X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערעור לעליון נגד עיריית תל אביב: התניית הפגנות בכיכר רבין בתשלום פוגעת בזכות ההפגנה המערערת - איכות השלטון: כיכר רבין היא כ"כיכר העיר שאין שניה לה" ולא "נכס להשכרה"
▪  ▪  ▪
תשלום על פי "ראש" [צילום: AP]

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל התניה לקבלת רשיון הפגנה בכיכר רבין בתשלום אלפי שקלים לעיריית תל אביב. מדובר בנוהל "שכירות" הפגנות בכיכר, 19 אלף שקלים עד 20 אלף מפגינים ו-45 אלף שקלים מעל 20 אלף מפגינים.
באי-כוח התנועה עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב, טוענים כי העירייה אינה רשאית לגבות תשלום עבור הפגנות בכיכר נוכח "מעמדה וייחודה של כיכר רבין ככיכר העיר שאין שנייה לה", נוכח "מהותה ומרכזיותה של הזכות להפגנה". יתרה מכך, חיוב תשלום מראש החורג בהרבה מההוצאות הממשיות הנגרמות לעירייה, מהווה "מגבלה מהותית על יכולתם של ארגוני המלכ"ר כמו גם אנשים פרטיים מחוסרי אמצעים לממש את זכותם להפגין עד כדי מניעת יכולת לממש זכות זו".
הערעור הוגש בעקבות דרישת העירייה מהתנועה לשלם 19 אלף שקלים עבור הפגנה נגד הצעת "חוק הג'ובים" בשנת 2005. החוק נועד "להכשיר מינויים פוליטיים בשירות המדינה והחלפת עובדים מקצועיים הנהנים מעצמאות שיקול דעת, במקורבים החבים את משרתם לשר הממנה". במסגרת ההפגנה תוכנן גם מיצג של כ-25 מטרים של כסאות ריקים המסודרים בריבוע ובו שלטי מחאה שונים". כאמור, כדי להפגין נדרשה התנועה לשלם מראש 19 אלף שקלים.
התנועה עתרה בבקשה לבטל את החיוב בתשלום אך בית המשפט דחה את העתירה ואף חייב אותה בהוצאות בסך 10 אלפים שקלים. בין היתר קבע בית המשפט כי "אין לשלול את זכותה של העירייה לגבות הוצאות עבור עצם ההיענות לבקשה לשימוש בלעדי בכיכר". בית המשפט קבע עוד כי העירייה רשאית לדרוש "הוצאות ממשיות".
על ההחלטה הוגש ערעור לעליון בטענה כי התניית הפגנות בתשלום "פוגעת בזכות ההפגנה, פגיעה שאינה עומדת בתנאי פסקת ההגבלה בהיותה נעשית ללא כל הסמכה חוקית, אינה מידתית, אינה סבירה ואינה נעשית לשם שמירה על אינטרס חיוני או תכלית ראויה כלשהי המצדיקים את הפגיעה בזכות ההפגנה".
יתרה מכך, דרישת התשלום תשלול ממפגיינם "נעדרי יכולת כלכלית" את הזכות להפגין בכיכר רבין. התנועה טוענת עוד כי אין מדובר בסתם עוד מקום. כיכר רבין, "היא לב ליבה של העיר תל אביב ונראה כי אין חולק שכיכר רבין היא כיכר העיר, הפכה זה מכבר להיות הכיכר של המדינה, אחד משני המקומות המרכזיים ביותר והאפקטיביים ביותר לקיום הפגנות או מחאות ציבוריות המבקשות לפנות לכלל הציבור הרחב.
באי-כוח התנועה מצביעים, לשם השוואה, על העובדה כי בניגוד לעיריית תל אביב, עיריית ירושלים אינה גובה תשלום עבור הזכות להצביע בתחומה ובכלל זה באתר "תאום" לכיכר רבין, רחבת קריית הממשלה בירושלים. איכות השלטון מאשימה את עיריית תל אביב ביחס לכיכר רבין כאל "נכס להשכרה" ואף "כופה על המפגינים 'השוכרים' לקבל שירותים שונים ממנה ולשלם עליהם מראש גם אם שירותים אלה לא נתבקשו על-ידי המפגינים ואינם נחוצים בסופו של דבר".

תאריך:  05/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערעור: ההפגנות בכיכר רבין - "לעשירים בלבד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה חדש?!
Joe Anaaref  |  6/01/09 07:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רובי שטיינברג
הח"כים ביקשו לפסול את מועמדות משה פייגלין ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת, בטענה שהוא חותר לביטל הדמוקרטיה בישראל, ומסית לגזענות    ועדת הבחירות לא השתכנעה, והשופט ריבלין לא קיבל את הטענה המקדמית שהציגו, לפיה הוועדה מושפעת משיקולים פוליטיים
איציק וולף
כוחות צה"ל הפועלים בצפון רצועת עזה הרגו כמאה חמושים ב-24 שעות    בשעות הערב התפתחו חילופי אש כבדים    שני ישראלים נפצעו מפגיעת פצמ"ר
רובי שטיינברג
בכיר האידיאולגים של חמאס, ממקום מסתור אליו ירד עם תחילת מבצע "עופרת יצוקה": "לרסק את האויב הציוני"    אבל גם: "חמאס מוכן לדון בכל מה שהוא לטובת עמנו"
איציק וולף
לאחר קצת יותר משבוע של הפסקת קמפיין הבחירות מחדש הליכוד את המתקפה על יו"ר קדימה    "הייתה שותפה מלאה לתהדיה שהביאה להתחמשות חמאס"
רובי שטיינברג
שר החוץ הצ'כי, בעקבות המבצע הקרקעי בעזה: "השגת המטרות לכינון שקט באזור תהיה אפשרית רק לאחר הפסקת אש"    לבני בפגישה עם בלייר: החמאס פועל נגד הקוורטט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il