X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התקנה, המיועדת לנותני שירותים, חלה על מי שבשנת 2008 מחזור עסקיו היה עד 15 מיליון שקל רו"ח בלנגה: "המע"מ במזומן - יגרום לעסקים מצוקת אשראי קשה בתחילת 2010"
▪  ▪  ▪
לא לחזור לבסיס מצטבר. בלנגה [צילום: יח"צ]

לאור המצב הכלכלי ומחנק האשראי במשק אושרה (יום ג', 6.1.09) הוראת שעה בתקנות מע"מ המאפשרת לעסקים של נותני שירותים לדווח על בסיס מזומן לצרכי מע"מ. התקנה חלה על מי שמחזור עסקיו בשנת 2008 היה עד 15 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ) ולשנת 2009 בלבד.
שורה של עסקים ידווחו למע"מ על בסיס מזומן בשנת 2009 רק בעת קבלת התקבול ולא בצמוד להוצאת החשבונית. חלק מבתי העסקים אשר ידווחו למע"מ על בסיס מזומן בשנת 2009 יהיו בתי מלון, אולמות אירועים ומסיבות, חברות הובלה, חברות השכרת רכב, שיפוצים ותיקונים בבניינים, הופעות ועינוג ציבורי, המרת מטבע, חברות הסעה, חברות כוח אדם ומוסכים.
לדברי עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה, המומחה בדיני מיסים, על-מנת לעבור לדיווח על בסיס מזומן חובה שחשבונית המס תוצא אך ורק (ותוך 7 ימים) לאחר קבלת תמורת השירותים על-ידי העסק או במועד פרעון השיק במקרה שנתקבל שיק דחוי. אם הוצאה חשבונית מס לפני קבלת התמורה - חובה על העוסק לדווח ולשלם את המע"מ הכלול בחשבונית שהוצאה גם אם תמורתה לא נתקבלה.
בלנגה מציין, כי על מקבלי השירותים בכלל וגופים ציבוריים וממשלתיים בפרט, לא להתנות את התשלומים עבור השירותים בקבלת חשבונית מס ולהסתפק בדרישת תשלום או חשבון תשלום. "אם המשרדים הממשלתיים יתעקשו על קבלת חשבונית מס לפני התשלום אין כל משמעות להקלה והעסקים יצטרכו לשלם את המע"מ למדינה לפני קבלת התמורה", הסביר.
בלנגה טוען שתשלום מע"מ על בסיס מזומן הוא הצודק והנכון יותר בכלל ובמתן שירותים בפרט. לדעתו, על האוצר והממשלה להחיל את ההוראה על כל ענפי השירותים ללא קשר למחזור עסקיהם ולהפוך הוראה זו להוראה קבועה ולא רק לשנה אחת.
מאחר וההוראה היא לשנה אחת בלבד ואחריה חוזרים לבסיס מצטבר, מדגיש בלנגה, כי יש לשים לב, שהצפי בעוד שנה הוא שהעסקים הקטנים והבינוניים ייכנסו למצוקת אשראי קשה מאוד, מאחר ויצטרכו במהלך פברואר 2010 לשלם את המע"מ בגין המזומן שגבו ובגין השירותים שיתנו בינואר באופן מצטבר. "המדינה נותנת אשראי של 193,500 שקלים בלבד לנותני שירותים", הסביר.

תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה הוראת שעה לדיווח מע"מ על בסיס מזומן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בירם ודויטש יוכלו למכור להפניקס ב-1 בפברואר מניות ב-552 מיליון שקל - אך שווי השוק שלהן כיום רק 168 מיליון שקל    הפניקס דיווחה על הפסד קטן יותר תוך הסתמכות על "הערכת שווי הוגן" מיושנת    אשתו של יהלי שפי היא אחותו של אהרון בירם
עידן יוסף
עופר וולפסון
כ-50 בעלי עסקים יצטרפו בתחילה לתוכנית, שיזמה תב"ת - ג'וינט ישראל    תכלול היכרות עם התחום, הקמת אתרים וליווי של מומחים שיווקיים
עופר וולפסון
כאל תעמיד לצורך כך קווי אשראי ב-200 מיליון שקל    מנכ"ל פסגות: "כניסת ויזה כאל לתחום הפקטורינג תאפשר גידול מהותי בפעילות"
איציק וולף
הרב עמוס נתנאל שבנו נהרג בשוגג מאש טנק ישראלי ציין כי העובדה שבנו נפל בשליחות של גבורה מנחמת את המשפחה    "אמרנו למח"ט ולמ"פ - תמשיכו בשליחות הגבורה שלכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il