X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוחלף על-ידי מנכ"ל קבוצת דלק, איל לפידות שפי יפרוש גם מראשות התאחדות החברות לביטוח חיים החילופין – ב-31 במרס הערכה: הפרישה על-רקע ארבע פרשיות: הפסדים בפרשת אקסלנס, הפסדים בבורסה, הפסדים במאדוף, הפסדים בדוחות הרבעוניים
▪  ▪  ▪
ארבע פרשיות הפסדים במהלך כהונתו. שפי
הפניקס הפסידה 60 מיליון שקל במאדוף
אלעזר לוין
הפסדי שלוש חברות ביטוח בפרשה - 127 מיליון שקל * ביש מזל במשיכת הכסף
לרשימה המלאה

   חגי עמית
יו"ר הפניקס: "אנחנו עדיין רוצים את אקסלנס"

מנכ"ל חברת הביטוח הפניקס, יהלי שפי (57), הודיע היום (ג', 6.1.09) על התפטרותו. ההתפטרות תכנס לתוקף ב-31 במרס, מיד לאחר שיציג את הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2008. במקומו ימונה מנכ"ל קבוצת דלק, איל לפידות (42), שהיה בעבר מנכ"ל החברה לביטוח ישיר. הפניקס ודלק נמצאות שתיהן בשליטת יצחק תשובה. במקביל, יתפטר שפי גם מתפקידו היצוגי כיו"ר התאחדות החברות לביטוח חיים.
הפניקס הודיעה הבוקר, כי בקרוב תבחן אפשרות ששפי ימשיך לעבוד בקבוצת הפניקס, אולם לא נמסר לפי שעה באיזה תפקיד. שפי מחזיק חבילת מניות קטנה בהפניקס, ששוויה כ-90 אלף שקל.
התפטרותו של שפי יכולה להראות כסיום קדנציה של ארבע שנים, מאחר שהוא מכהן כמנכ"ל מ-1 במרס 2005.
אולם, על-פי הערכת גורמים בענף הביטוח, יש סיבות נוספות לפרישתו:
פרשת אקסלנס: הפניקס נתנה בעבר לאהרון בירם וגיל דויטש אופציה למכור לה את מניותיהם באקסלנס השקעות, 40.8% מהון החברה, ב-552 מיליון שקל. בירם-דויטש יוכלו לממש את האופציה החל מ-1 בפברואר. שווי המניות בבורסה נמוך בהרבה, והעיסקה תסב להפניקס הפסדים של מאות מליוני שקלים.
הפסדים בשוק ההון: הפניקס הפסידה בינואר-ספטמבר אשתקד 1.39 מיליארד שקל בשוק ההון, לעומת רווח של 1.85 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2007. הפסדים אלו גדולים מהפסדי חברות ביטוח אחרות בענף. רוב ההפסדים, 1.088 מיליארד שקל, נרשמו ברבעון יולי-ספטמבר.
פרשת מאדוף: הפניקס השקיעה בעקיפין 15 מיליון דולר בבית ההשקעות של מאדוף. החברה ניסתה ערב התמוטטות עסקיו של מדאוף לגבות חזרה 10 מיליון דולר, אך לא הצליחה. הפניקס עלולה להפסיד מהפרשה 57 מיליון שקל, אם כי תוכל להקטין את ההפסד על-ידי ניכויו כהוצאה לצורך מס. האם הפניקס הרוויחה ב-2008? על כך בפיסקה הבאה.
הפסדים: הפניקס הפסידה בינואר-ספטמבר 16 מיליון שקל, לעומת רווח של 414 מיליון שקל בתקופה המקביל ב-2007. אם הפניקס סיימה את כל שנת 2008 בהפסד, יפגע הדבר בהון העצמי שלה, וגם ימנע אפשרות לנכות את הפסדי פרשת מאדוף.
לפידות יכנס עם "דף נקי"
שפי יפרוש מיד לאחר שיציג את הדוחות הכספיים לשנת 2008, שבהם ידווח על ארבע הפרשיות. נראה כי בעלי הפניקס, יצחק תשובה, יחד עם יעקב שחר וישראל קז (בעלי מניות מיעוט בחברה), רוצים לאפשר למנכ"ל החדש איל לפידות להכנס לחברה במצב של "דף נקי", וכאשר האחריות להפסדי העבר מוטלת על המנכ"ל הפורש.
שפי הוא רואה חשבון במקצועו, ובעבר היה שותף בחברת דלויט-ברייטמן-אלמגור, וכיהן כרואה החשבון של הפניקס. בעלי השליטה בהפניקס באותה תקופה, יעקב שחר וישראל קז, "שלפו" אותו ממשרד רואי החשבון, והציעו לו את תפקיד המנכ"ל במקום בר-כוכבא בן-גרא.
לפידות היה בעבר מבכירי משרד האוצר. לאחר מכן ניהל בהצלחה את החברה לביטוח ישיר, בשליטת משפחת שנידמן, והגדיל את פעילותה ורווחיותה. משם עבר לקבוצת החברות של תשובה, ומונה למנכ"ל חברת דלק.
צמרת חדשה לענף הביטוח
פרישתו של שפי מסיימת שנה שבה הוחלפו מנכ"לי שלוש חברות הביטוח הגדולות של ישראל: יונל כהן מונה למנכ"ל 'מגדל' במקום איזי כהן, ושי שלמון מונה למנכ"ל 'כלל ביטוח' במקום אביגדור קפלן. בנוסף, מונה נגה רחמני ליו"ר אילון, לאחר שהסתימה תקופת ההשעייה שלו בעקבות פרשת הקרטל. כך הולכת ונוצרת צמרת חדשה לענף הביטוח. חברות ביטוח אחרות, ובהן הראל, מנורה ושלמה אליהו, נמצאות בשליטת אנשים פרטיים שהם או בני משפחתם מנהלים את החברה.

תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
אלפי מסמכים שהיו מונחים עשרות שנים במרתף הבית שבו התגורר הסופר חתן פרס נובל ליד הוואנה, יועמדו זו פעם ראשונה לרשות החוקרים
עידן יוסף
ראש מערך הרקטות של חמאס חוסל בג'בליה
משה ריינפלד
ביהמ"ש העליון ביטל החלטת שופט מחוזי לפצל דיון באישור תביעה ייצוגית נגד חמישה אתרי מכירות פומביות על הפעלת קונים פיקטיביים
משה ריינפלד
פסק דין שניתן באחרונה מלמד שיש גם חקלאים הנהנים מבג"צ הקשת המזרחית: אם הוכיחו כי שילמו בעד הקרקע - אין המינהל יכול לפנותם
עידן יוסף
בצפון רצועת עזה ירה טנק של צה"ל בשוגג במבנה בו שהו חיילי גולני    טנק נוסף ירה לעבר כוח צנחנים    ההלוויות היום בירושלים ובכפר ירכא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il