האם קידוח תמר 1 יכול לבשר על תפנית גם בשוק תדלוק הרכבים בישראל? על-פי נתוני חברת הייעוץ והמחקר העולמית פרוסט אנד סאליבן, חברת המחקר החמישית בגודלה בעולם, נמכרו כ-4 מיליון ערכות הסבה לתדלוק בגז בעולם ב-2008. מדובר בתדלוק כלי רכב באמצעות גז פחמני מעובה (LPG) הנמכר גם בישראל או בערכות לתדלוק בגז טבעי (CNG), כנהוג במדינות אסיה. על-פי חברת המחקר, בעוד 4 שנים צפויות להימכר כ-7.9 מיליון ערכות תדלוק בשנה - גידול שנתי של 17.9% במכירות מדי שנה.
הסיבות העיקריות לגידול נובעות מיוזמות ואמצעים חקיקתיים שיושמו על-ידי ממשלות בעולם, דוגמת תקן יורו 5 שייכנס לתוקף השנה, האמור להחמיר במידה ניכרת את ההגבלות על פליטת פחמן דו-חמצני בכלי-רכב חדשים.
מובילת השוק העולמי בתדלוק בגז היא אירן, הידועה דווקא במצבורי הדלק הגדולים שלה. ב-2006 לדוגמה, הותקנו באירן 147 אלף ערכות תדלוק בגז טבעי, כשבאוסטרליה הותקנו רק 75 אלף ערכות תדלוק כאלה.
מבחינה עולמית, אירן מחזיקה כיום ב-6% ממכירות ערכות התדלוק בעולם ובעוד ארבע שנים, אירן צפויה להוות 20% מכלל המכירות העולמיות של תדלוק בגז טבעי. גם הודו ופקיסטן צפויות להציג גידול חד בהתקנות ערכות תדלוק בגז לאור התקנות המחייבות המרה לשימוש בדלק חליפי בתחבורה ציבורית באזורים נרחבים במדינות אלו.
בפרוסט אנד סאליבן מציינים כי השגת הצמיחה הגבוהה ביותר במכירות LPG/CNG צפויה במדינות דרום אסיה, כשהמובילות הן הודו, פקיסטן ואירן. הודו תהיה אחראית ל-27% ממכירות ערכות התדלוק ב-2012, אחריה גרמניה עם נתח שוק של 16% ואחריהן טורקיה עם 12% - נתח שוק עולמי של 48% בסך-הכל.
בפרוסט אנד סאליבן מעריכים, כי למרות הצמיחה העתידית בתחום, רובנו נמשיך ונרכוש את ערכות התדלוק אחרי רכישת הרכב, כמערכת תדלוק נוספת. לדעתם, בשנת 2012 ערכות התדלוק יחזיקו נתח שוק של 85% מתוך סך מכירות ערכות ההסבה בעולם, כשרק 27% מערכות ההסבה יותקנו על פס הייצור במפעלי יצרן הרכב.