X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענק הבנקאות האמריקני הודיע כי הפסיד ברבעון האחרון 8.3 מיליארד דולר, וכי התפצל לשניים: בנק מסחרי רגיל, וחברה לנכסים ברי סיכון
▪  ▪  ▪
סיטיגרופ. פיצול לפני חיסול

ענק הבנקאות האמריקני סיטיגרופ הודיע (יום ו', 16.1.09) כי הוא מתפצל לשני עסקים נפרדים. סיטיגרופ דיווח על הפסד של 8.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2008. זהו ההפסד הרבעוני החמישי של הבנק ברציפות.
הבחרה הבת החדשה שיקים הבנק תיקרא סיטיקורפ, ותתמקד בבנקאות מסורתית ברחבי העולם. העסק השני ייקרא סיטי הולדינגס, ובו ירוכזו הנכסים הכרוכים בסיכון רב יותר.
צעדו של מנכ"ל סיטיגרופ, ויקרם פנדיט, יאפשר לבנק למכור נכסים של סיטי הולדינגס כדי לגייס מזומנים. צעד זה גם מלמד על שיבתו של סיטיגרופ לבנקאות השמרנית, המבוססת על הלוואות ללקוחות ופיקדונות שלהם, ועל פירוק ה"סופרמרקט הפיננסי" שיצר לפני כ-10 שנים.
יש משקיעים שקראו לפירוק סיטיגרופ כבר לפני שנים, בעת שהבנק נאבק במתחריו בוול סטריט. קריאות אלה גברו כאשר פרץ משבר המשכנתאות וגרם לבנק את צרותיו הנוכחיות. חלק מהאשמה לצרות הללו הוטל גם על מועצת המנהלים של הבנק. סיטיגרופ הודיע ביום ו' כי הוא מתכנן להיפטר מדירקטורים נוספים, לאחר עזיבתו של הדירקטור הוותיק, רוברט רובין, שר האוצר האמריקני לשעבר.
ההפסד של סיטיגרופ ברבעון האחרון של 2008 היה שקול כנגד ירידה של 1.72 דולר למניה. ברבעון המקביל לפני שנה הפסיד סיטיגרופ 9.83 מיליארד דולר, שהם 1.99 דולר למניה.
"התוצאות 'מאכזבות'", אמר פנדיט בשיחה עם משקיעים. "אני יכול להבטיח לכם שהעדיפות מס' 1 שלי היא להחזיר את החברה הזאת לרווחיות".
פדיון המכירות של סיטיגרופ עלה ברבעון האחרון של 2008 ב-13% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, ל-5.6 מיליארד דולר. בשיאו, ברבעון השני של 2007, הסתכם הפדיון של סיטיגרופ ב-25.8 מיליארד דולר. סיטיגרופ היה הבנק הגדול ביותר בארה"ב, מבחינת היקף נכסיו, אך באחרונה איבד גם תואר זה לג'יי-פי מורגן-צ'ייס.
23,000 מחכים לפיטוריהם
לאחר הקיצוצים ההמוניים ומכירת העסקים הנרחבת ב-2008, צנח כוח האדם של סיטיגרופ ב-52,000 עובדים, ל-323,000. בסתיו שחלף הודיע פנדיט כי הבנק יקצץ בסך-הכל כ-75,000 משרות, ופירוש הדבר שעדיין הוא אמור לקצץ 23,000 משרות.
הקיצוצים באו לאחר שסיטיגרופ הפסיד בחמשת הרבעונים שחלפו סכום עתק מצטבר של יותר מ-28 מיליארד דולר. הגירעון הגדול ביותר היה ברבעון האחרון של 2007. ההפסדים הצטמצמו לאחר מכן, אך שוב הואצו בסוף 2008, אז הפסיד הבנק 18.7 מיליארד דולר, שהם 3.88 דולר למניה. זאת, לעומת רווח של 3.62 מיליארד דולר, שהם 72 סנט למניה ב-2007.
סיטיקורפ החדש יכלול בתוכו את הבנק הקמעונאי, את בנק ההשקעות, את הבנק הפרטי, שעדיין משרת לקוחות עשירים, ואת שירותי העסקות העולמיים. סיטי הולדינגס, שיהיו בה נכסים בסך 850 מיליארד דולר, מתוך כלל נכסי סיטיגרופ בסך 1.95 טריליון דולר, תכלול את עסקי המשכנתאות וניירות הערך. כמו-כן תהיה אחראית לחלקו של סיטיגרופ בחברת הברוקרים החדשה המשותפת עם מורגן סטנלי. לסיטיגרופ יש בחברה זו 49%. עוד תחום שבו תעסוק סיטי הולדינגס יהיה ניהול מאגר של משכנתאות ונכסים מסוכנים אחרים בסך 300 מיליארד דולר, להם הסכים לערוב הממשל האמריקני בסוף השנה שעברה.

תאריך:  16/01/2009   |   עודכן:  16/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מדד המחירים לצרכן עלה בארה"ב ב-2008 ב-0.1% בלבד, לאחר שמדד דצמבר ירד ב-0.7%    הגורם העיקרי: צניחת מחירי הדלק ב-17.2%
מערכת אתר ספורט 5
אחרי 27 שנים, רון דניס מעביר את השרביט: "אמשיך להגיע למירוצים"
משה ריינפלד
מורטימר היה עורך דין לונדוני שהפך לסופר ומחזאי פורה, ויצר את סדרת הטלוויזיה הבריטית המצליחה על עורך הדין הוראס רמפול ואשתו הילדה, "זו שיש לציית לה"
רותי אברהם
המשנה לפרקליט המדינה הורה לחקור חשד כי סולן להקה אנרכיסטית פדריקו גומס הסית לכאורה לרצח שר הביטחון    אמר במופע: "תחשבו על הראש של אהוד ברק תקוע על בזנ"ט"
משה ריינפלד
מנהיג חמאס דורש שצה"ל ייסוג והמעברים ייפתחו מייד    קרא למדינות ערב לנתק כל מגע עם ישראל    מצרים וערב הסעודית מחרימות הכינוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il