X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אשת מוגאבה תקפה צלם במלון פאר בהונג קונג
גרייס מוגאבה הנוהגת לפזר כסף במסעי קניות בחו"ל, הגיעה להונג קונג לאחר שבילתה עם בעלה הנשיא בסינגפור, בעוד בני זימבבווה נמקים ברעב ומחלות
   משה ריינפלד
מוגאבה: זימבבוואה היא שלי

זימבבוואה בקריסה טוטאלית
משה ריינפלד
מגיפת כולרה מתפשטת במהירות במדינה הקורסת * שטר חדש של 100,000,000 דולר זימבבווי הוכנס למחזור בגלל האינפלציה הדוהרת * [ילדים רועבים מחפשים טרמיטים למאכל / צילום: AP]
לרשימה המלאה

אשתו של נשיא זימבבווה, רוברט מוגאבה ,תקפה בהונג קונג צלם של העיתון הלונדוני סנדיי טיימס, והלמה בו. גרייס מוגאבה, בת 43, הידועה בכינוי "הצרכנית מס' 1 של זימבבווה" התמלאה זעם כאשר הצלם הבחין בה יוצאת ממלון שאנגרי-לה היוקרתי בהונג קונג. היא שוהה שם עם פמלייתה בעלות של 2,000 ליש"ט ליום, בזמן שתושבי ארצה נמקים בעוני, רעב ומחלות.
העיתון הלונדוני מוסר (18.1.09) כי הגברת מוגאבה, שהחזיקה בתיק אופנתי של ג'ימי צ'ו ששוויו נאמד ב-2,000 ליש"ט, ניסתה להסתתר מאחורי משקפי שמש יקרים וצעיף קשמיר אדום שעטף את ראשה. היא הורתה לשומר ראשה לתקוף את הצלם, ריצ'רד ג'ונס. בעוד שומר הראש מנסה לחטוף את מצלמתו של ג'ונס, הצטרפה מוגאבה לתקיפה. השומר החזיק אותו, והיא הכתה באגרופיה בפניו שוב ושוב. תוך כדי כך, צרחה: "מטורף לחלוטין".
ג'ונס, בן 42, סבל מחבורות בפניו ובראשו, ומחתכים שגרמה טבעת היהלום הענקית של התוקפת. בעת התקיפה הגיעו עוד כמה שומרי ראש גברתנים, אך אנשי ביטחון מבניין מסחרי סמוך חסמו את דרכם.
מוגאבה ובת לווייתה נמלטו אל מעבר לפינה, תוך הסתרת פניהן, אך נתקלו שם בצלם שני, טים או'רורק, שמיהר לצלם כמה תמונות קודם שתקפה מוגאבה גם אותו, משכה בשערות ראשו וניסתה לנפץ את המצלמה. לאחר מכן חזרה למלון שלה.
משטרת הונג קונג שהוזעקה לזירה, עצרה את שומר הראש, אך התירה לו ללכת לאחר תחקור. כמו-כן גבתה עדות מהצלם. המשטרה עדיין לא החליטה אם להגיש אישומים נגד מוגאבה, אך היא יכולה לטעון לחסינות.
סנדיי טיימס אומר, מפי מקורות בזימבבווה, כי לפני שיצאה מוגאבה לחופשה במזרח הרחוק בראשית ינואר, משכה 92,000 דולר מהבנק המרכזי בהררה. היא שהתה תחילה עם ילדיה באתר נופש באי המלזי לנגקאווי. לאחר מכן עברה לסינגפור, שבה הצטרף אליה בעלה לכמה ימים.
בזימבבווה היו שמועות שהנשיא יבטל את חופשתו השנתית לנוכח המשבר הכלכלי הפוליטי המחמיר. במדינה משתוללת מגיפת כולרה שעד כה מתו בה 2,100 בני אדם.
שטר של 100 טריליון
זה תשעה חודשים אין בזימבבווה ממשלה חוקית. השיחות בין הנשיא מוגאבה לבין מנהיג האופוזיציה מורגן טסוונגיראי, על חלוקת השלטון ביניהם, עלו על שרטון, והאיבה בזימבבווה למשטרו של מוגאבה גוברת והולכת. טסוונגיראי שב בשבת לזימבבווה לשיחות, לאחר ששהה חודשיים בבוטסואנה.
האינפלציה השנתית בזימבבווה גאתה ליותר מ-231,000,000% (231 מיליון), וביום ו' הוכנס למחזור שטר של 100,000,000,000,000 (100 טריליון) דולר של זימבבווה. עשרות פעילים פוליטיים נעצרו והואשמו בקשירת קשר להפיל את המשטר.
למרות כל אלה, יצא מוגאבה לחופשתו. בעוד הנשיא שוהה בסינגפור עד 11 בינואר קודם שטס בחזרה לזימבבווה, טסה אשתו להונג קונג ב-9 בינואר והתמקמה בסוויטה של 600 ליש"ט ללילה בקומה ה-18 של מלון שנגרי לה.
גרייס מוגאבה צעירה ביותר מ-40 שנה מבעלה בן ה-84. קודם לכן הייתה מזכירתו ופילגשו, וב-1996 התחתנה איתו לאחר מות אשתו סאלי, אינטלקטואלית מגאנה, שהייתה נשואה לו 30 שנה. למוגאבה ולגרייס יש שלושה ילדים.
הרגליים הצרות של גרייס
גרייס מוגאבה הואשמה בעבר כמה פעמים כי הסיתה את בעלה לעמדותיו הקיצוניות. בשנה שעברה הכריזה כי הוא לעולם לא יוותר על השלטון.
מאז הייתה לגברת הראשונה, בזבזה הון תועפות במסעי קניות בחו"ל, בנתה ארמון בהררה המכונה בלעג "גרייסלנדס", ורכשה כמה חוות שהופקעו מלבנים.
כאשר נשאלה בעבר מדוע הוציאה הון על נעלי פרגאמו יקרות בשעה שבני עמה רעבים, השיבה: "יש לי כפות רגליים צרות מאד, ולכן אני נועלת רק פרגאמו".
בעבר נהגה לצאת למסעי קניות בבוטיקים של פריס, ניו-יורק ולונדון, אך לאחר שאמריקה והאיחוד האירופי הטילו סנקציות על מוגאבה ובעלי בריתו, החלה לבלות במזרח הרחוק.

תאריך:  18/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשת מוגאבה תקפה צלם במלון פאר בהונג קונג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הלמ"ס מפרסמת כי מדובר בכ-13% יותר כניסות תיירים מאשר שנת 2000 - שנת השיא הקודמת    נרשם שיא במספר הנכנסים מארה"ב    שרת התיירות תפנה לשר האוצר בבקשה לתגבר תקציבי השיווק בעולם
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך ארגון EPIC    רק כ-50% מקרב החולים האונקולוגים מקבלים טיפול ראוי לכאבם    נפתח חודש המודעות לכאב אונקולוגי
עופר וולפסון
בסקירה השנתית של מריל לינץ' צופים ביצועי-על של המשק הישראלי עם 8% צמיחה    ממליצים על השקעה ספציפית במניות מובילות    הרכב המדדים השונה צפוי להשפיע על אופן השקעת הזרים
אלעזר לוין
חברותיו השקיעו סכומי עתק ברכישת 50% מקניון ענק בן 156 אלף מ"ר, אך השותף ההודי מפר הבטחות, ולא העביר לפישמן מניות, אג"ח, קרקע וריבית    ההודים בונים לאט ובפיגור    פישמן הקפיא העברת 31 מיליון שקל להודים
שמואל שוסטר
לחברה קופה דשנה אך לא צפויה לעבור לתזרים מזומנים חיובי בשנה הקרובה    מעניקים דירוג "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 4 דולרים למניית החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il