X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וירוס מסוכן, שהתפרץ ברשת האינטרנט בשבועיים האחרונים, הצליח להדביק כבר למעלה מ-9 מיליון מחשבים וממשיך בקצב הדבקה של כמיליון מחשבים ליום כיצד תוכלו למנוע מהמחשב שלכם מלהידבק בו?
▪  ▪  ▪
וירוס חדש ומסוכן

מקורות שונים ברשת וחברות אבטחה מובילות מתריעים מפני וירוס חדש, מסוג תולעת, שהתפרץ לפני כשבועיים ברשת. הוירוס מפיץ את עצמו בקצב של כמיליון עותקים ליום. מעל לתשעה מיליון מחשבים כבר הודבקו ומספר ההדבקות רק ממשיך לעלות.
על-פי הדיווחים, הוירוס, המכונה בשם Downadup, יכול להפיץ את עצמו בשלוש דרכים שונות. האחת היא באמצעות ניצול פרצה אבטחה הקיימת בשירות שיתוף הקבצים של Windows. השנייה היא באמצעות מתקפת פיצוח סיסמאות מסוג brute-force, בה הוירוס מנסה להיכנס למחשב באמצעות סיסמאות רבות, עד שלבסוף אחת מהן פועלת.
הדרך השלישית היא באמצעות ניצול פונקציית ה-Autoplay הקיימת במערכת Windows Vista ובגרסאות הראשונות של Windows 7. פונקציה זו מפעילה אוטומטית תוכנות הנמצאות בכונני זיכרון ניידים המחוברים למחשב בעת הניסיון להיכנס אליהם. כונן נייד, המודבק בוירוס ידביק כל מחשב אחר אליו הוא מחובר בעת הלחיצה עליו.
לאחר שהוירוס הותקן במחשב המשתמש הוא מתחבר לשרת באינטרנט המאפשר להאקר ששלח אותו להשתלט על המחשב ולעשות בו ככל העולה על רוחו.
הוירוס משתמש בפעולות הסחה רבות, המקשות על חברות האבטחה להילחם בהתפשטותו. בין השאר, הוא מתחבר בכל יום לשרת אחר, כך שגם אם חברות האבטחה מצליחות לסתום את הפרצה משרת אחד, למחרת הוא כבר מתחבר לשרת אחר וממשיך בפעילותו. כמו-כן, הוא מבטל את העידכונים האוטומטיים של Windows ובכך מנטרל את האפשרות של מערכת ההפעלה להילחם בו.
איך לצמצם סיכוי להדבקות?
מיקרוסופט כבר הפיצה לפני כחודש עידכון החוסם את הפרצה בשירות שיתוף הקבצים של Windows. עידכון זה יכול למנוע את התקנתו באמצעות הדרך הראשונה. מומלץ להפעיל את מערכת העידכונים האוטומטיים של Windows או לגשת לאתר החברה ולהוריד את העידכון, המכונה KB958644 (ב-MS08-067), ידנית.
לגבי הדרך השנייה, מומלץ שסיסמאות הגישה למחשב יהיו ארוכות ומורכבות. כמו-כן, מומלץ לעדכן אותן בתדירות גבוהה יותר. לגבי האפשרות השלישית, ל-Windows יש אפשרות לבטל את פונקציית ה-Autoplay. מומלץ לעשות זאת.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  22/01/2009   |   עודכן:  22/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רופא פלשתיני מעזה מודה כי חמאס אילץ את הצוותים הרפואיים להעצים את מספר ההרוגים    הפלשתינים טוענים ל-1,330 הרוגים, אך המספר קטן בכמחצית
סיון בראימן
בית ההשקעות פסגות מודיע על מספר שינויים ומינויים חדשים בחברה    רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות: "מדיניות ברורה לקידום אנשים מצויינים מתוך הבית"
עופר וולפסון
הרווח הנקי הצטמצם ל-116.3 מיליון דולר - ירידה של 5.7%    ההכנסות ירדו ב-1.6% ל-754 מיליון דולר    הורידה התחזיות להמשך השנה
רותי אברהם
שני תושבי ג'אבל מוכבר מואשמים כי תקפו שוטרים שאטמו את בית המחבל מהפיגוע בישיבת מרכז הרב    הנאשם השליך מרצפת בטון על השוטר
סיון בראימן
עמרי רויטר מונה לתפקיד    ב-3 השנים האחרונות שימש בתפקיד משנה למנכ"ל של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il