X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר בכל אדם, בכל תפקיד, שהוצאו כספים לשם הנצחת נפילתו בפעולת איבה, על-פי הגדרתה בחוק הוראות הסעיף הנוכחי אינן קובעות מגבלות על אופי ההוצאה, ולכן לדעת רו"ח בלנגה יש להרחיבן
▪  ▪  ▪
לבדוק ההוצאות בהתאם לחבות המס המשפחתית. בלנגה [צילום: יח"צ]

מס הכנסה מכיר בהוצאות להנצחת זכרם של מי שנספו בפיגועי טרור ומחזיר מס בשיעור של 30% בגין ההוצאות שהוצאו להנצחתם. כך לדברי רו"ח ג'ק בלנגה, המומחה בדיני מיסים. כל אדם שחייב במס מכל הכנסה שהיא (שכיר, עצמאי, דמי שכירות) אשר הקדיש כסף להנצחת זכרו של קרוב משפחה: בן-זוג, בן, נכד, אח, הורה, גיס או חתן בין אם היה חייל, שוטר או אזרח, שנהרג בפעולות איבה או טרור - זכאי לקבל החזרים בשיעור של 30% מהסכומים ששילם.
על-פי החוק פגיעת איבה נחשבת זו הכוללת:
  • פגיעה מפעולות איבה של כוחות אויב שהם כוחות צבאיים של מדינה עויינת לישראל, מפעולות איבה של ארגון עויין לישראל או מפעולות איבה שבוצעו תוך סיוע לאחד מאלה, בשליחותם או מטעמם או על-מנת לקדם מטרותיהם.
  • פגיעה בשגגה מידי אדם עקב פעולת איבה של כוחות אויב, או פגיעה בשגגה בנסיבות שהיה בהן מקום לחשש סביר כי תבוצע פעולת איבה כאמור.
  • פגיעה מנשק שהיה מיועד לפעולת איבה של כוחות אויב, או פגיעה מנשק שהיה מיועד נגד פעולה כאמור אף אם לא הופעל, למעט פגיעה שנפגע בה אדם בגיל 18 ומעלה כשהוא מבצע פשע או עבירה אחרת שיש בה זדון או רשלנות פושעת.
החזר מס ההכנסה בגין ההנצחה מבוצע רק מהסכומים ששולמו או חייבים לשלמם למס הכנסה; הוראות הסעיף לא קובעות מגבלות על אופי ההוצאה, מועד ההוצאה במשך השנה, או סכום ההוצאה. לכן, לדעת בלנגה, יש לפרש את הוראות החוק בצורה רחבה ביותר.
לדעת בלנגה יש לבדוק חלוקה של הוצאות ההנצחה בין בני המשפחה בהתאם לחבות המס שלהם. הוראות החוק קובעות, כי הזיכוי יהיה בשנה שבה שולמו ההוצאות להנצחה. מן הראוי ליזום תיקון לחוק שיאפשר לגרור הוצאות שלא נוצל הזיכוי בגינן לשנים הבאות - וכן לאפשר ייחוס של הוצאות אלה לשנים קודמות.
בלנגה מדגיש כי את מסגרת הסכומים שהוצאו להנצחה יש לפרש בצורה ליברלית ופתוחה, שיכללו כל סכום שהוצא בגין מצבות זיכרון, הוצאות אזכרה, קיום מפגשים, הוצאות נסיעה, מודעות בעיתונים, הוצאת ספר תרומות לעמותות ייעודיות וכן כל תרומה או סיוע שמטרתם הנצחת שמו של הנספה. על פקיד השומה לקבל את הצהרת הנישום שהוציא את ההוצאות ובלבד שסכומים אלו הוצאו להנצחה. אין על הנישום נטל הוכחה וצורך בהמצאת מסמכים מכבידים.
את החזרי המס ניתן לבקש רטרואקטיבית לתקופה של 6 שנים - מהשנה שבה הוצאו הוצאות ההנצחה. גם מי שהגיש דוח ולא כלל הוצאות אלה, רשאי לבקש את תיקון הדוח - ולקבל את ההחזרים. החזרי המס מבוצעים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.
בלנגה קורא לרשות המיסים לתת פומבי לסעיף המכיר בהוצאות הנצחה וכן להבהיר את עמדתה לגבי סוגי ההנצחה המוכרים.

תאריך:  18/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס הכנסה יחזיר 30% מהוצאות הנצחת נפגעי טרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
נינה ברוש, גילי סער ומוריאל סגל חתמו לאחרונה על חוזה עם סוכנות הדוגמניות יולי    [בתמונה: נינה ברוש]
עידן יוסף
אולמרט תקף בממשלה גורמים בימין הטוענים כי הפסקת האש רעה לישראל וכי יש למצות את המבצע עד תום, אך במקביל חיבק בחיבוק-דוב את נתניהו
משה ריינפלד
נגד עדי בניטה, בת 24, מירושלים הוגש כתב אישום על רצח בכוונה תחילה של טליה אברמוביץ' בחמש דקירות סכין כשישנה בדירתה בבני ברק
עופר וולפסון
יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות: "סגירת המפעל - קריסה כלכלית לעיר כולה"    מחר יתקיים דיון ראשון במחוזי    יו"ר מרכז השלטון המקומי: "החלה המלחמה על הכלכלה"
עופר וולפסון
המפעל של חברת מולוק הפינית יאפשר הקמת יחידות אשפה בעיצוב אנכי מתחת לקרקע ושיפור משמעותי בניהול הפסולת    30% מתוצרת המפעל המקומי מיועדת לייצוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il