X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגיא עמית הופתע לטובה בברוסקטה - מסעדה איטלקית כשרה, שמצליחה להרים את מנת הריזוטו לגבהים חדשים והצליחה להרשים אפילו אפיקורס כמותו
▪  ▪  ▪
מפתיעה [צילום: ברוסקטה רחובות]

ידוע הוא כי ביני לבין המסורת היהודית פעורה תהום. תהום שבתחתיתה נהר. נהר שמלא בשרימפס ושאר פירות ים טעימים. לא שיש לי בעיה עקרונית עם הדת שלנו. למעשה, ייתכן שבלי עניין הכשרות ושמירת השבת אפילו הייתי די מתחבר אליה.
באופן פרדוקסלי מעט, דווקא אחד המטבחים האהובים עליי הוא היהודי האשכנזי האותנטי. כן כן, זה עם הקרעפלעך, והרגל הקרושה עם החרדל והלימון, והקלופס עם הכרוב החמוץ. ניחנתי ביכולת לקבל באהבה גם את שרצי הגורמה המשוקצים וגם כל קרפיון חסוד בגלגול הגפילטע שלו עם מעט חזרת. הכל הולך. לפיכך, גדולה הייתה השמחה כשהתבקשתי לכתוב לכם על 'ברוסקטה' הכשרה ברחובות. למרבה טיפשותי חשבתי שמדובר במסעדה כשרה מהסוג המזרח-אירופי וגייסתי למשימה את הג'ינג'ית שלי.
את מה שלא הצליח לעשות השם האיטלקי הצליח לעשות לנו התפריט המרשים של ברוסקטה. עוד לפני שאגיע אליו אספר לכם שהכשרה האיטלקית הזו ממוקמת ברחוב אפשטיין ברחובות. היא מעוצבת בחמימות נעימה ומשרה אווירה מזמינה. מהקהל הרב שבה למדנו כי תכליתה לתת מענה לדתיי האזור בחפשם אחר פיתרון קולינרי כשר ומגוון, ולא רק להם. ברוסקטה מציעה מגוון ראשונות עיקריות וקינוחים שיצליחו להשכיח גם מגדול האפיקורסים כי הוא נמצא במקום כשר.
פתחנו, הג'ינג'ית שלי ואני במנת ריזוטו - אורז עגול עם פטריות וגזר בשמנת צמחית וחלב קוקוס (38 שקלים) ובמנת ברוסקטה, איך לא (24 שקלים). בנקודת הזמן הזו נשארנו פעורי פה. גם בגלל שקיווינו שמישהו בצוות יבחין וידחוף לנו עוד איזו ברוסקטה לפה הפעור, אבל יותר מכך כי פשוט לא ציפינו. לא ציפינו ממסעדה כשרה וצנועה ברחובות להצליח להמציא מחדש את הריזוטו, אבל זה מה שקרה. עם הביס הראשון כמעט הזלתי דמעת התרגשות. פשוט ענק. אני עדיין לא בדיוק מבין מה התרחש שם אבל באמת שזה לא מאד חשוב. ריזוטוטאלי.
לא שהברוסקטה הייתה רעה - פרוסות טוסט טבולות בשמן זית עם שום, בזיליקום ועגבניות קצוצות בחומץ בלסמי מתקתק. גם היא חוסלה עד תום למקרה שחששתם, פשוט הריזוטו הגיע מליגה לגמרי אחרת.
לעיקרית התלבטנו בין לזניה (42 שקלים) לקנלוני (34 שקלים). החלטנו לא להעמיס על עצמנו יותר מדי קלוריות עודפות ובחרנו להסתפק רק באחת משתי אלו ביחד. הייתה זו הלזניה. גדושה בבולונז ובפטריות ומעלה אדים. מנה טובה מאד שהצליחה להפתיע שוב. עוד אנחנו בולסים וברוסקטה ממשיכה להתמלא, בעיקר בזוגות המתיישבים לאור הנרות המרצדים על כל שולחן. חווית הריזוטו והלזניה עוד לפניהם. כיף להם.
ברוסקטה עושה רושם של בעלת פוטנציאל להישאר לאורך זמן ולהצליח. כל עוד זה תלוי בשף איל קורנבליט - שעושה שם ניסים קטנים - זה בהחלט עשוי לקרות. קצת ליטוש בנושא תודעת שירות, וסיכויי המקום להפוך למוסד יגדלו משמעותית.

* הכותב היה אורח המקום.
ברוסקטה - לוין אפשטיין 22 רחובות, 08-9469980
תאריך:  20/01/2009   |   עודכן:  20/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
צים מתכננת להשבית חלק גדול מצי האוניות שלה    יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית מזהיר מפני ניסיונות של חברות הספנות להגדיל הכנסות כעת בדמות היטלים בלתי מוצדקים
עופר וולפסון
שר התשתיות: "חשיבות המתקן גדולה על-רקע הבצורת בשנים האחרונות"    באפריל הקרוב ייערך מכרז בנושא    מחצית מהסכום ההקמה, 45 מיליון שקל, ימומן באמצעות מענקים
רותי אברהם
נדחה ערעור על תוצאות בחירות בטירת הכרמל    השופט: הוסרה העננה - ראש העיר הוא אריה טל    בהחלטה: הפגמים בקלפי "המריבה" אינם מהותיים    ביקורת על המערער: הסתיר ספירה "שלא מן המניין"
גלית יצחק
שני הפראים נכנסו בטעות לשטח של בריכת שיקוע תעשייתית    הפקחים חילצו מהבוץ את השניים, אך אחד מהם חולץ כשהוא כבר מת    הפרא השני קיבל טיפול רפואי בשטח ולאחר-מכן שוחרר חזרה לטבע    [צילום: מוחמד גבוע, לירז בר תמי, רשות הטבע והגנים]
יפעת גדות
נתון נוסף מתצפית שערך הארגון: כמחצית מהנוסעים במושב האחורי (47%) אינם חגורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il