X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסח ההחלטה לשינוי בצריכת האנרגיה בישראל אושר בממשלה תמריצים ליצרני מתקני אנרגיה מתחדשת בכל הארץ יציאה מיידית למכרז קרקע לתחנת כוח סולארית באילות היעד: ירידה ל-50% בשימוש הפחם כמקור הדלק העיקרי עד 2020
▪  ▪  ▪
קולטני אנרגיה סולארית [צילום: יוסי מלול]

התוכנית השאפתנית של משרד התשתיות הלאומיות להקמת תחנת כוח סולארית בכל שנה יוצאת לדרך: הקבינט החברתי-כלכלי, בראשות שר האוצר, רוני בר-און אישר הבוקר (יום ב', 12.1.09) את תוכנית משרד התשתיות להפיכת הנגב והערבה לאזור בעל עדיפות לאומית לאנרגיות מתחדשות.
לאחר דיונים רבים בעניין, הגיעו שר התשתיות ושר האוצר להסכמה על נוסח ההצעה. ההסכמות הן תוצאה של עבודה מאומצת של מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר והממונה על התקציבים באוצר, רמי בלינקוב.
"קידמנו בשנה האחרונה את הצעתנו המהפכנית שתביא בשורה אמיתית לנגב ולישראל כולה. הנושא של אנרגיות חלופיות, זועק לשמיים. לפתחה של מדינת ישראל הזדמנות נדירה לנכס לעצמה הובלה עולמית בכלל ובאנרגיה סולארית בפרט. זאת, לאור תנאי האקלים העדיפים של ישראל, השטחים הפתוחים להקמת פרויקטים רחבי היקף, ובסיס טכנולוגי מן המשובחים בעולם", אמר שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, בישיבה.
השר ציין עוד כי לתוכנית פוטנציאל ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים בעלי אופי מקצועי מתקדם לתעשיית אנרגיה סולארית. תעשיה זו, לדבריו, תביא להפחתה בתלות במקורות זרים לצורכי האנרגיה של ישראל, כמו גם להפחתה בזיהום האוויר, ותקרב את המדינה לעמידה ביעדים של מועדון המדינות המפותחות, המוגדרים באמנת קיוטו. "מדובר בעידוד פעילות כלכלית משמעותית ביותר, בזמן שהמשק הכי משווע לכך", הוסיף.
עד 2020 - שימוש נרחב באנרגיה ידידותית לסביבה
ההצעה קובעת כי עד לשנת היעד - 2020 - 10% מצורכי האנרגיה בחשמל של המדינה יתבססו על אנרגיות מתחדשות (אנרגיה שמקורה בניצול חום וקרינת השמש, ברוח, בפסולת אורגנית או במקור לא מתכלה אחר שאינו דלק פוסילי). קביעת יעד ביניים של 5% אנרגיה מתחדשת נקבעה למהלך שנת 2014, במקום עד 2016 כפי שהיה בסיכומים קודמים.
כמו-כן, על-פי נוסח ההצעה שאושר, על הממשלה לפעול להקמת תחנות כוח מבוססות על מקורות אנרגיה מתחדשת, ובפרט באזור הנגב והערבה, בהיקף שלא יפחת מ-250 מגה-וואט בכל שנה משנת 2010 ועד לשנת 2020.
מייד עם אישור הפרויקט היום, אושרה כבר יציאה מיידית לפרויקט של 150 עד 225 מגה-וואט של 3 תחנות סולאריות בתמנע שבחבל אילות. השלב הראשון יפורסם עד יוני 2009, ומנהל מקרקעי ישראל יפרסם בתיאום עם המועצה האזורית חבל אילות מכרזי קרקע בשטח המועצה, לתכנון ופיתוח הקמת שלושת התחנות, כל אחת בהיקף של 50 עד 75 מגה-וואט.
עוד הוחלט על אימוץ "המודל הספרדי" לתעריפים גבוהים במיוחד לייצור אנרגיה סולארית למתקנים גדולים. רשות החשמל תפרסם בתוך 3 חודשים תעריפים ואמות מידה שייצרו כדאיות כלכלית להקמת מתקני אנרגיה מתחדשת. בשלב ראשון ייושמו התעריפים שיקבעו על תחנות בהיקף כולל של 500 מגה-וואט. לאחר מימוש 350 מגה-וואט מתוך ההיקף האמור, תיערך בחינה על-ידי משרד התשתיות הלאומיות ומשרד האוצר, תוך התייעצות עם הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל, בדבר הצורך והכדאיות להחיל את התעריפים שיקבעו על 500 מגה-וואט נוספים.
בנוסף, ימופו הקרקעות באזור הנגב והערבה להקמת תחנות כוח בטכנולוגיות סולארי ורוח, על בסיס השטחים שאותרו כמתאימים לכך על-ידי משרד התשתיות, ומתוך מטרה להביא לאישורם הסטאטוטורי של אתרים מתאימים להקמת לפחות 500 מגה-וואט בתוך שנה וחצי מהיום.
ועדה משותפת למשרד התשתיות הלאומיות, למשרד הפנים ולמינהל מקרקעי ישראל, תוך היוועצות ברשות החשמל, תבחן להמליץ, לאור פניית יזם, על מתן קרקע באמצעות פטור ממכרז להקמת מתקן לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. קריטריונים לפעולתה ייקבעו תוך 45 יום. בתוך כך, בתוך 30 יום תגובש הדרך להרחבת חוק עידוד השקעות הון, כך שתיכלל במסגרתו גם השקעה במחקר ופיתוח בתחום האנרגיה המתחדשת.

תאריך:  12/01/2009   |   עודכן:  12/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחנת כוח סולארית בנגב תוקם בכל שנה מ-2010
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
היהודים עם מטומטם מוכרחים תמיד
לעשות שגיאות  |  12/01/09 19:54
 
- הפתרון האידיאלי לשלב את השתים!
בעל הנר  |  13/01/09 14:09
2
בהצלחה! נקווה שייושם במהרה ל"ת
אבי שלו  |  12/01/09 22:55
3
שטויות! אז עוד החלטה
אברהרדט  |  13/01/09 03:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
הרוכב האגדי: "לא ריאלי לצפות לניצחון. אני בכושר אבל זה לא אומר דבר"
משה ריינפלד
ברי שכונה "הסנדק של הקולנוע הצרפתי", התפרסם בסדרת סרטיו על החיים בפרובאנס והפיק את סרטו של רומן פולנסקי "טס"
רובי שטיינברג
תוספת של 10 נקודות לציון, תוספת של 25% לזמן הבחינה, והעלאת משקל הציון השנתי ל-60% בשקלול הסופי    הקלות גם לנבחנים אקסטרנים ולחיילי מילואים
מחלקה ראשונה
אורי להב ימונה למנכ"ל סמל"ת
רובי שטיינברג
מור, שעמד במרכז פרשת "השוטרים הנוקמים", אמור היה להשתחרר מהכלא בעוד שבועיים לאחר ריצוי 21 חודשי מאסר    כעת מבקשת המשטרה לעצרו בגין חשדות חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il