X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הברוקר העומד לדין על מעשי הונאה בעשרות מיליארדים, הפר את תנאי מעצר הבית ושלח בדואר תכשיטים במיליון דולר לבני משפחה וידידים
▪  ▪  ▪
נתבע לכליאה. ברנרד מאדוף [צילום: AP]

התביעה הפדרלית האמריקנית ביקשה (יום ד', 7.1.09) מבית משפט בניו-יורק לבטל את שחרורו של ברנרד מאדוף בערבות, ולעצור אותו עד למשפטו על מעשי הונאה ב-50 מיליארד דולר. התביעה טוענת כי מאדוף הפר את תנאי מעצר הבית משום ששלח בדואר תכשיטים ששוויים מיליון דולר אל ידידיו ובני משפחתו. התביעה אומרת שמעשיו של מאדוף מלמדים שהוא עלול להימלט.
ובתוך כך הודיעה החברה הפדרלית להגנה על ניירות ערך של משקיעים (SIPC) כי ייתכן שכמה משקיעים שרימה מאדוף עשויים להתחיל לקבל בחזרה את כספם בתוך חודשים אחדים. SIPC, סוכנות שהקים הקונגרס ב-1970 כדי לסייע למשקיעים שהברוקרים שלהם כשלו, טוענת כי שלחה 8,000 טפסי תביעה למשקיעי מאדוף, כדי שימלאו אותם, אך עדיין מוקדם לדעת כמה מהם רומו.
השלטונות בארה"ב אומרים כי מאדוף הודה בחודש שעבר כי הפעיל שנים רבות "תוכנית פונזי", שבה השתמש בכספו של כל משקיע חדש כדי לשלם למשקיע קודם את "רווחי" השקעתו, וצבר הפסדים בסך 50 מיליארד דולר.
בתגובה לדרישת התביעה לעצור אותו עד תום ההליכים, טענו פרקליטיו של מאדוף בבית המשפט כי "פשוט לא הבין" שמשלוח פריטים אישיים יקרי ערך לבני משפחה וידידים הוא הפרה של צווי בית המשפט מ-18 בדצמבר שעל פיהם הועבר למעצר בית.
התביעה טוענת כי בחבילת דואר ששלח מאדוף היו 13 שעונים, ענק יהלומים ודברי ערך אחרים. חבילה אחרת הכילה שעוני קרטייה וטיפאני משובצים ביהלומים, צמיד יהלומים, שעון זהב, וארבע סיכות יהלומים.
פרקליטי מאדוף אומרים כי הם עושים כל מאמץ להחזיר את התכשיטים. מאדוף, הנתון למעצר בית ולפיקוח, נעצר בדצמבר 2008, והוגש נגדו כתב אישום על מעשי מרמה בניירות ערך.
פרקליטיו אומרים כי תנאי מעצרו של הברוקר, בן 70, מספיקים, וכי לא נשקפת ממנו כל סכנה איש ואין כל חשש שיימלט. הוא ואשתו מסרו את דרכוניהם למשטרה.
התביעות הפשוטות ייושבו
נשיא SIPC סטיבן הרבק אמר בראיון לסוכנות רויטרס כי חלק מהתביעות הפשוטות יחסית נגד מאדוף ניתן ליישב בתוך חודשים מעטים. SIPC אינה חייבת להמתין עד תום ההליכים בתיק פלילי לפני שהיא מתחילה להחזיר כספים לקורבנות של מעשי הונאה.
הרבק מסר כי ההשפעה של פרשת מאדוף על קופת הסוכנות לא תהיה בסדר הגודל של היקף ההונאה, שכן לפי החוק הסוכנות יכולה להחזיר לכל קורבן עד 500,000 דולר.
העיתון וול סטריט ג'ורנל מסר ביום ד' כי 10 ימים לפני מעצרו, קיבל מאדוף 250 מיליון דולר מהיזם קרל שפירו, אחד מידידיו הוותיקים. לא ברור אם כסף זה היה הלוואה או השקעה.
SIPC עדיין לא קיבלה את רשימת נכסיו של מאדוף, שהוגשה לרשות הפדרלית לניירות ערך ובורסה SEC ולא פורסמה ברבים. נאמן זיהה יותר מ-830 מיליון דולר נכסים נזילים הקשורים לחברת ההשקעות של מאדוף שייתכן כי יהיה אפשר לממש אותם, והוא מחפש אחר נכסים נוספים.

תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  08/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נחשב בעיני רבים לגדול השחמטאים אי פעם    היה ידוע גם בשל דעותיו האנטישמיות והאנטי-אמריקניות
יואב יצחק
הקטיושות נורו לעבר הגליל המערבי    תשעה נפגעו    זו הפעם הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה לירי קטיושות    צה"ל הגיב בירי תותחים    יוניפיל מודה: לא מצליח לסכל את יכולת שיגור הקטיושות
איריס פרחי
גבר שהורשע בתקיפת אשתו ומשמש כעובד סוציאלי טען שרק משך בשערותיה של האישה ולא גרם לה נזק גופני    בית משפט השלום ביטל את ההרשעה וגזר עליו שירות למען הציבור
איריס פרחי
התובע טען שצנרת מביתו של שכן המתגורר מעליו, דלפה וגרמה לרטיבות בתקרת ביתו    השכן היה אדיש ובית המשפט חייב אותו לשלם לתובע בגין הנזק שנגרם
איריס פרחי
לדבריו, המשטרה אסרה עליו לנהוג ברכב כשהתברר שמנועו מזויף    בעל המוסך הנתבע השיב שמכר לתובע מנוע חדש שלא נרשם במשרד הרישוי    התביעה נדחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il