X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשם העמותות לשעבר עו"ד עמירם בוגט חושף: לרשם אין סמכות לתת "אישור ניהול תקין" החלטת הממשלה בסוגיה התקבלה בחוסר סמכות דורש הטבות לאיגוד הג'ודו ללא האישור
▪  ▪  ▪
בוגט. אישורים נטולי סמכות [צילום: ארכיון News1]

לא צריך אישורים? רשם העמותות הקודם עו"ד עמירם בוגט טוען כי לרשם העמותות אין סמכות לשלול מעמותה אישור ניהול תקין, וכי החלטת הממשלה בנושא התקבלה אף היא ללא סמכות בחוק, ודינה להיבטל.
בוגט, המייצג את איגוד הג'ודו הישראלי, עתר (יום א', 4.1.09) לבית המשפט לעניינים מנהליים בדרישה להורות לרשם העמותות להעניק לאיגוד אישור ניהול תקין לשנת 2009. זאת ללא התניית מתן האישור בתנאים כלשהם, לרבות תוכנית הבראה. לטענת בוגט, לרשם אין סמכות לשלול את האישור.
האג'נדה הנסתרת של הרשם
בעתירה טוען בוגט כי התנהלות הרשם בשלילת האישור לו זכאי האיגוד כדין, "פסולה ובלתי סבירה", והוא פועל "בחוסר סבירות ותוך חריגה מסמכות". הוא אף מאשים את הרשם הנוכחי ב"התנהלות מנוגדת לכללי מנהל תקין, ובניסיון להתערב בענייניו הפנימיים של האיגוד בדרך לא ראויה".
תחת מצג של תוכנית הבראה, הרשם פעל "מתוך אג'נדה נסתרת שמטרתה החלפת ועדי האיגוד", טען בוגט. הרשם "פעל ופועל למען אינטרס של פלג אחד בתוך האיגוד". יתרה מכך, שלילת אישור ניהול תקין "עלול להסב לאיגוד נזקים כבדים ובלתי הפיכים". זאת בשל העובדה כי העדר אישור יגרום ל"שלילת תקציבים ותמיכות מהאיגוד", ויוביל "לפגיעה אנושה בענף כולו, להפסקת הפעילות והגרוע מכל לשלילת האפשרות לשלוח ספורטאים לתחרויות בחו"ל, אשר השתתפותם בהם נחוצה על-מנת לצבור נקודות המאפשרות השתתפותם באליפויות שונות ובאולימפיאדה".
החלטת ממשלה ללא סמכות חוקית
עוד חשף בוגט, רשם העמותות במשך שנים, כי באוקטובר 1998 קיבלה ועדת השרים לביקורת המדינה החלטה לפיה "החל משנת התקציב 1999 יידרשו גופים שפונים בבקשה לתמיכה ממשרד ממשלתי להציג אישור רשם העמותות". בהחלטה שהפכה בסופו של דבר להחלטת ממשלה נכתב כי "רשם העמותות יבחן בהתאם לנוהלים ולקריטריונים שיגובשו על ידו אם העמותה עומדת בכל דרישות החוק, אם נכסי העמותה והכנסותיה משמשים אך ורק את מטרות העמותה".
אלא שהחלטה זו, טוען בוגט, "מחוסרת תוקף והתקבלה בחוסר סמכות ומנוגדת לעקרון חוקיות המנהל. אין בכל ספר החוקים כל סעיף המסמיך את הרשם להנפיק את האישור האמור". מדובר לטענתו, בסמכות שהוענקה לרשם "יש מאין" ולפיכך היא "בטלה". כך הוא הדין בהחלטת הממשלה בנושא "שהתקבלה בהיעדר סמכות ועל כן בטלה ומחוסרת תוקף".
האישור אינו תנאי להטבות
הוא הוסיף כי גם אם ניתנה לרשם סמכות לתת אישור ניהול תקין, מדובר בהרשאה "אישית" לרשם עצמו וזאת יכולה להנתן רק לאחר שביצע בדיקה בעצמו. לפיכך, מאחר שלא ביצע בדיקה בעצמו בנוגע לאיגוד הג'ודו, הוא אינו יכול לשלול אישור ניהול תקין.
כאמור, בעתירה מבקש איגוד הג'ודו לקבוע כי לרשם אין כל סמכות להוציא "אישור ניהול תקין", וכי "אסור שאישור כזה יהווה תנאי לקבלת תמיכות או כל הטבה אחרת מהמדינה". לחלופין, בית המשפט יקבע שסמכותו של הרשם להוציא אישור ניהול תקין "מוגבלת לבדיקת שתי תנאים בלבד המוזכרים בהחלטת הממשלה: 'אם העמותה עומדת בכל דרישות החוק', ו'אם נכסי העמותה והכנסותיה משמשים אך ורק את מטרות העמותה', ואף זאת בפרשנות מצומצמת ולאור נוסח האישור המונפק על-ידי הרשם עצמו".

תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשם הקודם: לאישורי "ניהול תקין" אין תוקף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד רלבנטי-מושחתים נמאסתם! ל"ת
אנונימוסית  |  6/01/09 12:17
2
איגוד השחייה
שיפרה  |  6/01/09 13:06
3
המושחת הוא עו"ד בוגט
אלון בכה  |  8/01/09 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל שוסטר
דאו ג'ונס איבד 0.9%    ורינט איבדה 10.7%    מלנוקס נחלשה ב-5.1%    גילת לוויינים נסוגה ב-7.6%    די.אס.פי.ג'י הוסיפה 10.4
אלעזר לוין
גם יזמים שלא הוכיחו חוסן פיננסי יוכלו לרכוש מגרשים לבנייה להשכרה    הנחות לחיילי מילואים ולתושבי אזור עזה וקו העימות
רובי שטיינברג
בזירה הבינלאומית: אובאמה מסרב להתבטא    לבני במחאה על דברי ארדואן    בקהיר מבוי סתום בין חמאס למצרים    צ'אבז נשיא ונצואלה ומקורבו של אחמדינג'אד: ישראל מבצעת רצח-עם
עידן יוסף
סיכום בעניין השימוע בפרשת ראשונטורס הושג בין היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטי אולמרט    במקום להתקיים עד סוף פברואר, ייערך השימוע לקראת תום מרס
איציק וולף
יו"ר הליכוד השיב בשלילה לבקשת השר רפי איתן לתמיכה בבקשתו לדחות את הבחירות בשישה שבועות בעקבות הלחימה בעזה    על המבצע בעזה: בפעם הבאה על הממשלה לחתור למיטוט שלטון חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il