X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע טען שצנרת מביתו של שכן המתגורר מעליו, דלפה וגרמה לרטיבות בתקרת ביתו השכן היה אדיש ובית המשפט חייב אותו לשלם לתובע בגין הנזק שנגרם
▪  ▪  ▪
הדיירים סירבו לשלם שכר דירה [צילום אילוסטרציה: עומר שיקלר]

הסיפור הבא מבטא שכנות רעה. דוד צ'ובבטרו תבע את בני פגנר, שכנו מהקומה למעלה, בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון בסכום של 7,840 שקל בגין נזקי נזילה. מכתב התביעה עלה שהצנרת בביתו של פגנר דלפה וגרמה לרטיבות "קלה" בתקרה של צ'ובבטרו. "פניתי לנתבע בעניין אך הוא לא עשה דבר. כעבור מספר חודשים הרטיבות החמירה מאוד והנתבע תיקן את הנזילה אולם הדירה שלי "סבלה" מהתפשטות של רטיבות ועובש".
התובע הוסיף שהאירוע התרחש כשהדירה הושכרה והשוכרים סירבו לשלם דמי שכירות עקב פגעי הנזילה. הוא ביקש פיצוי בגין הנזק הממוני שנגרם עקב התרשלותו ואדישותו של השכן.
בכתב ההגנה השיב פגנר שתיקן את הנזילה מיד לאחר שקיבל תלונה בעניין והציע לצבוע את הדירה על חשבונו אך התובע סירב. לדבריו, בעל מקצוע מסר לו הצעת מחיר לצביעה שעמדה על 1,000 שקל סכום נמוך פי כמה וכמה מהעלות בה נקב התובע. עוד נאמר שדירתו מבוטחת בביטוח הכולל כיסוי לנזקי צד ג'. פגנר ביקש לדחות את התביעה בהעדר אחריות ועילה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חייב השופט שאול מנהיים את פגנר לשלם לתובע 7,567 שקל בתוספת 500 שקל הוצאות משפט. "אין ספק שהאחריות לנזקי התובע רובצת לפתחו של הנתבע. אם יש לדירה ביטוח הכולל כיסוי לנזקי צד ג', היה על הנתבע לדאוג להפעלת אותו ביטוח ומכל מקום, קיומו של ביטוח חבות אינו מקנה הגנה למזיק".
השופט הדגיש שיש להתייחס לסוגיית גובה הנזק בהתבסס על חוות דעת שמאי, הצעת מחיר לתיקון, חשבוניות וקבלות. השופט דחה את הטענה של התובע בדבר אי תשלום דמי שכירות על-ידי השוכרים. "לא ניתן כל פירוט ולא הובא שמץ של ראיה בנדון מכל סוג שהוא, למעט מכתבי דרישה שנכתבו על-ידי התובע לנתבע וכללו את הרכיב הזה. מובן שלא כך מוכיחים קיומו ושיעורו של נזק. אומנם בתביעות קטנות אין אנו כפופים לדיני הראיות על כל הכללים הטכניים שבהם, אך החובה הבסיסית להוכיח את הנזק בעינה עומדת והתובע לא עמד בה ולו בדוחק לגבי הרכיב האמור".

תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  08/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
מומחה קבע שמקור הרטיבות בדירה השייכת לנתבע ותיקון הנזקים הסתכם באלפי שקלים    בית המשפט חייב את השכן "הסורר" בתשלום הנזק ועוגמת נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il