X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחה ערעור על תוצאות בחירות בטירת הכרמל השופט: הוסרה העננה - ראש העיר הוא אריה טל בהחלטה: הפגמים בקלפי "המריבה" אינם מהותיים ביקורת על המערער: הסתיר ספירה "שלא מן המניין"
▪  ▪  ▪
השופט שפירא. הוסרה העננה [צילום: בוצ´צ´ו]

הוסרת עננת הבחירות בטירת הכרמל. בית המשפט המחוזי בחיפה פסק סופית (יום ג', 20.1.09) כי המנצח בבחירות לראשות עיריית טירת הכרמל הוא אריה טל.
השופט רון שפירא דחה את הערעור של ראש סיעת מפדל, אריה פרג'ון, על תוצאות הבחירות, וקבע כי בקלפי 12 "לא נפל פגם מהותי" שיש בו כדי לעוות את תוצאות הבחירות. בין השניים עמד פער של 43 קולות לטובת טל, ותוצאות הספירה בקלפי המריבה, עמדו על פער של 58 קולות.
חוסר נקיון כפיים של המערער
ההחלטה הקובעת כי טל הוא ראש העיר ניתנה במסגרת פסק דין שני בפרשה לאחר שבפסק דין קודם ב-27.11.08 פסל השופט את התוצאות בקלפי 12 והורה על עריכת בחירות חדשות באותה קלפי בתוך 30 יום. הוא אף הורה כי עד להשלמת הליך הבחירות ימשיכו בכהונתם, ראש העירייה הקודם וחברי מועצת העיר המכהנים.
בעקבות ערעור, הורה העליון למחוזי לשמוע ראיות נוספות שלא נשמעו בהליך הראשון. כאמור, לאחר שמיעת עדויות וראיות חדשות, הפך השופט את פסק הדין וקבע כי טל הוא ראש העיר. בהחלטה, ציין כי נחשפו בפניו עובדות חדשות אשר אי גילוין על-ידי המערער, פרג'ון, "מהווה חוסר נקיון כפייים ודי בו כדי לדחות את הבקשה על הסף אפילו צודק המבקש".
מדובר בספירה שביצע פרג'ון בבית מנהלת הבחירות בטירת הכרמל, שלושה ימים לאחר ספירת קולות החיילים על-ידי ועדת הבחירות וסיכום הקולות. באותה ספירה, לא חוקית, "מצא פרג'ון כי הרישום בספרי/אלפוני הצבעה משקף את מספר מעטפות ההצבעה, עניין שלא דווח לבית המשפט בערעור שהגיש".
איש לא העלה טענה על ההליך
כמו-כן, לא דווח לבית המשפט כי במהלך הליך ספירת קולות החיילים וסיכום הקולות בוועדת הבחירות, בהשתתפות יו"ר הוועדה פרג'ון והזוכה טל, "איש מחברי ועדת הבחירות לא העלה כל טענה בנוגע להליך הבחירות כולו או בנוגע להצבעה בקלפי 12".
טענת פרג'ון כי נמנע מלדווח על אותה ספירה "מחוץ למניין" בשל ייעוץ משפטי, נדחתה על-ידי השופט. הוא כתב כי "גם אם פרג'ון עשה זאת עקב יעוץ משפטי אין בכך כדי להכשיר את הפגם.. אי גילוי עובדה מהותי וחשובה זו מהווה חוסר נקיון כפיים שדי בו כדי שערעורו יידחה".
עם זאת הערעור לדבריו נדחה גם "לגופו של עניין" שכן כאמור נקבע כי הפגמים שהועלו בנוגע להליך אינם מהותיים. מדובר בפגם באיוש וועדת הקלפי: יו"ר הוועדה הייתה בתו של טל, וגם המשקיפה מסיעתו. בנוגע לפגם נוסף, הרחבת חריץ הכנסת המעטפות, קבע השופט כי הדבר לא נוצל להכנסות מעטפות חריגות.
ספירה בזמן אמת - היא תוצאת האמת
בנוגע לפגם המרכזי, אי התאמה בין סיכומי רשימת הבוחרים שהצביעו כפי שנרשם בפרוטוקול ועדת הבחירות לקלפי 12, לבין מספר המעטפות ההצבעה שנמנו, קבע השופט כי מספר המעטפות שנימנו בפועל התואם את הרשום בספרים "גובר על הפרוטוקול שנערך בשעות הלילה במהלך הליך הספירה. אין מדובר בקביעה שספירה מאוחרת גוברת על הפרוטוקול שיש לו מעמד בכורה על-פי הפסיקה אלא שספירה שנעשתה בזמן אמת משקפת את תוצאות ההצבעה והיא תוצאת אמת".
עוד כתב השופט כי הפגמים שנמצאו במעשיהם של חברי הוועדה לא נבעו ממניעים פסולים ומדובר ב"טעויות שנעשו בתום לב. לפיכך, אין בפגמים אלו כדי לעוות את תוצאות ההצבעה ותוצאות אלו כפי שעולות ממניין פתקי ההצבעה משקפות בפועל את רצון הבוחרים".כעת לדבריו "הוסרה העננה שבצה על תוצאות הבחירות בקלפי 12 בהליך ההצבעה לבחירת ראש העיר טירת הכרמל".
עם זאת, השופט החליט לגבות מהצדדים את מחיר הסתרת העובדות. הוא קבע כי "גורם נכבד להארכת ההליך נבע מאי הבאת ראיות בפניו, ולפיכך הוא מחייב כל צד בהוצאותיו".

בית משפט המחוזי בחיפה עתמ 11489/08
תאריך:  20/01/2009   |   עודכן:  20/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט פסק: ראש העיר טירת הכרמל - אריה טל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
שני הפראים נכנסו בטעות לשטח של בריכת שיקוע תעשייתית    הפקחים חילצו מהבוץ את השניים, אך אחד מהם חולץ כשהוא כבר מת    הפרא השני קיבל טיפול רפואי בשטח ולאחר-מכן שוחרר חזרה לטבע    [צילום: מוחמד גבוע, לירז בר תמי, רשות הטבע והגנים]
יפעת גדות
נתון נוסף מתצפית שערך הארגון: כמחצית מהנוסעים במושב האחורי (47%) אינם חגורים
מוטי פשכצקי
הקצבת מועצת ההימורים עשויה לרדת מ-19 מיליון ש"ח ל-11 וחצי מיליון בלבד
עופר וולפסון
החברה הפועלת בתחום המימון לציוד IT צפתה בגידול חד בתחום פעילותה בחציון האחרון של השנה    נרשמה עלייה של 40% בהרחבת עסקות עם לקוחות פעילים
עופר וולפסון
כיהן כסמנכ"ל החברה עד היום    יובנק מנהלת 25 קרנות נאמנות בהיקף של 800 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il