X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדולינה בנמל תל אביב - נאמנה לשמה - מציעה ממלכה קסומה של מנות חלביות וקינוחים מופלאים משה גלילי ואשתו שמחו לפגוש שם את מלך המרקים
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת בדולינה בתל אביב]

אשתי ואני לא אוהבים קניונים. רועש, צפוף, ומערכת הכריזה יכולה לשגע פילים. בעינינו, הרבה יותר נחמד לטייל ברחובה של עיר בין חנויות ובתי קפה, ואם אפשר לוותר על פיח המכוניות, מה טוב.
כיוון שכך, מתחם נמל תל אביב אהוב עלינו מאוד. דומה כי החנויות הופכות נוצצות יותר ויותר, וקשה לחשוב על אתרים אחרים בתל אביב שיכולים להתחרות בנוף הנשקף ממזח הנמל.
מטיילים שלובי זרועות, אנו נושמים מלא ריאותינו אויר ים, אך הרוח מזכירה לנו באכזריות שאמצע החורף כרגע, ובכלל הגענו לכאן לאכול. אנו נכנסים ל'בדולינה', האופציה הכמעט היחידה לאוכל כשר שמוצעת בקרב מסעדות הנמל.
לבדולינה אחות מושבניקית גדולה השוכנת בגדרה ועונה לאותו השם. בדולינה גדרה התחילה כיוזמה של קונדיטורית שאפתנית שגררה איתה את כל המשפחה לעסק, והאחות התל אביבית הצטרפה לפני כשלוש שנים. כראוי לעסק משפחתי, האוירה במקום חמימה ומזמינה והשירות מהיר ומחויך.
אני מעיין בתפריט החלבי ומנסה להרגיע את מיצי הקיבה שלי, שלא מקבלים בהבנה העדר בשר. זה מחיר הכשרות, ואנחנו הרי לגמרי בעד. מה גם שלתפריט בבדולינה אין במה להתבייש.
בהמלצת המלצרית שלנו, אנו פותחים במרק פלפלים (31 שקל). "דווקא מרק פלפלים?" מזועזעת הילה מהבחירה שלי, אבל מסתבר כי מנת המרק הזו הייתה מהמוצלחות ביותר שטעמנו בחיינו. מרק סמיך ופשוט אך בטעם נהדר, המוגש בנדיבות בקערה עטופה בלחם פריך אשר יצאו יחד זה עתה מהתנור וסייעו למרק להישאר חם מאוד גם אחרי דקות ארוכות. מנה מנצחת, קלאסית לליל חורף קר.
המשכנו עם חצי סלט פלורנטין (23 שקל)- סלט מקורי בכיכובם של משולשי לחם פריך בשמן זית, פרמזן, צנוברים, עלים ירוקים ושאר ירקות שאהבנו, ושיפודי פסטה (43 שקל). השיפודים מורכבים מנתחי חלומי עטופים בבצק פסטה ומוגשים בתוך שלולית רוטב פסטו ושמנת. מרקם הפסטה והגבינה התאים למנה החמודה הזו, אשר כמו כל המנות האחרות הצטיינה גם היא בגודלה הנדיב.
לעיקריות הזמנו מנת פסטה בלקנית (44 שקל) ופילה אמנון (86 שקל). מנת הפסטה של הילה כללה קישואים, חצילים, זיתים, עגבניות מיובשות וגבינה בולגרית והייתה חביבה מאוד. הדג שהזמנתי היה נהדר וחוסל במהירות - מתובל היטב וטעים מאוד. לצד הדג מוגש סלט ירוק ותוספת לבחירה. בחרנו בתפוחי אדמה בשמנת וצ'ילי מתוק שהיו מוצלחים ומומלצים אפילו לבדם.
אך בקושי סיימנו את המנות, וההמשך אל עבר הקינוחים כלל לא היה מובן מאליו. אל תה הנענע שלי (11 שקל) וחליטת הלימונצ'לו של הילה (16 שקל) התלוו פרוסות של פאי אגסים ועוגת גבינה וקרמל (29 שקל לפרוסה), שהיו מענגות מאוד. הפאי כולל חצאי אגסים מתוקים המונחים על בצק פריך ואוורירי, ועוגת הגבינה האפויה הייתה מוצקה ולא מתוקה מדי, כמו שצריך.
הקינוחים המעולים היוו סיום מוצלח לארוחה משובחת. בבדולינה מציעים גם קישים ופיצות עליהן שמענו המלצות אך זה כבר נושא לביקור נפרד. בסיכומו של ערב, כל המנות שטעמנו היו ברמה גבוהה מאוד. גבי ניצן יכול להיות גאה במסעדה הנושאת את שם רב-המכר שלו, וכך גם הבעלים.

* הכותב היה אורח המקום.
בדולינה - יורדי הסירה 2, נמל תל אביב תל אביב, 03-5449449
תאריך:  14/01/2009   |   עודכן:  14/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לאחר דיון מתוח מקפיא בג"צ את פיטורי מפקד המחוז הדרומי לשעבר מהמשטרה    המפכ"ל והשר לביטחון פנים נדרשו לנמק: מדוע לא תבוטל ההחלטה לפטרו
משה ריינפלד
שופט האריך את מעצרם של אבירם בר יעקב מחיפה וסעדי דוד מתל אביב ביומיים בחשד שניסו להבריח את הסחורות במסווה של כוסות חד-פעמיות
צביקה פישר
צביקה פישר ניפץ כמה דעות קדומות שהיו לו בקשר לפארק המים של רעות ובקשר לדיאבלו - מסעדה עם נטיות בריות או בר עם נטיות מסעדתיות    כך או כך, היה טעים
רונית נאור
ביקור בבית של הרבי מילובביץ', בכפר חב"ד, יכול להפוך לחוויה תיירותית מיוחדת ובלעדית
עופר וולפסון
כ-94% מעובדי התעשיה בשדרות הגיעו היום לעבודה    בבאר-שבע ובאשקלון - התייצבות של 95%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il