X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר בנתח הגדול בתולדות מדיה זו מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: האינטרנט הוכיח כי הוא יודע לקחת נתחי פרסום מהעיתונות הפרסום בטלוויזיה צמח ולראשונה הוא הפך לגדול יותר מהיקף הפרסום בעיתונות, שהייתה מאז ומתמיד המדיה הגדולה בישראל בשני הערוצים המסחריים, 2 ו-10, נרשם במהלך השנה כולה גידול ממוצע בזמן אויר לפרסומות
▪  ▪  ▪
הפרסום בעיתונות נחלש [צילום: פלאש 90]

גודלה של עוגת הפרסום צמח במידה מינורית של 2.6% ב-2008 לכדי 3.86 מיליארד שקלים. כך עולה מניתוח נתוני שוק הפרסום שעורכים איגוד השיווק הישראלי ויפעת בקרת פרסום. מדובר בשנה חמישית רצופה של צמיחה אם כי זו נבלמה ברבעון הרביעי של 2008. "המשבר הפיננסי שהפך למשבר כלכלי עמוק הורגש בכל ענפי המדיה ברבעון הרביעי והפך את המגמה על-פיה", אמרה תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד. לדבריה, "ענף הפרסום צפוי להרגיש את המשבר הכלכלי במלוא עוצמתו ב-2009 וכספים רבים בתקציבי השיווק במשק יוסטו מן הפרסום המסורתי לאפיקי שיווק אחרים שעלותם נמוכה יותר".
בזכות צמיחה מרשימה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, צמח הפרסום בטלוויזיה ולראשונה הוא הפך לגדול יותר מהיקף הפרסום בעיתונות, שהייתה מאז ומתמיד המדיה הגדולה בישראל. בעוד שבשנה קודמת, החזיקה העיתונות 42% מעוגת הפרסום, היא ירדה השנה ל-38%, ואילו הטלוויזיה עלתה מ-36% ל-39%, והפכה בכך למדיה הגדולה בישראל.
בשני הערוצים המסחריים, ערוץ 2 וערוץ 10, נרשם במהלך השנה כולה גידול ממוצע בזמן אויר לפרסומות, עלייה בעלות לנקודה ועלייה ברייטינג הממוצע.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "העובדה כי הטלוויזיה המסחרית גדלה בהכנסותיה מדי שנה וממשיכה להפסיד מצביעה על מבנה הוצאות והתחייבויות בעייתי. האינטרנט הוכיח כי הוא יודע לקחת נתחי פרסום מהעיתונות. השלב הבא באבולוציה שלו יהיה להראות כי הוא גם יודע לקחת נתחי פרסום מהטלוויזיה".
האינטרנט המשיך לצמוח באחוזים דו ספרתיים, והגיע ב-2008 לנתח של 12% מעוגת הפרסום - הנתח הגדול בתולדות מדיה זו, שלפני שלוש שנים בלבד החזיקה נתח שוק חד ספרתי קטן. היקף הפרסום באינטרנט בישראל על-פי הערכת איגוד השיווק ויפעת הוא 450 מיליון שקלים. מדובר בפרסום באתרי האינטרנט כמו-גם בפרסום במנועי חיפוש בישראל.
הריכוזיות בתחום האינטרנט היא גדולה: כ-65%-70% מכספי הפרסום מגיעים לוואלה ו-Ynet. עם-זאת, נכנסו בשנה החולפת כמה שחקנים חדשים לזירת האינטרנט, הבולט שבהם הוא מאקו של קשת. ייתכן שמגמת הריכוזיות תיחלש ב-2009, אם כי סביר שיקח עוד זמן רב, אם בכלל, עד שתיחלש ההגמוניה של שני האתרים הגדולים בישראל.
לעומת זאת, העיתונות, שהייתה המדיה הגדולה והחזקה בישראל, איבדה את הבכורה, הן בשל התחזקות הטלוויזיה והן בשל התחזקות האינטרנט - שניהם נוגסים בה. מגמת הירידה העקבית המאפיינת את העיתונות מאז 2002 נמשכה גם ב-2008, והפרסום בעיתונות עומד על 1,477 מיליארד שקלים בשנה החולפת לעומת 1,571 מיליארד ב-2007 - קיטון של כ6%.
הצטרפותם של שחקנים נוספים לענף לא הגדילה את היקפי הפרסום בעיתונות והעוגה המצטמקת חולקה בין מספר גדול יותר של עיתונים יומיים, שבועונים וירחונים. כפועל יוצא, מתאפיינת 2008 בירידת מחירים ובגידול ההנחות למפרסמים.
ב-2008 נרשמה יציבות בענף פרסום החוצות ולולא הסרת השילוט מנתיבי איילון, היה הענף אף רושם צמיחה צנועה בשנה החולפת. הוא היה ונותר 5% מהעוגה. את הירידה בפרסום בקירות באיילון, מקזזים הקמפיינים המפלגתיים שעלו בסוף השנה לקראת הבחירות הקרובות.
ענף שילוט החוצות ממשיך להתאפיין על-ידי 5-4 שחקנים גדולים, אשר מחזיקים את רוב הענף ובראשם חברת רפיד. בשלהי 2008 התחיל שינוי במפת השחקנים אשר ככל הנראה ישנה את מבנה הכוחות בענף. השינוי הבולט ביותר הוא רכישת מקסימדיה על-ידי אלי עזור ומיזוגה עם מרקעי תקשורת.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוגת הפרסום ל-2008: האינטרנט צמח ל-12% מהשוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
פעולת צה"ל בעזה נחשבת לאחד הגורמים להתייקרות הנפט, יחד עם סכסוך הגז בין רוסיה לאוקראינה וקיצוץ התפוקה של חברות אופ"ק
איציק וולף
הפלשתינים מדווחים על עשרות הרוגים בהפצצת בית הספר של אונר"א בג'בליה    הרוגים גם בהפצצת בניין בשכונת זייתון    מועצת הביטחון תתכנס לדיון
עופר וולפסון
כך אומר מוטי שפירא מנכ"ל לה"ב    הזהיר מפגיעה קשה בעשרות אלפי עסקים קטנים באזור הדרום ותמה על כוונת הממשלה לסגור הרשות דווקא בימים אלה
עמר בנוביץ
פעילויות הכדורסל ימשיכו כמתוכנן. קופל: "לא צריך להתנגח בכל דבר"
משה ריינפלד
מאות שיעים יצאו בתהלוכה לרגל חג העשורה, אך החלו להפגין במרכז סרינגר נגד פעולת צה"ל    המשטרה פיזרה אותם בגז מדמיע ובאלות    [תהלוכה דתית הפכה למחאתית. צילום: AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il