X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הירידה - בחודשים ספטמבר-אוקטובר - ביחס לחודשיים שקדמו להם פוטרו כ-650 איש מהתעשיה המסורתית הירידה החדה ביותר בפריון העבודה - בהיי-טק
▪  ▪  ▪
רובי גינל, ראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים [צילום: יח"צ]

המיתון העולמי משפיע קשה על התעשיה. בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2008 פוטרו כ-650 עובדים מהתעשיה. כך מסר (יום א', 11.1.09) רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על ניתוח חודשי שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.
גינל ציין, כי מדובר בפיטורי עובדים המיוחסים לענפים המסורתיים. בתחומי המזון והמשקאות פוטרו 370 עובדים; בתחום הטקסטיל וההלבשה פוטרו 190 עובדים; בענפי הגומי והפלסטיק פוטרו כ-130 עובדים, ובענף הרכיבים האלקטרוניים - פוטרו כ-110 עובדים. פיטורים אלו קוזזו במידה חלקית בשל קליטת עובדים בולטת בענפי הכימיה, כלי ההובלה והמתכת הבסיסית - אליהם נוספו כ-650 עובדים.
גינל מציין, כי מניתוח התאחדות התעשיינים עולה שבחודשים ספטמבר-אוקטובר 2008 חלה נסיגה חדה של 4.4% בתפוקת התעשיה. זאת בהשוואה לממוצע החודשים יולי-אוגוסט 2008. לדבריו, נסיגה כה חדה בצמיחת התעשיה לא נרשמה מזה 7 שנים, מאז הרבע השני של 2001. נסיגה חדה זו, חלה לאחר מגמת האטה בצמיחת התעשיה שהחלה ברבע השני של 2008, כאשר קצב גידול תפוקת התעשיה ירד מ-3.5% ברבע הראשון של 2008 ל-1.8% ברבע השני, ו-0.7% בחודשים יולי-אוגוסט 2008.
הוא מדגיש כי הנסיגה בתפוקת התעשיה הקיפה את רוב ענפי התעשיה כאשר 65% ממנה נגזרו מענף הכימיה. ענף זה רשם נסיגה חדה של 13% בתפוקתו בחודשים ספטמבר-אוקטובר ושל 4.3% ביולי-אוגוסט. יתר ענפי התעשיה רשמו אף הם נסיגה בתפוקתם, נסיגה משוקללת של כ-2.2%.
ירידה מתמשכת גם בשעות העבודה
עוד עולה מן הנתונים, כי בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2008 חלה נסיגה חדה של 4% בפריון העבודה בתעשיה. לדברי גינל, ירידה זו נובעת מכך שקצב ירידת שעות העבודה בתעשיה (0.4%) לא הדביק את קצב נסיגת התפוקה התעשייתית בתקופה זו (4.4%).
גינל מציין, כי הירידה במספר הכולל של שעות העבודה בתעשיה, נגזרה מירידה מתונה של 0.2% במצבת העובדים בתעשיה, לצד ירידה של 0.2% בשעות העבודה למועסק.
הוא גילה כי מאז הרבע השלישי של 2008 חלה נסיגה מצטברת של כ-3% בשעות העבודה למועסק בתעשיה. כידוע, קיצוץ בשעות עבודה הוא בדרך כלל סמן מקדים לקיצוץ במצבת העובדים.
הנסיגה בפריון העבודה בחודשים הנסקרים, משקפת נסיגה בפריון כל קבוצות ענפי התעשיה, כאשר ענפי הטכנולוגיה העילית (היי-טק) רשמו את הירידה החדה ביותר (8.1%), ובכך הסבירו כ-55% מהנסיגה הכוללת.
37% נוספים נגזרו מהנסיגה בפריון ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית (5.7%), היתר נגזר מירידה בפריון ענפי הטכנולוגיה המסורתית (0.9%). ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית רשמו ירידה מתונה ביותר (0.2%) עד כדי קיפאון בפריון העבודה.

תאריך:  11/01/2009   |   עודכן:  11/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
4.4% ירידה בתפוקת התעשיה - החדה מזה 7 שנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אהוד ברק אמר לפני ישיבת הממשלה כי ישראל ממשיכה לפעול בעצמה ליצירת מציאות אפקטיבית למניעת הברחות נשק ואמצעי לחימה לרצועת עזה
עופר וולפסון
במכרז החשב הכללי נבחרו מרכנתיל-דיסקונט, אוצר החייל והפועלים להקים ולהפעיל את הקרן החדשה    תחל להעמיד אשראי בימים הקרובים
יפעת גדות
נולדה תינוקת שנבדקה עוד בהיותה עובר כדי לשלול קיומו של גן המעלה את הסיכון לסרטן שד    הנשים ממשפחתו של האב, לאורך 3 דורות, אובחנו עם המחלה בשנות ה-20 לחייהן    מומחי אתיקה מותחים ביקורת על הבדיקה
משה ריינפלד
מורגן סטנלי וסיטיגרופ נושאים ונותנים על מיזוג חברות הברוקרים שלהם שתיצור את חברת הייעוץ הפיננסי הגדולה ביותר בארה"ב ללקוחות יחידים
יעל פולק
אפריקה זינקה ב-15%    טבע ריכזה את מחזור המסחר הגבוה ביותר והוסיפה 2.5%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il