X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחרי 200 שנות היסטוריה לבנות בתפקיד התמנה ברק אובמה לנשיא ארה"ב השתמש בשמו האמצעי חוסיין להשבעה "האתגרים בפנינו אמיתיים"
▪  ▪  ▪
מקבל על עצמו את התפקיד [צילום: AP]

+ שני מיליון התקבצו להשבעה
ברק אובמה הושבע והפך לנשיאה ה-44 של ארה"ב ביום שלישי אחר-הצהריים (זמן ארה"ב), וזאת אחרי יותר מ-200 שנות היסטוריה בהם עברה המשרה החשובה בעולם מידיים לבנות לידיים לבנות אחרות.
על-פי החוקה, אובמה התמנה לנשיא ב-12 בצהריים שעון מזרח ארה"ב, על-אף שלא הושבע עדיין בשעה זו עקב עיכובים בטקסי ההשבעה. למרות חילוקי הדעות באשר לביטוי שמו המלא, השתמש אובמה בשמו האמצעי "חוסיין" בעת ההשבעה, והושבע לתפקיד בשעה 12:05 על-ידי נשיא בית המשפט העליון האמריקני, ג'ון רוברט. אובמה עצמו ויתר בזמנו על מינויו לבית המשפט העליון בזמן כהונתו כסנטור מטעם מדינת אילינוי.
בנאומו התייחס אובמה לקשיים הגדולים בפניהם ניצבת אמריקה. "אנו נמצאים בעיצומו של משבר", אמר. "אומתנו נמצאת במלחמה כנגד רשת חובקת עולם של אלימות ושנאה. הכלכלה שלנו הוחלשה בצורה קשה, תוצאה של תאוות בצע וחוסר אחריות של אחדים, אך גם כתוצאה של כשלוננו הקולקטיבי לבצע החלטות קשות ולהכין את אומתנו לעידן חדש. בתים אבדו, עבודות חוסלו, עסקים התמוטטו. מערכת הבריאות שלנו יקרה מדי, בתי הספר שלנו כושלים יתר על המידה, וכל יום נוסף מביא עימו הוכחה נוספת כי הדרך בה אנו משתמשים בכוחנו, מחזקת בעצם את אויבינו ומאיימת על הכוכב בו אנו חיים".
באומרו כי "הגיעה העת להזיז הצידה דברים ילדותיים", המשיך אובמה את נאומו ואמר כי "היום אני אומר לכם שהאתגרים העומדים בפנינו אמיתיים. הם רציניים והם רבים, והם לא ייפתרו בקלות תוך זמן קצר, אך דעי זאת, אמריקה - הם ייפתרו. החל מהיום, עלינו להרים את עצמנו כלפי מעלה, לנקות מעלינו את האבק ולהתחיל בעבודתנו לעצב מחדש את אמריקה".
אובמה הבטיח "להחזיר את המדע למקומו הראוי", בהתייחסו לביקורת שהופנתה אל הנשיא היוצא בוש, אשר נטען עליו כי הזניח נושאים מדעיים לצורך גחמות פוליטיות. "אני אתאים את בתי הספר והאוניברסיטאות שלנו, כדי שיתאימו לדרישות של העידן החדש".
פנייה למנהיגים המוסלמים
רק בהמשך נאומו פנה אובמה, אשר "ירש" שתי מלחמות מבוש, לעניינים של מדיניות חוץ. במה שנראה כמו ביקורת עמומה על קודמו אמר אובמה: "האידיאלים של אמריקה עדיין מאירים את העולם, ואנו לא נוותר עליהם בשם תועלת זמנית".
"למנהיגים המבקשים לזרוע עימות, או להטיל את חוליי החברה על המערב, דעו שעמכם ישפטו אתכם על-פי מה שתבנו, ולא על-פי מה שתהרסו. לאלה הנאחזים בשלטון בדרכי שחיתות או השתקת מתנגדיהם, אני אומר: דעו שאתם בצידה הלא נכון של ההיסטוריה, אך אנחנו נושיט יד אם תסכימו לשחרר את אגרופכם הקפוץ", קרא אובמה מעל הבמה, בקריאה הנראית מכוונת אל העריצים האיסלאמיים, בראשם המנהיג האירני מחמוד אחמדינג'אד. "אמריקה היא חברה של כל אומה ושל כל גבר, אישה וילד החפצים בעתיד של שלום וכבוד הדדי - אנו מוכנים שוב להנהיג!".

תאריך:  20/01/2009   |   עודכן:  21/01/2009
שני מיליון התקבצו להשבעה

[צילום: AP]
הפארק הלאומי "נשיונל מול" נערם (יום ג', 20.1.09) לכדי זירת אירוע מלאת ציפיות, כשההמונים חסמו את שירותי ההסעה ההמוניים ואת עמדות הבידוק הביטחוניות. רצונו של כל אחד מהם הוא זהה - לצפות בטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר, ברק אובמה, שעלותו נעמדת ב-150 מיליון דולר.
מומרצים בזכות הרגע ההיסטורי, מאות אלפי בני אדם צבאו על רשת הרחובות המסודרת של העיר והפכו אותה למעין מסיבת ענק. כנחיל ענק הם יצאו מרכבות תחתית ומחניוני האוטובוסים, אל הקור המקפיא הנמדד עתה מתחת לאפס. פניהם מועדות לשדרות פנסילבניה. שם מרוכזים על-פי הערכות כשני מיליון איש, שהגיעו לטקס ההשבעה.
הפארק, הנמתח לאורך של כ-3 קילומטרים מגבעת הקפיטול לאורך שדרות פנסילבניה ועד לאנדרטת לינקולן, השוכנת על גדות נהר הפוטומאק, התמלא עד אפס מקום.
התחיל את היום בכנסיה
אובמה ומשפחתו פתחו את היום בטקס דתי פרטי בכנסייה סיינט ג'ון, טקס שהפך למסורת עבור אלו העומדים להפוך לנשיאים.
משפחתו של סגן הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נכחה גם היא בטקס.
ברק ומישל אובמה נופפו לשלום למשקיפים, ואז נכנסו לכנסייה לקולות מחיאות הכפיים של כ-200 איש שנכחו בה.
משם, על-פי המסורת, המשיכו אובמה, ביידן ונשותיהם, היישר אל הבית הלבן שם הצטרפו לכוס קפה עם הנשיא היוצא, ג'ורג' בוש, ואשתו.
מישל אובמה הביאה עימה מתנה לגברת הראשונה היוצאת, לורה, בקופסא לבנה שעוטרה בסרט אדום.
מוכנית קדילאק לבנה ומשוריינת המתינה להם בחוץ כדי לקחת אותם אל גבעת הקפיטול, אל טקס העברת הסמכות.
מסר של תקווה
בתזמון שנראה כמעט מתוסרט, ערב קודם להשבעה חל בארה"ב יום מרטין לותר קינג, לכבודו של מנהיג זכויות האזרח השחור שנרצח, מה שהעצים את הטון הבעייתי של ההיסטוריה הגזעית האמריקנית.
השבעתו של אובמה מהווה אבן דרך שנראתה כבלתי אפשרית זה לא מכבר, באומה שנאבקה בנושאי גזע מאז הקמתה, והיכן שהפרדה גזעית הייתה מקובלת במדינות הדרומיות עד לפני מספר עשורים בלבד. הטקס עצמו, כאמור, ייערך מחוץ לבניין הקונגרס, שעבדים שחורים סייעו בבנייתו. אובמה יישבע על אותו ספר תנ"ך עליו נשבע הנשיא אברהם לינקולן ב-1861, אותו נשיא אשר חתם על הצו המבטל את העבדות בארה"ב.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום הניצחון: "נעצב מחדש את אמריקה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בארה"ב נבחר מנהיג כריזמטי .!!!
הרשלה  |  20/01/09 20:16
 
- ענוה
ענת א.  |  21/01/09 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אולם בכל שנת 2008 עלו המחירים ב-11% עד 12%
אלעזר לוין
משרד הביטחון יבנה 2,500 דירות וקוטג'ים    בתכנון: הקמת תחנות כוח סולאריות    אולם הנגב, כתמיד, יבש: מכרות תמנע לא יפתחו מחדש; רופאים מסרבים לעבור לנגב, גם בשכר כפול
עופר וולפסון
הותירה את הדירוג "A", וקבעה בתחזיתה כי הממשלה בישראל מחוייבת למשמעת פיסקלית    צופה גידול זמני בגרעון לכיוון 6% שצפוי לרדת חזרה ל-3% ב-2010
עידן יוסף
עם זאת בירך הרב את יו"ר המפלגה וכתב כי הוא סומך עליו שיידע לקדש שם שמיים בכנסת, אך לא ציין את שם המפלגה
עידן יוסף
שלושה מחברי הוועדה ישתתפו בדיון מיוחד שיבחן האם יושמו לקחי לבנון השנייה במבצע עופרת יצוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il