדם שהורשע בניסיון הטרדת קטינה באמצעות האינטרנט - פרשה שנחשפה בערוץ 10 השופטת מתחה ביקורת על ערוץ 10 בשל עיתונאות "לא מוסרית"
▪  ▪  ▪
ניסיון הטרדה מול המצלמה

ביקורת על הממלכה השביעית. בית המשפט גזר (יום א', 4.1.09) 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 4,500 שקלים על יהושע פיטשון שהורשע על-פי הודאתו בעבירה של ניסיון הטרדה מינית. מדובר בניסיון הטרדת קטינות באמצעות צ'טים באינטרנט, אשר נחשף בתחקיר ערוץ 10. במהלך התחקיר התחזו תחקירניות הערוץ לקטינות, ניהלו שיחות צ'ט עם גברים והביאו למעצרם באמצעות הזמנתם למפגש.
בפרשה נחשפו 18 חשודים, אחד מהם כאמור יהושע פיטשון, שהורשע בהסדר טיעון. במסגרת ההסדר הודה פיטשון כי נהג לשוחח בצ'טים במהלכם התחזה ל"דניאל" רווק בן 27, מחנך גופני. הוא שוחח עם תחקירנית מערוץ 10 מרים מיכאלי רצולסקי "שהתחזתה לקטינה בת 13... לשיחות היו תכנים מיניים בוטים". באחת מהן התפשט וביצע מעשה מגונה בפני מצלמה. בשיחה האחרונה קבע פגישה עם "הקטינה" בביתה, וכשהגיע נפגש עם "השחקנית". לאחר חילופי דברים ביניהם יצאה מהחדר והמפגש הופסק.
"אין בפרסום הרחב שפגע בו כדי להצדיק גישה סלחנית"
במסגרת טיעונים לעונש, המליץ שירות המבחן להסתפק ב"ענישה מרתיעה צופה פני עתיד בנוסף להעמדתו במבחן למשך שנה". השירות הדגיש את "התייחסותו הרצינית של הנאשם למעשיו, האחריות שהוא מקבל על עצמו, החרטה, הבושה והצער שהוא מצטער על הפגיעה ועוגמת הנפש שגרם לאשתו ולמשפחתו". השירות ציין כי הוא שולב בקבוצה טיפולית ייעודית לעברייני מין ואשתו שולבה בקבוצת תמיכה לבנות זוג של עברייני מין. כמו-כן השירות העריך כי "המסוכנות המינית שהנאשם עלול לסכן אחרים היא ברמה נמוכה".
התביעה דרשה להשית עליו עונש מאסר בפועל ודחתה טענות כי יש להקל עליו בשל הודאתו, עברו הנקי ו"הפרסום הרחב שפגע בו". אין לטענת התביעה בכל אלו "כדי להצדיק גישה סלחנית".
מנגד, סניגורו, עו"ד קבלר, טען כי יש להקל על פיטשון על-רקע העובדה כי "העבירות התגלו על-ידי תחקירני רשת טלוויזיה מסחרית, שנדרשו בסך-הכל להיכנס לאתרי שיחות פתוחים באינטרנט". לטענתו, "בדרך פסולה שמטרתה יצירת עניין תקשורתי הכלים ערוץ 10 את הנאשם ברבים בכתבה ששודרה לאחר פרסומי פרומו תכופים, ללא התחשבות בנזק שהפרסום החוזר ונשנה גורם לנאשם פעם אחר פעם". הסניגור טען כי יש להתחשב גם בכך שהנאשם היה עצור במעצר בית ארבעה חודשים, פוטר מעבודתו, עבר משבר משפחתי שכמעט הביא לפירוק הנישואין, הפסקת ההריון ואובדן בנו. למרות כל אלו חזר הנאשם למעגל העבודה והשתלב כמחסנאי במפעל שוקולד.
הפרסום בערוץ 10 פגע מאוד בנאשם
כאמור, בית המשפט הטיל עליו 18 חודשי מאסר על תנאי, קנס על-סך 4,500 שקלים וכן תקופת מבחן של שנתיים. השופטת דורית רייך שפירא כתבה כי "חרף עבירת הניסיון החמורה שביצע, בהתחשב בהודאתו, עברו הנקי, חרטתו, ההפנמה שהפנים את הפסול שבמעשיו, הפגיעה והנזק הקשים שנגרמו לו מהפרסומים המסיביים, מעצר הבית הממושך בן 4 חודשים, הליך טיפולי שעבר... כך שאינו מסכן את הציבור, וחוסר התועלת שבהטלת מאסר לא ארוך, מצדיק העדפת אינטרס שיקומי... דהיינו, להביא את הנאשם לתפקוד נורמטיבי לטובתו ולטובת האינטרס הציבורי".
בהחלטה מתחה השופטת ביקורת קשה על ערוץ 10. "אין להשלים עם מציאות בה מוכרע דינו של אדם לשבט או לחסד באמצעות התקשורת, ללא בקרה של גורמי אכיפה מוסמכים. עבודת העיתונאות שמתנהלת במוסריות כנדרש, לא נפגעת כאשר גילוי ראשוני של העבירה נשאר חסוי והמשך הטיפול מועבר למשטרת ישראל, האמונה על חקירות פליליות, מיומנת בהן ויודעת כיצד להפעיל סוכן מדיח. רק עם התגבשותו של חומר חקירה בסיסי לבדיקת התשתית הראייתית ופנייה לבית המשפט יתאפשר הפרסום שיקדם את זכות הציבור לדעת, שבשמה פועלת התקשורת. במקרה זה אני מצטרפת ללא היסוס לדעתו של חברי לערכאה השופט אפרתי באשר למעורבות היתר של הממלכה השביעית, שבהתנהלותו האקטיבית מאוד של ערוץ 10, הפרסום בשלב המקדמי פגעו מאוד בנאשם".

בית משפט השלום בתל אביב פ 8467/07
תאריך:  04/01/2009   |   עודכן:  04/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת ילדות בסכנה: עונש קל בגלל ערוץ 10
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כבודם שכחו את מושג ההרתעה
המדיח על השיש  |  4/01/09 16:50
2
שערוריה !
אחמד זיבי אורגינל  |  5/01/09 00:45
3
סדר עדיפויות
שמשון ג  |  5/01/09 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי בסוק
"זכאות לפיצוי עקיף ל-30 ק"מ תעלה עשרות מיליארדים"    כך אומר מנהל רשות המיסים ומוסיף: "אנחנו מעדיפים שיקום עצמי, משלמים בהתאם להתקדמות שלו - וגם נותנים מקדמות נאות"
רובי שטיינברג
"אלימות משוללת רסן והרג של חפים מפשע"    מאשימה את האו"ם במתן "אור ירוק" לישראל    מלך ירדן עבדאללה פנה לטוני בלייר: "כך ישראל לא תשיג ביטחון"
שרון שפורר
המלווים הגדולים של החברה הם לאומי ודיסקונט, שגם פרעו התחייבויות של החברה אליהם בהיקף של 7 מיליון שקל
חיים ביאור
הסכם פנסיה חובה נוגע למיליון עובדים שלא הייתה להם פנסיה עד כה
עופר וולפסון
כך אומרת סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-ORS    על-פי מדד ביקוש התעסוקה של חברת כוח האדם לחודש דצמבר ירד הביקוש לעובדים ב-24%    בתפקידי ניהול נרשמה ירידה של 11% בביקוש לעובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il