X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת דלק טיפסה ב-42% ודלק אנרגיה נסקה ב-58% עליות של עד 5% במניות הדשנים בוול סטריט דחפו את כי"ל לעלייה של 5.1%
▪  ▪  ▪
תשובה. אחת התגליות הגדולות בעולם [צילום: AP]

חגיגת גז אמיתית נרשמה היום בבורסה של תל אביב לאור גילוי מאגרי הגז הטבעי מול חופי חיפה. מדד תל אביב 25 זינק ב-1.8% וננעל ברמה של 678.46 נקודות ומדד תל אביב 100 קפץ ב-3.3% וננעל ברמה של 609.68 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקלים.
חברת ישראמקו הודיעה הבוקר כי עתודות הגז הטבעי בקידוח "תמר 1", 90 ק"מ מערבית לחופי חיפה "משמעותיות ביותר". בהודעה שפירסמה החברה נמסר כי "המפעילה מעריכה כי בכפוף לקבלת נתונים נוספים מהקידוח, הערכת עתודות הגז הטבעי עשויה אף לגדול". בקידוח "תמר 1" שותפות נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (123.88%, 30.0) (28.75%) דלק קידוחים (41.76%, 315.0) (15.625%), אבנר חיפושי נפט (27.48%, 45.0) (15.625%) ודור גז (4%). "כמויות הגז שהתגלו יספקו את צרכי האנרגיה של מדינת ישראל עשרות שנים - זו אחת התגליות הגדולות בעולם", כך אמר הבוקר, יצחק תשובה - בעל השליטה בקבוצת דלק - בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל. "אנחנו לא נהיה מדינה תלותית בכל מה שקשור לגז - יש לנו אפילו כמויות שאפשר לייצא החוצה", הוסיף תשובה. כאשר נשאל על החששות בשוק ההון בנוגע ליכולת שלו להחזיר את הכספים שלווה, השיב תשובה כי הוא אינו מאמין שיש מישהו שלא יקבל את החזרי החוב. "אנו נמשיך להיות מחוייבים לאג"חים שהנפקנו. עמדנו מאז ומתמיד בהתחייבויות".
כל החברות הקשורות לקידוח סיימו את יום המסחר בעליות נאות: כך גם דלק אנרגיה המחזיקה בדלק קידוחים (41.76%, 315.0) ובאבנר. מניית נפטא (105.42%, 750.0) מזנקת גם היא מאחר שהיא מחזיקה בישראמקו וביואל חיפושי נפט. בין יואל לנפטא קיימות אחזקות הדדיות, כך שיואל עצמה גם מחזיקה בנפטא. איגרות החוב של קבוצת דלק ושל החברה הבת, דלק נדל"ן (17.65%, 400.0), עולות גם הן בשיעורים נאים.
אווירת השמחה בתל אביב קיבלה גם רוח גבית יפה מן העולם בדמות עליות השערים שנרשמו בשני ימי המסחר בוול סטריט ותוכנית סיוע נוספת למערכת הבנקאות בארה"ב. גם הפסקת האש עליה הכריזה אתמול ישראל משחררת מעט לחץ מהמשקיעים. עם-זאת, הנתונים שמגיעים על כלכלת ארה"ב ממשיכים להיות גרועים - הפסד ענק לסיטי, פיטורי ענק בחברות הגדולות ביניהן GE, קריסה של שני בנקים נוספים ועונת דוחות שהחלה כצפוי ברגל שמאל לא גורמת למשקיעים לעוט על המניות.
ממשלת ארה"ב הסכימה להשקיע 20 מיליארד דולר נוספים בבנק אוף אמריקה, ולהעניק ערבונות בשווי 118 מיליארד דולר לנכסיו כדי לסייע לבנק למזג לתוכו את מריל לינץ'. הממשלה גם תעניק ערבונות בשווי 302 מיליארד דולר לסיטי. מניות הבנקים אומנם המשיכו להיחלש אבל דאו ג'ונס עלה ב-0.8% נאסד"ק הוסיף 0.7%.
גם בכלכלה הישראלית מתרבים סימני המיתון. מדד דצמבר שפורסם ביום חמישי היה אומנם פחות גרוע מהציפיות עם ירידה של 0.1% אבל סעיפי המדד מוכיחים בחלקם כי המיתון כבר כאן. כך בניכוי מרכיב הדיור ירד המדד ב-0.6%. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים רשם בחודש דצמבר רמת שפל חדשה - 27.9. זהו החודש התשיעי ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50, המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות
במריל לינץ' חוזים כי השנה הקרובה בשוק המניות הישראלי תהיה תנודתית מאוד ובסופה השוק יחזור לנקודה בה הוא נמצא כעת. בנוסף, חוזה ראש מחלקת המחקר הישראלית של מריל לינץ', חיים ישראל, כי בעקבות המעבר של ישראל משוק מתפתח לשוק מפותח בהגדרתו, כפי שהיא נקבעת על-ידי MCSI, ההשקעות הזרות בישראל צפויות להצטמצם. שלושת המניות שעליהן ממליצים במריל לינץ' למחצית הראשונה של השנה הן כימיקלים לישראל, שעליה אומר ישראל כי "היא נותנת את הרווח למניה בין הגבוהים בענף והיא נסחרת בתשואת תזרים אטרקטיווית", טבע, ש"הדבר המרכזי אצלה הוא שבשיאו של המשבר החברה קיבלה אשראי של מיליארדי דולרים בריבית שקרובה לאפס. בנוסף, יש לה את מה שמשקיעים מחפשים, ראות לרווח הנקי". המניה השלישית היא בנק לאומי.
בכלל פיננסים העריכו הבוקר כי "עדיין קיים חשש לפגיעה במערכת הבנקאית בארץ בשנה הקרובה, כתוצאה משני מקורות עיקריים: האחד, מחיקות נוספות בתיק ניירות הערך, והשני - עלייה בהפרשות לחובות מסופקים", אולם מניות הבנקים לא התרשמו מהדברים. מדד מניות הבנקים הוסיף 2.5% בהובלת מניות לאומי (2.91%, 865.5) והפועלים (1.91%, 853.0).
מניות הדשנים סיימו את סוף השבוע בעליות של 3%-5% בוול סטריט מה שסייע למניית כימיקלים לישראל (5.08%, 2790.0) להתאושש מהירידות שחוותה בשבוע שעבר. בסך-הכל, איבדה המניה 14% בארבעת הימים האחרונים.
דלק נדלן (17.65%, 400.0) ממשיכה לממש נכסים. החברה הבת, דלק נדל"ן ריל אסטטיטס שנסחרת בלונדון, מכרה נכס בתמורה ל-104 מיליון שקלים. מכירה שתזרים לקופתה 25 מיליון שקלים לאחר תשלום החוב בגינו.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  18/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חגיגות הגז בת"א: ישראמקו זינקה ב-124%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים זיהו שני סוגים של 'מחיקה גנטית', שתוכל אולי לאפשר להם לנבא בעתיד אם אנשים יפתחו סרטן וכיצד יגיבו למחלה
משה ריינפלד
בוועידה השנתית של מפלגת השלטון הכריז טארו אסו כי יפעל להשלמת החקיקה למרות התחזיות כי היא תגרום להפסד בבחירות
משה ריינפלד
אי-פי: אינגריד מטסון, פרופסור לאיסלאם, עומדת בראש האגודה האיסלאמית של צפון אמריקה שסייעה לקרן צדקה בארה"ב שגייסה כספים לחמאס
משה ריינפלד
הנשיא הנבחר עשה את הדרך מפילדלפיה אל עיר הבירה, מלווה באורחים וכתבים, בנתיב הרכבת שבו נסע אברהם לינקולן לטקס השבעתו
יפעת גדות
מחקר חדש הראה כי רוב החולים שאושפזו בעקבות התקפי לב היו עם רמות כולסטרול שלא רמזו על כך שהם בסיכון גבוה לבעיות של הלב וכלי הדם    חוקרים קוראים לשינוי ההמלצות הקיימות
רשימות נוספות
התגלית - 15 מיליארד דולר  /  אבי בר-אלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il