X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שם קץ לחידוש עסקות ללא אישור הלקוח יוזמת החוק, ח"כ אורית נוקד: מטרת החוק היא הגנה על הצרכן, שלא מצליח לעקוב אחר כל העסקות עליהן חתם, ולמנוע כבילתו לחוזים מפלים
▪  ▪  ▪
עסקה טובה [איגוד לשכות המסחר]
ח"כ נוקד. "מהפכה צרכנית"

ביום ראשון הקרוב 10.1.09, ייכנס לתוקפו תיקון לחוק הגנת הצרכן "עסקה לתקופה קצובה", שיזמה וקידמה חברת הכנסת אורית נוקד, יושבת-ראש השדולה להגנת הצרכן.
התיקון עוסק בעסקות קצובות מתמשכות, שיש להן מועד סיום, ולא בעסקות חד-פעמיות, והוא קובע שני עקרונות מרכזיים: האחד - בתום העסקה הקצובה, אם נותן השירות רוצה להאריך את העסקה עם הצרכן, הוא חייב לקבל את הסכמתו המפורשת ואסור לו להאריך את החוזה באופן אוטומטי, והשני: בעל העסק, או נותן השירות, מחויב להודיע לצרכן בין 30 יום ל-60 יום לפני תום העסקה הקצובה, על מועד סיומה.
הארכה אוטומטית של עסקות - רק בידיעת ובאישור הצרכן
"החוק סוגר את הפירצה הקיימת היום, בה עסקים מתקשרים עם הלקוח לעסקה לזמן קצוב, ומאריכים אוטומטית את העסקה לאחר סיומה - בתנאים ובתעריפים חדשים. מטרת החוק היא הגנה על הצרכן הישראלי, שלא מצליח לעקוב אחר כל העסקות עליהן חתם, למנוע את כבילתו לחוזים מפלים, ולשפר את התחרות בשוק החופשי", אמרה נוקד.
היא הוסיפה כי אין להטיל את האחריות למעקב אחר המחיר על הצרכן. "מטבע הדברים, רוב הצרכנים אינם מנהלים מעקב מסודר אחר מועד פקיעת החוזה או מועד סיום ההטבה שבשלה התקשר הצרכן בעסקה, ולפיכך אינם מודעים למועד סיום החוזה או ההטבה. כתוצאה מכך, ממשיך העוסק לחייב את הצרכן בתשלומים, שהם לעיתים קרובות גבוהים מהסכומים שבהם התחייב בעת ביצוע העסקה לגבי אותו מוצר או שירות. תופעות אלה פוגעות בצרכן, שכן בתנאי התחרות בשוק, הוא היה יכול להשיג תנאים משופרים", ציינה נוקד.
לתיקון נקבעו כמה חריגים, לשירותים הנחשבים חיוניים, והם שירותי טלפון ופלאפון בסיסיים - שירות שיחה בלבד, לא כולל שירותים נלווים כגון תא קולי; שירות להספקת גז; שירותי רפואה דחופה, כגון לחצני מצוקה ושירותים שנותנות חברות כמו שח"ל ונטל"י.
משמעות החריגים היא שבמקרים אלה ניתן אומנם להאריך את העסקה באופן אוטומטי, אולם חובת ההודעה על מועד סיום העסקה עומדת בעינה. בנוסף, על העוסק להודיע לצרכן שהעסקה עומדת להיות מוארכת באופן אוטומטי, אלא אם כן זה יודיע כי ברצונו לסיימה, וכן שעומדת לצרכן הזכות לסיים את ההתקשרות בכל עת.
"פיצוי לדוגמה" לנותן שירות שינסה להתחכם ויעבור על החוק
במקרה של הפרת הוראות התיקון לחוק יוכל הצרכן להגיש לבית המשפט תביעה ל"פיצוי לדוגמה" - שהינו פיצוי עונשי שאינו מתחשב בגובה הנזק, ומטרתו להרתיע ולהעניש, ועל כן הוא יכול להיות בסכום גבוה במיוחד, לפי שיקול בית המשפט.
חברת הכנסת נוקד ציינה כי הליך החקיקה של התיקון לחוק נתקל בקשיים שהערימו החברות העסקיות שהתיקון מתייחס לשירותיהן ומוצריהן. "את החוק יזמתי לפני יותר מחמש שנים", אמרה, "והוא אושר ב-10 באפריל 2008, לאחר דיונים רבים וניסיונות טירפוד אינטנסיביים מצד החברות העסקיות ופאנל רחב של לוביסטים מטעמן. עם זאת, חלק מהחברות בשוק הישראלי כבר מיישם את סעיפי החוק".

תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  08/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיום א': חוק האוסר חידוש אוטומטי לעסקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יופי, אבל רק לאחר שנים של גזל
ירמי  |  9/01/09 02:17
2
כל הכבוד לך אשה אמיצה וצדיקה ל"ת
יוסי יוסי  |  9/01/09 11:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך מוסרים מאיתוראן, כחלק מסקר גניבות הרכב שערכה לסיכום 2008    נרשמה עלייה של 9% בנסיונות הגניבה    סוכלו גניבות בשווי של כרבע מיליארד שקלים
איציק וולף
צה"ל פעל נקודתית אחר-הצהריים וחיסל בצפון רצועת עזה שלושה מחבלים שירו בשעות שהוגדרו כשעות רגיעה הומניטרית
רותי אברהם
האוניברסיטה העברית הוציאה צו המונע קמפיין של חברת רהיטים העושה שימוש בשמו של פרופ' איינשטיין    הפיצוי בגין הפרת הזכויות - 250 אלף שקלים יועבר לילדי עוטף עזה
אסף אקרמן
הישראלי הבקיע כבר במשחקו ה-2 בקבוצה ההולנדית באימון באנטליה
רותי אברהם
לראשונה, הורה בית משפט לגוגל לחשוף מידע על בעל כתובת ב-GMAIL לצורך תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים    השופטת: מסך האנונימיות באינטרנט אינו מיועד לעזור ל"מעוולים" למיניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il