X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה, שהסרוויסים היקרים שלה קישטו את שולחנות בתי המלוכה באירופה, וניתנו במתנה לחתונות, מקווה למצוא משקיע שיציל אותה
▪  ▪  ▪
נושי החברה איבדו סבלנות [צילום: AP]

עוד קורבן למשבר הכלכלי העולמי. יצרנית כלי הזכוכית והחרסינה האירית ווטרפורד וודג'ווד, שהסרוויסים היוקרתיים מתוצרתה היו בעבר חלק בלתי נפרד מהמתנות שנהגו לתת לחתונות ברחבי העולם, הודיעה (יום ב', 5.1.09) כי פשטה את הרגל, לאחר שנושיה דחו את בקשתה לארכה נוספת.
החברה, שקריסטל ווטרפורד שלה הוא אחד המותגים המפורסמים ביותר של אירלנד, מסרה כי כמה מהחברות הבנות שלה יועמדו בקרוב תחת כינוס נכסים וביקשה כי מניותיה יושעו מהמסחר בבורסה האירית לניירות ערך.
החברה היא בעלת יצרניות החרסינה הבריטיות וודג'ווד ורויאל דולטון, שמערכות הכלים שלהן מקשטות את השולחנות בכל בתי המלוכה של אירופה, זה יותר ממאתיים שנה. החברה הודיעה בדצמבר כי לא תוכל לעמוד בתשלומי הריבית לבעלי אגרות החוב שלה.
ווטרפורד וודג'ווד הודיעה ביום ב' כי פגה תקופת החסד שנתנו לה המלווים, וכי היא לא חודשה. עם זאת, עדיין היא מקווה כי משקיע יציל את עסקיה.
"אני מאוכזב על שכמה חברות בנות של הקבוצה בבריטניה ובאירלנד נאלצו למנות כונס נכסים, אך אנחנו אופטימיים שדיונים המתקיימים כעת יביאו למציאת קונה לעסקינו", אמר מנכ"ל הקבוצה דייויד סקאלי.
בסך-הכל, הקבוצה מעסיקה 8,000 עובדים. היא כבר קיצצה בכוח האדם שלה בבריטניה ובאירלנד, והעבירה מפעלים למקומות שבהם שכר העבודה נמוך יותר, כגון אינדונזיה. פרשנים מציינים כי לפשיטת הרגל לא תהיה השפעה של ממש על אירלנד, ובבריטניה יפוטרו לכל היותר 700-600 איש.
250 שנות מסורת
ווטרפורד וודג'ווד ניסתה באחרונה לבצע מודרניזציה של מגוון מוצריה, אך התהליך הופסק בגלל המשבר הכלכלי שפגע בשווקים העיקרים שלה בארה"ב ובאיחוד האירופי. משבר האשראי הקשה על החברה את המשא-ומתן עם הנושים.
בעלי מניות בכירים, ובהם יו"ר החברה אנתוני או'ריילי, שעסקי התקשורת הפכו אותו לאחד האנשים העשירים באירלנד, הזרימו שוב ושוב מזומנים לווטרפורד וודג'ווד. מניות החברה ירדו בעקביות מאז 2001, ומאז 2004 היה מחירן אפסי. בשבוע שעבר היה שער הסגירה של מניית החברה 0.001 אירו, ופירושו ששווי השוק שלה היה 5.35 מיליון אירו, לעומת עשרות מיליוני אירו חובות.
ווטרפורד וודג'ווד נוסדה ב-1986 עקב מיזוג של קבוצת הזכוכית ווטרפורד עם חברת וודג'ווד. כל אחת מהחברות פועלת מאז המאה ה-18. את חברת וודג'ווד ייסד לפני כ-250 שנה ג'ושיה וודג'ווד, שהיה אחד מאבות המהפכה התעשייתית, וחלוץ בשיטות ייצור חדשות, לרבות השימוש בכוח הקיטור לתעשיה וכריית תעלות כדי להוביל את התוצרת לשווקים.

תאריך:  05/01/2009   |   עודכן:  05/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החרסינה והקריסטל ווטרפורד וודג'ווד קרסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
אישום נוסף בפרשה - נגד חבר מועצת עיריית תל אביב יגאל חיים    באישום: פעל לכאורה לקידום ענייני בעל החניונים ראובן גרוס    העבירות: מרמה והפרת אמונים
עופר וולפסון
במסגרת חרושת ההערכות והאומדנים לגבי עלויות הלחימה הודיע האוצר כי הדיונים המקצועיים והשפעתם על התקציב ייערכו רק לכשתסתיים
עופר וולפסון
החברה תקבל 100% ממניותיה תמורת 12 מיליון דולר    מחזור המכירות של אוקספורד הסתכם ב-2007 בכ-14 מיליון דולר
דביר אדלר
בפסטה פרסטו מכינים את הפסטה במקום מדי בוקר ומגישים אותה בזריזות מרשימה, כיאה לשמה    דביר אדלר ערך בוחן פתע למנה הכי מתוחכמת בתפריט
משה ריינפלד
המשפט מתקיים בפריס משום ששניים מ-17 ההרוגים היו צרפתים    אחד הנאשמים, העצור בגואנטנמו, טוען כי תכנן את פיגועי 11 בספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il