X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"המצב היום קשה" מתווכים מתלוננים על עורכי דין הפועלים גם כמתווכים כונסי נכסים אינם מוכנים לשלם דמי תיווך מתווך בכיר: "יש עורכי דין שאינם יודעים לנסח חוזי נדל"ן" "צריך שעורך דין יישב פעם שנה בכלא"
▪  ▪  ▪
נחמן שכטר, יו"ר ארגון מלד"ן

"המשבר הכלכלי הנוכחי מביא לכך שרבים פונים תביעות לבתי המשפט, כדי לבטל זכרון-דברים לעסקת נדל"ן שחתמו עליו". כך גילה אמש (יום ב', 5.1.09) יו"ר ועדת הקניין בלשכת עורכי הדין, עו"ד אילן שרקון. הוא דיבר בערב עיון שנערך בתל אביב על-ידי הלשכה ועמותת מתווכי הנדל"ן, כדי לדון על היחסים בין שני מקצועות אלו.
שרקון הוסיף כי בנוסף למקרים המגיעים לבתי המשפט, יש בימים אלו מקרים לא מעטים של ביטול עסקות, המסתיימים בפשרה, מבלי להגיע לבתי משפט.
עו"ד משה כהן-זאדה הוסיף: "בעבר היינו מוכרים דירות כמו לחמניות טריות. היום המצב קשה יותר".
ערב העיון הוקדש בעיקר לתיאור מתיחות וחילוקי דעות המתעוררים לעתים בין מתווכים ועורכי דין. המתווכת רננה ברש אמרה: "באחרונה קיבלו עורכי דין רבים רישיון של מתווך. זה מרגיז אותי. הם גובים עמלה של 2%, הכוללת גם את עמלת התיווך וגם את עמלת עורך הדין".
המתווך אורי טל מהרצליה, שהוא אחד המתווכים הגדולים של חברת רימקס, אמר: "לעיתים אני שואל את הקונה או המוכר מי עורך הדין שלו, וכשאני שומע את שמו, אני מחמיץ פנים. זאת כי מדובר בעורך דין שאינו בקי בעריכת חוזי נדל"ן. מתוך שאינו יודעי הוא חושש, מציג תנאים נוקשים, ומביא לעתים לפיצוץ העסקה".
המתווך עופר מרגולין מתל אביב, שהיה בעבר דובר עמותת המתווכים מלד"ן, תקף בחריפות את עורכי הדין. "עורכי דין המשמשים ככונסי נכסים אינם מוכנים לשלם עמלות למתווכים המביאים להם קונים (מתווכים נוספים שדיברו בערב העיון אישרו עובדה זו). עורכי דין המטפלים ברכוש פנו אלי, ודרשו לקבל 50% מדמי התיווך שאני מקבל על מכירת הנכס. על-ידי כך הם מקבלים עמלת תיווך - כשאין להם רישיון להיות מתווכים. זה לא חוקי. זו חוצפה, שערורייה. צריך להתלונן על עורך דין כזה, שיעמוד למשפט ויישב שנה בכלא, ואז התופעה תיפסק!", אמר.
עו"ד אלכס רוזנמן הגיב ואמר: "אם עורך דין מתערב ופועל לכך, שמתווך לא יקבל את מלוא העמלה המגיעה זו - זה לא בסדר".
מרגולין גם התלונן על עורכי דין, שלאחר חתימת החוזה "בודקים בציציות" של המתווך, ואם הם מגלים שאין לו רישיון, מודיעים לו בשם הלקוח שאין הוא זכאי לעמלה. יו"ר עמותת מלד"ן, נחמן שכטר, הגיב מיד באמרו: "מתווך שאין לו רישיון, באמת אינו זכאי על-פי החוק לעמלה!".
אחד המתווכים הציע שלשכת עורכי הדין תפיץ בין המתווכים דף מידע על פרטים החייבים להיות כלולים בזכרון-דברים, כדי שיהיה תקף. עורכי הדין שנכחו במפגש הגיבו מיד בשלילה. אחד מהם אמר לאחר מכן ל-News1: "לו היינו עושים זאת, היה הדבר פוגע בפרנסתנו, כי רבים היו רוכשים נכסים מבלי לפנות לעורכי דין שכדי שיכינו חוזה".
חלק מהדיון נסוב על תוקפו של זכרון-דברים, ומה יש לכתוב בו כדי שיהיה תקף ומקובל על בית המשפט. פרופ' מיגל דויטש סיפר כי פעם הכין זכרון-דברים, ולאחר יום ביקש אחד הצדדים לבטל את העסקה.
עו"ד שמואל גרוסמן ניתח את משמעות חוק המתווכים. הוא סיפר על עסקה, שבה התברר שהמוכר הוא בעל 50% מהדירה בלבד, ומובן שהמכירה לא יצאה לפועל. עם זאת, בית המשפט קבע שהמתווך זכאי לקבל עמלה. במקרה אחר, לעומת זאת, לא בדקה המתווכת כראוי את רישום הדירה, ולא גילתה ש-80 מ"ר מתוך שטחה הכולל, 150 מ"ר, נבנו תוך חריגת בנייה. במקרה זה פסק בית המשפט המחוזי בנצרת שהמתווכת התרשלה, ולכן אין היא זכאית לדמי תיווך.

תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המשבר הכלכלי מביא לביטול עסקות נדל"ן"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אירוע טוב מאד
רובין  |  6/01/09 07:39
 
- טוב מאד
רומי  |  6/01/09 08:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
רשם העמותות לשעבר עו"ד עמירם בוגט חושף: לרשם אין סמכות לתת "אישור ניהול תקין"    החלטת הממשלה בסוגיה התקבלה בחוסר סמכות    דורש הטבות לאיגוד הג'ודו ללא האישור
שמואל שוסטר
דאו ג'ונס איבד 0.9%    ורינט איבדה 10.7%    מלנוקס נחלשה ב-5.1%    גילת לוויינים נסוגה ב-7.6%    די.אס.פי.ג'י הוסיפה 10.4
אלעזר לוין
גם יזמים שלא הוכיחו חוסן פיננסי יוכלו לרכוש מגרשים לבנייה להשכרה    הנחות לחיילי מילואים ולתושבי אזור עזה וקו העימות
רובי שטיינברג
בזירה הבינלאומית: אובאמה מסרב להתבטא    לבני במחאה על דברי ארדואן    בקהיר מבוי סתום בין חמאס למצרים    צ'אבז נשיא ונצואלה ומקורבו של אחמדינג'אד: ישראל מבצעת רצח-עם
עידן יוסף
סיכום בעניין השימוע בפרשת ראשונטורס הושג בין היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטי אולמרט    במקום להתקיים עד סוף פברואר, ייערך השימוע לקראת תום מרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il