X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עם זאת, בנק ישראל ינמיך את תחזית הצמיחה אל מתחת ל-1.5% השפעת הלחימה בעזה על הכלכלה תלויה במשך הזמן שתארך מחירי האג"חים של ישראל ירדו, והריבית שדורשים המשקיעים עלתה, משום שמבינים כי הממשלה תצטרך לגייס כספים למימון המבצע הצבאי
▪  ▪  ▪
פישר. אופטימיות מפתיעה [צילום: AP]

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מעריך (יום ד', 7.1.09) כי המשבר הכלכלי יסתיים מוקדם מן התחזיות הצופות התאוששות רק בעוד שנה או שנתיים. עם זאת, הוא הודיע כי בנק ישראל מתכוון להנמיך בקרוב את תחזית הצמיחה שלו לשנה זו - הצופה כעת צמיחה של אחוז וחצי.
בהרצאה שנשא בפורום הסטודנטים לכלכלה של האוניברסיטה העברית בירושלים אמר הנגיד, כי ההשפעה של המשך הלחימה בעזה על כלכלת ישראל תלויה במשך הלחימה ובעלותה. הוא ציין כי בימים האחרונים עלתה הריבית שדורשים משקיעים על איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ישראל, והסיבה לכך היא ההבנה שהממשלה תצטרך לגייס עוד כסף כדי לשלם את מחיר המבצע.
הנגיד פישר העריך כי אין מנוס מהיחלשות של הדולר לעומת השקל, בשל הגירעון בחשבון השוטף של ארצות הברית.
מחירי האג"חים של ישראל יורדים;
הריבית המבוקשת על-ידי המשקיעים עולה
כלכלנים בבתי ההשקעות ציינו היום, כי מחירי איגרות החוב הממשלתיות לטווח ארוך ירדו בימים האחרונים ב-3%, והתשואות על האג"ח עלו במידה ניכרת. "להערכתנו, עלייה זו מוצדקת, ואף צפויה להימשך בתקופה הקרובה, במיוחד אם המבצע הצבאי בעזה יתארך ויורחב" - מעריכים כלכלני הראל פיננסים בסקירתם השבועית.
בבית ההשקעות מעריכים שהמבצע הצבאי והתרחבותו לפעילות קרקעית מסיבית מציבים אתגר תקציבי משמעותי, על-רקע מצבו הבעייתי של התקציב ל-2009, עוד לפני תחילת המבצע.
להערכתם, הגירעון התקציבי צפוי לעבור בהרבה את השיא של 2003, שבו הוא הגיע לרמה של 5.3% תוצר, ולהגיע לרמות שהמשק לא חווה מאמצע שנות ה-80.
צפי לגירעון של 30 מיליארד שקל;
אינפלציה בשיעור 1.6% לקראת הרבעון ה-4
מיכאל שראל, הכלכלן הראשי של הראל פיננסים, מציין שרק הירידה בהכנסות ממיסים תעלה את הגירעון התקציבי ב-2009 לרמה של 5% מהתוצר. להערכתו, יהיה מחסור של 30 מיליארד שקל ביחס לתכנון התקציבי ל-2009, שלפיו ההכנסות ממיסים יגיעו ל-203 מיליארד שקל.
כלכלני "הראל פיננסים" צופים אינפלציה של מינוס 0.1% בדצמבר 2008 ושל מינוס 0.3% בינואר 2009, וכן אינפלציה מצטברת של 1.6% עד נובמבר 2009 (כולל נובמבר). להערכתם, ריבית בנק ישראל תרד ל-1.5% בעוד שישה חודשים.
בתי ההשקעות צופים גירעון תקציבי של 30 מיליארד שקלים ואינפלציה מצטברת של 1.6% עד סוף הרבעון השלישי של 2009.
מלחמה או לא: כשהבורסות בחו"ל עולות - גם אחד העם עולה
הכלכלנים העריכו היום, כי העליות בבורסה בימים האחרונים, ימי הלחימה, נובעות בין היתר משום שהכוח העיקרי שפועל על הבורסה הן ההתפתחויות בחו"ל.
מאז שהחלה המלחמה ברצועת עזה טיפס מדד דאו ג'ונס האמריקני ב-6%, מדד דאקס של בורסת פרנקפורט עלה ב-8.5% בחמישה ימים, והניקיי היפני עלה בתקופה זו גם כן ב-6%. וכאשר כל שוקי המניות בעולם עולים - גם הבורסה הישראלית עולה עימם.
שווקי העולם, הם מציינים, מתייחסים אל המלחמה בעזה, בינתיים, כמו אל אירוע נקודתי שיסתיים בתוך זמן קצר. כמובן, מדגישים הכלכלנים, אם הפעולה בעזה תסתבך, והצבא יצטרך להישאר שם לאורך זמן, הדבר ישפיע במידה ניכרת על הבורסה הישראלית.
במלחמת לבנון השנייה, הם מציינים, המצב היה שונה. אז הייתה הבורסה קרובה יותר לשיא, והיה לה לאן לרדת. כחודשיים לפני מלחמת לבנון מדד ת"א 25 הגיע ל-900 נקודות, ובמהלך המלחמה הוא ירד ל-750 נקודות.

תאריך:  07/01/2009   |   עודכן:  07/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר: המשבר יסתיים מוקדם מהצפוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני הלמ"ס    במשק עבדו באותה תקופה כ-2.85 מיליון שכירים בשכר ממוצע של כ-7,800 שקל
טל לוי
"המחירים פחות אטרקטיביים והמשקיעים המוסדיים פחות לחוצים למכור"    כך אומר מנהל בכיר בשוק ההון    "ההזדמנות הגדולה עליה דובר בחודשים האחרונים מתחילה להתממש"
משה ריינפלד
בעל קבוצת צ'לסי ירד למקום 3 ברשימת עשירי הכדורגל האנגלי, אחרי השייח' אל-נהיאן בעל מנצ'סטר סיטי ולקשמי מיטאל בעל קווינס פארק ריינג'רס
גלית יצחק
הפעוט הוצא מהבית לאחר שנמצא במצב של הזנחה    הוא הועבר לפנימייה לפעוטות בסיכון    בבדיקה רפואית נמצא כי קיימת סבירות גבוהה להתפרצות המחלה, שהינה קשה וסופנית    עו"ס: "הוא ילד חיוני וחמוד, מפותח לגילו, רגיש וזקוק לחום ואהבה"
אינדקס מדיה
'גשם של ארועים', תערוכת החתונה הגדולה בישראל שהייתה אמורה להתקיים במוצ"ש הקרוב, נדחתה ל-31 בינואר עקב המצב הביטחוני בדרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il