X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביממה הראשונה לכהונתו עשה אובמה מה שלא עשו 43 נשיאים לפניו: הקפיא שכר לצוות הבכיר בבית הלבן עוד אסר על שדולנים (לוביסטים) לעבוד בבית הלבן במשך השנתיים הראשונות לכהונתו, והטיל עליהם שורת מגבלות לעבודה בגבעת הקפיטול, במסגרת "צו האתיקה הנשיאותי החדש"
▪  ▪  ▪
השכר מוקפא. חתום [צילום: AP]
קיצוץ בשכר אבל טעם יקר בשעונים

ביומו הראשון של ברק אובמה כנשיא ה- 44 של ארצות הברית, יש בצמרת שירות המדינה האמריקני מי שללא ספק כבר מתגעגע לנשיא ה-43, ואולי גם לנשיא ה-42, ולאלה שלפניהם.
הנשיא הנפיק (יום ד') מספר "צווים נשיאותיים" - כינוי להוראה ישירה של הנשיא, הנכנסת לתוקף מיידי ושאינה מחוייבת קודם בחקיקה, אלא רק באישרור לאחר מכן. הראשון שבהם: הקפאת השכר לצוות הבכיר בבית הלבן. המדובר בכמאתיים עובדים, המשתכרים 100 אלף דולר ויותר בשנה. "במצב הכלכלי הקשה זו עדות למחויבותם של הבכירים. אנשים כאן יושפעו מכך, ואני מעריך את העובדה שהם הסכימו לכך", אמר אובמה.
באירוע הרשמי בו נשבעו עובדי הבית הלבן, פנה אובמה לצוותים השונים, וביקש להזכיר להם כי על הציבור לעמוד בראש סולם עדיפויותיהם. "הם לא כאן כדי לקדם את ענייניהם הפרטיים, אלא לשרת את הציבור", אמר הנשיא במסיבת העיתונאים שקיים בסמוך לאירוע.
"אלה הם צעדים שנועדו לבסס את התפקיד הראשון של הממשל, להבטיח את הכללים הנוקשים, ולוודא את הדרך קדימה שתאפשר את השינוי שאנחנו מבקשים להביא", אמר אובמה לעיתונאים.
סוגרים ללוביסטים את המדשאות
צו משמעותי נוסף עליו חתם הנשיא הטרי, מטיל מגבלות קשות על השדולנים (לוביסטים) שהתרגלו לראות בגבעת הקפיטול ובבית הלבן מגרש משחקים פרטי עבור האינטרסים של התאגידים שהם מייצגים. "צו האתיקה החדש יכפיף את הלוביסטים למגבלות הנוקשות ביותר מכל ממשל נשיאותי שהיה עד היום", אמר אובמה, בגאווה בלתי מוסתרת.
"אם אדם היה לוביסט ויבקש להשתלב בממשל שלי, הוא לא יורשה לעבוד בתחומים שנגעו לעבודתו כלוביסט, וכשהוא יעזוב את הממשל, הוא לא יורשה לשוב ופעול בתור לוביסט", הבהיר.
לעמוד לצד מי שמבקש לחשוף מידע
אובמה הכריז עוד על מדיניות חדשה של שקיפות ונגישות למידע. "במשך יותר מדי זמן הייתה כאן סודיות בוושינגטון. התקופה הזו נגמרה. מעכשיו כולם יודעים שהממשל עומד לא רק לצידם של מי שמבקש להסתיר מידע, אלא גם לצידו של מי שמבקש לחשוף מידע", אמר הנשיא הטרי לעיתונאים ההמומים.
הוא הדגיש כי הוא רואה בחוק חופש המידע "אחד האלמנטים החשובים ביותר ליצירת ממשל אחראי שעומד בהתחייבותיו. אדרוש מכל סוכנויות הממשל לפעול לפי הרוח הזו. גם אני מתחייב לפעול כך - שקיפות ושלטון החוק יהיו אבני הבסיס של הממשל הזה".
עוד הוא הוסיף כי הנחה את אנשי ממשלו לערב את הציבור בקביעת המדיניות בתחומים שונים. "לממשל אין את כל התשובות, והוא צריך להשיג מן הציבור מידע לגבי מה שהוא חושב. על אגפי הממשל למצוא דרכים חדשות לקבל מן הציבור את הידע שלו. מדענים, יזמים, מומחים, מחנכים - כולם יתרמו מידע, כי זו הדרך לפתרון בעיות רבות - לערב את הציבור לו הדברים נוגעים", הכריז.

וגם בטבעות. מישל
תאריך:  21/01/2009   |   עודכן:  21/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה מקצץ בשכר ומרחיק שדולנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן-לוביסטים החוצה
דינ-טל  |  22/01/09 11:27
2
שמתם לב מה קרה לממשלה...?!
הרשלה  |  22/01/09 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רובי שטיינברג
עוד בטרם גוועו הדי הכרזת החמאס על הסכמתו להפסקת האש, ותוך השלמת יציאת צה"ל מהרצועה, החל מערך התפעול של הארגון להתקין מחדש את מערך מנהרות ההברחה    אירופה דנה במנגנוני סיכול ההברחות - ומי לא בא? ארצות הברית
יואב יצחק
במכתב ללבני הוא טוען כי ללבני אין ניסיון ברמת ראש ממשלה, שר ביטחון או כלכלה; "אנו רואים שיתרונו של ביבי נתניהו בולט מעל המועמדים האחרים"
אייל גרוסברד
דאלאס מוכנה להעביר את הפורוורד עבור שון מריון שמסיים את חוזהו
זוהר בלומנקרנץ
כהן מחליף את היו"ר הזמני בחברה - אמנון ליפקין שחק - שהחליף את איזי בורוביץ'    יפעל לצד המנכ"ל חיים רומנו
עופר וולפסון
יעקובסון, שעבדה כ-14 שנים בתחום העיתונאות, פתחה משרד יח"צ המתמחה בשיווק אירועים למדורי החברה והעצמתם התקשורתית בין משרדי היח"צ השונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il