X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ג'ים קארי, המככב בסרט החדש "יס מן" הוא סוג של גאון, אך לא ניתן לראות זאת בסרטו החדש הסרט נדוש ומאכזב
▪  ▪  ▪
ג'ים קארי בסרט החדש [צילום: אתר סרט]

"אני הולך לראות את החדש של ג'ים קארי", סיפרתי לחבר בטלפון. "איזה כיף. על מה זה?" הוא שואל, "על איזה בחור שלא יכול להגיד 'לא', רק 'כן'", אני עונה. "רגע, זה 'שקרן שקרן 2'?" הוא שואל בזלזול. האמת היא שלא צריך להיות כל-כך גאון בשביל לקלוט את הדמיון בין הסרטים. רק שלמרבה הצער, מלבד אותו דמיון עלילתי, "יס מן" לא מתקרב לקרסוליו של "שקרן שקרן" וגם לא לשאר סרטיו הקודמים של קארי.
לא ברור לי למה החלטתי לצפות בסרט הזה. למרות הערצתי לג'ים קארי, היה לי ברור שמדובר בפלופ. כנראה שבתוך תוכי רציתי להתבדות, אך לצערי הרב, הופעתו האחרונה של ג'ים קארי היא כה זניחה עד שכמעט אינה ראויה להתייחסות.
למי שהפירוט בפסקה הראשונה לא היה מספק, ג'ים קארי מגלם את קארל אלן, עובד בנק ממורמר שאינו יודע ליהנות מהחיים. לאחר שנתקל בחבר ותיק שגורר אותו לסדנה מוזרה, מחליט קארל לשנות את חייו ולומר "כן" לכל הזדמנות או הצעה שעולים בדרכו. התוצאות בתחילה הופכות את חייו לטובים יותר ופותחות בפניו אפשרויות רבות כמו קידום בעבודה, מערכות יחסים חדשות וכו', אך קארל יגלה שבחיים אי אפשר שלא לסרב כלל.
אפשר "לתקוף" את "יס מן" משני כיוונים, מכיוון הסרט עצמו ומכיוונו של קארי. אבל שניהם יביאו אותנו לאותה מסקנה: ג'ים קארי לא היה צריך לקחת חלק בסרט. הבעיה היא שקארי פשוט גדול על הסרט, או יותר נכון הסרט קטן עליו. השאלה שצריכה להישאל היא מה מכיל התסריט שמצדיק דווקא את ליהוקו של קארי בעל הפנים האלסטיות והטירוף הקומי? התשובה היא שום דבר. "יס מן" היה יכול להיות סטיב קארל, ג'ק בלאק, סת' רוגן וכו'.
ג'ים קארי הוא סוג של גאון. כשהוא נמצא על המסך אני משוכנע שמדובר בסרט שהוא הרבה מעל הממוצע, בוודאי כשמדובר בקומדיות. ואכן, "יס מן" מרוויח באופן כלשהו מנוכחותו של קארי, אך הבעיה היא שמניין הבדיחות שבאמת מצחיקות לא עולה על שלוש (בחסד), הנוסחה הקומית כבר שחוקה והסרט הופך לבזבוז זמן משווע. במילים פשוטות יותר: "סיי נו טו יס מן".
ניקולס סטולר (שביים את הלהיט המוצלח יותר "קח את זה כמו גבר") חתום על התסריט המטופש יחד עם עוד שני כותבים נוספים. הייתי מצפה משלושה תסריטאים להבין שהתסריט פשוט לא מחזיק יותר מרבע שעה. (זהירות ספויילרים) "קארל אלן נתקל באישה זקנה שמציעה לו מין מזדמן, כיצד יגיב?" ואוו, אני לא יודע... יגיד כן? "קארל אלן מוזמן למסיבה של חנונים על-ידי הבוס, האם יסכים?" רגע, תן לי לחשוב... כן? "קארל אלן יגיד במשך שעתיים רק 'כן' בשביל לנסות להצחיק אתכם, האם זה יעבוד?" צר לי חברים, לא הפעם.
אני משוכנע שאוהדי ג'ים קארי יעשו בדיוק כמוני וילכו לצפות בסרט מבלי להתחשב באף ביקורת. ואולי זה לטובה, כי לפי בחירת התסריטים של קארי לאחרונה, הוא כנראה זקוק לאהדת הקהל (ולכסף). בסופו של דבר, "יס מן" הוא אחד הרגעים הזניחים בקריירה של ג'ים קארי ואכזבה גדולה ממי שנחשב לאחד הקומיקאים הגדולים כיום. אפשר (וכדאי) לוותר.

פורסם במקור באתר סרט
תאריך:  07/01/2009   |   עודכן:  07/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
הוידאו האינטרנטי התקדם רבות בשנים האחרונות והגיע לגידול של כשליש משנה שעברה    המידע המקוון שצפו בו המשתמשים הולך וגובר, ובעתיד הלא רחוק צפוי להגיע לממדים דמיוניים
רובי שטיינברג
כך מזהיר נסראללה    "אני אומר לאולמרט 'הפאשלונר' שהובס בלבנון - לעולם לא תוכל לחסל את חמאס וחיזבאללה"    למובארק: "כמה הרוגים ופצועים אתה עוד צריך לפני שתפתח את מעבר רפיח?"    באיום מרומז למצרים: "נדע לעמוד מול הערבים שיעמדו נגדנו"
משה ריינפלד
מספר המובטלים גדל בדצמבר, זו פעם ראשונה אחרי 3 שנים ל-3.1 מיליון, והתפתחות זו עשויה לפגוע במפלגות הקואליציה בבחירות שיהיו בספטמבר
עופר וולפסון
"הממשלה לא מסייעת לנו לתמוך בחברה"    השקיעה בטאואר לפני כמה ימים 20 מיליון דולר - פרמייה הגבוהה ב-67% ממחיר הסגירה של מניית טאואר לפני כמה ימים
משה ריינפלד
שני מיליון צליינים שיעים מעירק ואירן צעדו בכרבלה בטקסים לזכר האימאם חוסיין    סוכל פיגוע התאבדות של מחבלת בטקסים בצפון עירק    [נהירת הצליינים. AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il