X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסקירה השנתית של מריל לינץ' צופים ביצועי-על של המשק הישראלי עם 8% צמיחה ממליצים על השקעה ספציפית במניות מובילות הרכב המדדים השונה צפוי להשפיע על אופן השקעת הזרים
▪  ▪  ▪
חיים ישראל, ראש מינהל המחקר בישראל של מריל לינץ' [צילום: יח"צ]

"שוק המניות הישראלי עדיין יותר בריא מאשר השווקים הגלובליים". בהצהרת הרגעה מעין זו פתח (יום א', 18.1.09) חיים ישראל, ראש מינהל המחקר בישראל וסגן מינהל חטיבת המחקר בשווקים המתעוררים של מריל לינץ'.
ישראל צופה צמיחה ברווח הנקי של 8% במדד ת"א 25 במהלך 2009. זאת, לעומת קיטון של 1.2% בשווקים המתעוררים. ישראל, לטענתו, היא שוק תנודתי הרבה פחות, ועל כן רמת הסיכון ביחס לשווקים אלו נמוכה.
שיטת ההשקעה עליה ממליץ ישראל ל-2009 מתבססת על העיקרון של "הטובים בתחומם" - השקעה בחברות הכי טובות בענף שהן מייצגות, על-רקע צמיחה קרובה לאפס הצפויה בתוצר הישראלי, כר פעילות אשר יחייב את המשקיעים לבחור את המניות שלהם בתבונה.
במריל לינץ' ממליצים על שלוש מניות שיתאימו לאסטרטגיית ההשקעה הזו:
  • כימיקלים לישראל, אשר לדעת ישראל, נותנת את התשואות הכי גבוהות בענף ונסחרת גם היום "בתשואת תזרים מאוד אטרקטיבית", כאשר בנוסף היא נותנת גם 15% דיבידנד.
  • טבע. הסיבה הכמעט יחידה מדוע המדד הישראלי עבר את מתחריו ב-2008 תיתן את הטון גם ב-2009, לדעת מריל. "לטבע יש את מה שמשקיעים מחפשים היום וזה ראות ובהירות באשר לעתיד הרווח הנקי", אומר ישראל.
  • בנק לאומי. "בעוד הבנקים נכוו קשות במשבר האחרון, כאשר מסתכלים על הדברים שיובילו את הבנקים בעתיד, מדובר בהלימות ההון, בכמות הנכסים הרעילים וגובה הסיכון - כל אלו שמים את בנק לאומי בחזית", מציין ישראל.
ישראל צופה כי ריבית בנק ישראל תמשיך לרדת השנה לכיוון אחוז בודד ואילו הדולר צפוי לעמוד בסוף השנה סביב רמות הנוכחית של ארבעה שקלים. "בתקופות משבר המשקיעים חוזרים הביתה", התייחס ישראל להתחזקות הדולר בעולם על אף הדפסת הדולרים המסיבית של הפד האמריקני למימון הגירעון הכלכלי. "בזמנים כאלה אתה רוצה להיות היכן שאתה מכיר את הסביבה, לשתות קפה עם המנכ"ל ולדבר בשפתו. אלה דברים שמשפיעים פסיכולוגית על קברניטי ההשקעות ומשפיעים על החלטותיהם". לדעתו, בנק ישראל עשוי להגדיל את תוכנית רכישת הדולרים הנוכחית כדי לתמוך ביצואנים.
המעבר לשווקים המפותחים: סביר ביותר במהלך 2009
בבית ההשקעות מעריכים כי הסבירות למעבר למדד השווקים המפותחים מממד השווקים המתעוררים של ה-MSCI הוא כמעט ודאי במהלך השנה הקרובה.
למהלך צפויות להיות השפעות מעורבות על השקעות הזרים בישראל, שכן בעוד משקלה של ישראל במדד הנוכחי הוא 3.17%, הרי שבמדד המפותחים משקלה ירד לכדי 0.34% בלבד מן המדד. "ביוון צפינו במשיכת כספים בעקבות שינויי מדד, אך אלו לא עברו למדד החדש באותה מהירות בה הם יצאו, והחשש הוא כי התרחיש הזה צפוי לחזור עליו גם כאן", הסביר ישראל.
ההחלטה הסופית של MSCI תתקבל עד לחודש יוני 2009 והדבר צפוי להשפיע על התנהגות השווקים במחצית השנייה של השנה.
המלחמה? לא מעניינת
כאשר התייחס לשאלת המלחמה בעזה, טען ישראל כי ההשפעות הגיאופוליטיות בקרב משקיעים זרים הולכות ופוחתות (ולראיה המעבר למדד המפותח, יחד עם מדינות נוספות השרויות במצב מתיחות, בהן דרום קוריאה וטייוואן). "לא תהיה השפעה גם באג"ח הממשלתיות. אחד הדברים שיכולים להשפיע על שוק האג"ח הממשלתיות הוא הגירעון התקציבי. המלחמה מוזכרת כאירוע נקודתי כיוון שלא מדובר במלחמה קיומית שתלחץ את היכולת הכלכלית של המדינה. בימי המלחמה בעזה שוק המניות הישראלי הניב תשואה חיובית. המשקיעים הזרים זוכרים את מלחמת לבנון מ-2006, בה בשלושת הימים הראשונים המשקיעים הישראלים מכרו מכל הבא ליד והם אספו ובכמויות".

תאריך:  18/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל תעבור למדד השווקים המפותחים עוד השנה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברותיו השקיעו סכומי עתק ברכישת 50% מקניון ענק בן 156 אלף מ"ר, אך השותף ההודי מפר הבטחות, ולא העביר לפישמן מניות, אג"ח, קרקע וריבית    ההודים בונים לאט ובפיגור    פישמן הקפיא העברת 31 מיליון שקל להודים
שמואל שוסטר
לחברה קופה דשנה אך לא צפויה לעבור לתזרים מזומנים חיובי בשנה הקרובה    מעניקים דירוג "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 4 דולרים למניית החברה
איתן אשכולי
קפה אמיליה ביסס את מקומו בשנה וחצי החולפות כשכונתי קלאסי המציע ארוחות בוקר טובות אבל לא רק    איתן אשכולי העביר שם בוקר עצל וטעים
משה ריינפלד
ראש ממשלת טורקיה: ישראל אינה צריכה להניח שאת הטילים שנורו עליה אחרי הפסקת האש שיגר החמאס, יש ארגונים אחרים ברצועה
רוני לינדר-גנץ
לישראל אין הסכם סחר חופשי    מדובר ביבוא בהיקף של כ-60 מיליון דולר בשנה הכולל מערכות לעירוי דם, צנתרים וציוד אבחוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il