X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטיסות הראשונות של החברה המופרטת, והכחושה יותר, המריאו בלי עיכובים, למרות צעדי המחאה של כמה קבוצות עובדים
▪  ▪  ▪

חברת התעופה האיטלקית 'אליטליה' החלה (יום ג', 13.1.09) לפעול בראשונה כחברה מופרטת. מטוסיה המריאו בלא עיכובים על אף צעדי מחאה של עובדים המבקשים לפגוע בתדמיתה של החברה הלאומית שעברה התייעלות.
הטיסה הבין-יבשתית הראשונה, מנמל התעופה מלפנזה לסאו פאולו שבברזיל, יצאה ב-6 בבוקר בלא תקלה, וכמוה הטיסה המקומית הראשונה מפלרמו לרומא, שהגיעה ב-7.25 בבוקר, שעון רומא.
אני נרגש מאד לבעוט את בעיטת הפתיחה של העידן החדש הזה בתולדות התעופה האזרחית של איטליה, אמר מסימיליאנו קנטריני, קברניט הטיסה מפלרמו לרומא, לסוכנות הידיעות האיטלקית ANSA.
ואולם בנמל מלפנזה, קבוצות עובדים הביעו אי-שביעות רצון, הן בגלל תנאי העבודה והן בגלל העסקה שהפכה את חברת התעופה אייר פראנס-קלמ לבעלת מניות מיעוט. העובדים הניפו כרזות וצעדו בתוך נמל התעופה. פקידים בנמל מלפנזה הזהירו את הנוסעים כי עלולים להיות עיכובים.
העובדים חוששים כי השותפות עם אייר פראנס-קלמ עלולה להחליש עוד יותר את התנועה בנמל מלפנזה, שכבר איבד את מעמדו כנמל אם, במסגרת צעדי ההתייעלות. הנהלת אליטליה החדשה הבטיחה ביום ב' להפוך את מלפנזה לחלק אינטגרלי מהרשת, ואפילו תשקול להפוך אותו שוב לנמל אם.
62 שנות פעולתה של אליטליה כחברת תעופה ממלכתית הסתיימו בשנה שעברה בפשיטת רגל. אליטליה החדשה היא חברה פרטית, בבעלות משקיעים איטלקים שמיזגו את הנכסים הרווחיים של אליטליה הישנה עם החברה הקטנה הרבה יותר אייר1, שתשמור על זהות עצמאית.
אייר פראנס-קלמ שנסוגה בשנה שעברה מהצעתה לרכוש את אליטליה בגלל התנגדות האיגודים המקצועיים והאופוזיציה דאז בראשות ברלוסקוני, הסכימה לשלם 322 מיליון אירו (431.29 מיליון דולר) במוזמן ובמניות כדי להפוך לשותפה זוטרה עם 25% בחברה החדשה.
החוב תפח
קבוצת המשקיעים האיטלקים, ובה 25 אילי הון, לרבות ראשי יצרנית הקטנועים פיאג'יו, יצרנית הצמיגים פירלי וחברה לעבודות העפר, רכשה את חברת התעופה הכושלת ממשלת איטליה ב-1.052 מיליארד אירו. זה כולל חוב בסך 625 מיליון אירו של אליטליה, שבינתיים תפח ל-3.2 מיליארד אירו לפחות.
אליטליה החדשה, תהיה כחושה מקודמתה, עם 148 מטוסים בשתי החברות הממוזגות, לעומת 173 בצי הקודם, וכ-12,500 עובדים, לעומת 23,500 בשתי חברות התעופה הישנות.
אין שום דבר שונה באליטליה החדשה, הבולט לעין. הלוגו נותר כפי שהיה, וכך גם מדי צוות האוויר הירוקים. הצי יהיה חדש יותר לאחר שהבעלים החדשים סירבו לקבל את המטוסים הוותיקים, זוללי הדלק. תוכנית הטיסות התייעלה, ומשרתת 70 יעדים, ש-13 מהם בין-יבשתיים.
כאמור, יש קבוצות עובדים שעדיין לא השלימו עם העסקה, והם מקיימים צעדי מחאה.

תאריך:  13/01/2009   |   עודכן:  13/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אליטליה החדשה החלה לפעול ברגל ימין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני הלמ"ס    יצוא הסחורות הסתכם בכ-40 מיליארד ד'    בדצמבר: ירידה ביצוא רוב סוגי הסחורות וביבוא מוצרי צריכה וחומרי גלם
משה ריינפלד
ענקית הרכב הצרפתית הלכה בעקבות המתחרה שלה, רנו, ומסרה על ירידה במכירות, בעיקר בגלל חולשת השוק שלה במערב אירופה
עופר וולפסון
חברת התעופה בריטיש איירווייס מוזילה בשלישית, תוך שלושה חודשים, את כרטיסי הטיסה ללונדון    חלק ממבצע הוזלה עולמי של החברה    מחיר טיסות המשך ליעדים ארוכי טווח ירדו בממוצע בכ-13%
גילי לב ארי
גילי לב ארי מוכנה לעבור לגור בקפה טאטי ולהתעורר לניחוח המאפים הממכרים שלהם. עם שירות אימהי וקישים קרובים לשלמות, מה עוד נותר לבקש? אולי עוד קינוח
עופר וולפסון
הקבוצה הודיעה על איחוד הטיפול בתקציבי יחסי הציבור של כל מותגי הקבוצה במשרד שלמור תקשורת    "ההחלטה נובעת מהיתרון לפעילות מרוכזת תחת משרד אחד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il