X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחלוקת בין הנושים: בעלי אג"ח ב' מבקשים פירוק - בעלי אג"ח ג' מבקשים כינוס חברת הנדל"ן שבנתה בישראל ובמזרח אירופה נקלעה להפסדים וחובות כבדים חייבת 270 מיליון שקל לבעלי האג"ח ומפגרת בפירעון הנושים דחו הצעה לפרוס את החובות ל-8 שנים הבינלאומי הטיל עיקול
▪  ▪  ▪
סוף הדרך [צילום אילוסטרציה]

חברת הנדל"ן "אפיק הירדן" של שלמה ויאיר עיני הגיעה לסוף הדרך. בעלי אג"ח ב', שהיא חייבת להם 66 מיליון שקל, ביקשו (יום א', 11.1.09) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להוציא צו פירוק נגד החברה. בעלי אג"ח ג', שהם הנושים הגדולים, 135 מיליון שקל, ביקשו (יום ב', 12.1.09) מבית המשפט להסתפק בכינוס נכסים, והודיעו שהם מתנגדים לבקשת הפירוק. עם זאת, הם יתכנסו שוב מחרתיים (ד', 14.1.09), כדי להחליט על צעדיהם.
בעלי אג"ח ג' מבקשים למנות את עו"ד רון בר-ניר מרמת גן לכונס נכסים, שיוסמך לתפוס את כל נכסי החברה. הם חוששים, שאם ימונה לחברה מפרק - ולא כונס - יאפשר הדבר לנושי החברה ברומניה ופולין לתפוס את נכסיה, המיועדים לפרוע החובות לבעלי האג"ח בארץ.
"אפיק הירדן" חייבת לבעלי האג"חים 233 מיליון שקל, ואם להוסיף ריבית, מגיע החוב ל-270 מיליון שקל. החברה לא פרעה ב-30 בנובמבר 9.2 מיליון שקל לבעלי אג"ח ב', והודתה שהיא "בקשיים כספיים כבדים". כן היא חייבת לבנקים 64 מיליון שקל, מתוך זה 7.8 מיליון שקל לבנק הבינלאומי, שהגיש היום תביעה נגד החברה, וביקש להטיל עיקול על הנכסים שלה. החברה הודיעה, כי היא לא מתנגדת למינוי כונס או מפרק.
ב-3 בדצמבר כינסה "אפיק הירדן" את נושיה וניסתה לשכנע אותם לפריסת החוב ל-8 שנים. בעלי האג"ח דחו את ההצעה.
"אפיק הירדן" הפסידה 28 מיליון שקל בינואר-ספטמבר, וכבר לפני יותר מחודש קיבלה אזהרת עסק חי מרואי החשבון שלה. לדברי הבעלים "שורר קיפאון מוחלט בקבלת מימון מבנקים בישראל", וגם הלוואה מבנק רומני מתעכבת. החברה הקפיאה את רוב פעילות הבנייה שלה.
ב-3 בדצמבר הציגה החברה בפני בעלי אג"ח תחזית אופטימית לשנתיים הקרובות, שלפיה אפשר בכל זאת להסתדר: החברה תוכל לגייס בשנתיים הקרובות 153 מיליון שקל: היא תמכור דירות ב-44 מיליון שקל, תקבל 35 מיליון שקל מפרויקט ברומניה, תקבל 12 מיליון שקל דמי שכירות, 15 מיליון שקל בהלוואה אישית של הבעלים, האחים עיני, וכן הלאה.
הכנסות אלו היה בהן די, לדעת החברה, כדי לפרוע את החובות לבעלי האג"ח ולבנקים. תחילה יש לפרוע, כאמור, כ-80 מיליון שקל קרן וריבית לבעלי האג"ח, עד סוף 2009. לאחר מכן יישאר חוב של 190 מיליון שקל נוספים, ועוד ריבית בסכומים ניכרים. החברה הנפיקה את האג"ח בעיקר כדי לממן 5 פרויקטים ברומניה ופולין. פרויקט אחד בוטל, והאחרים עשויים להיות מושפעים לרעה מהמשבר הכלכלי העולמי.
בעלי האג"ח לא "קנו" את התוכנית, שכמה מסעיפיה לא נראים בטוחים. הם ישבו בשבועות האחרונים פעם אחר פעם, ועתה הם עומדים, כאמור, להחליט על צעדים תקיפים ביותר, כולל כינוס נכסים ופירוק.
כמה חברות נדל"ן כבר נקלעו לקשיים במשבר הנוכחי, ובהן נידר ורסידו. במקרים הקודמים, הסתפקו הנושים במינוי כונס נכסים על נכס או נכסים של החברה, בעוד שהחברה עצמה ממשיכה לפעול. הצעדים כלפי "אפיק הירדן" עשויים להיות חמורים יותר.

תאריך:  12/01/2009   |   עודכן:  12/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופה של "אפיק הירדן": פירוק או כינוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
היקף הערבות: כ-300 מיליון שקל    תינתן בשלושת החודשים הקרובים לעסקים שמחזורם החודשי לא עלה על כ-200 אלף שקל    בר-און: "התוכנית תסייע לעסקים הקטנים לקבל מרווח נשימה"
רובי שטיינברג
כותב לנשיא: ישראל הרגה ב-12 ימי לחימה יותר ילדים ונשים משהרגו הטרוריסטים ב-12 שנים    המלחמה: הזדמנות פז עבור אולמרט לקבור את פרשיות השחיתות תחת הריסות בית הספר בפאלוג'ה
משה ריינפלד
אוניית סוחר גרמנית חמושה הטביעה את אוניית המערכה סידני באוקיאנוס ההודי - האסון החמור הימי ביותר בתולדות אוסטרליה
עופר וולפסון
מדובר על הנזקים הישירים שנגרמו למפעלי התעשיה בדרום בעקבות מבצע "עופרת יצוקה"    רובו של הפסד התוצר נבע מהיעדרות עובדים
טל פסס
טל פסס ופרל'תו גילו את שגרירת איטליה בעמק רפאים - קוראים לה לוצ'נה והיא מצטיינת באוירה הנכונה, בתפריט יינות מצוין ובעיקר באוכל מעולה בהכנה בלתי מתפשרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il