X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
6,000 פוטרו מאז הרבע השני של 2008 חוזה כי התעשיה צפויה לנסיגה של 5% בתפוקתה והייצוא התעשייתי יפחת ב-3%
▪  ▪  ▪
אחרי 5 שנים רצופות של גידול - תבוא הירידה. שרגא ברוש

"התעשיה מצויה במיתון עמוק, מהחמורים שידעה התעשיה הישראלית. מיתון ממנו יהיה הרבה יותר קשה לצאת בשל היותו גלובלי ופוגע בכל ענפי התעשיה". כך אמר (יום ה', 22.1.09) שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, בתחזית עגומה שסיפק במפגש עם ראשי התאחדות התעשיינים. ברוש העריך כי גם ב-2010 יימשך המצב הקשה בתעשיה.
נשיא התאחדות התעשיינים גילה, כי מאז הרבע השני של 2008 פוטרו כ-6,000 עובדים מהתעשיה, ולהערכתו, גם השנה יפוטרו כ-14 אלף עובדים נוספים. מדובר בירידה של כ-4% במספר המועסקים בתעשיה, ל-348 אלף איש, לעומת 362 אלף עובדים בשנת 2008.
ברוש העריך כי פיטורי העובדים יקיפו את מרבית ענפי התעשיה, החל מהתעשיות המסורתיות וכלה בהיי-טק. בהתאם לכך יהיה גם חתך המפוטרים מגוון ביותר - מפועלי ייצור ועד למנהלים.
לדעתו, התעשיה הישראלית תרשום בשנת 2009 נסיגה של כ-5% בתפוקתה הממוצעת. נסיגה זו, אמר ברוש, צפויה למרות הגידול הצפוי בתפוקת ענף הרכיבים האלקטרוניים, הודות לתחילת פעילותו של מפעל אינטל החדש בקריית גת. להערכתו, בניכוי השפעת אינטל צפויה השנה נסיגה חדה עוד יותר בתפוקת התעשיה, של 6% פחות.
הנסיגה בענפי התעשיה תבוא לידי ביטוי בעוצמה חזקה במיוחד בענפים עתירי הייצוא שסבלו בשנתיים החולפות משחיקה ניכרת בכושר התחרות, ועתה הם נאלצים להתמודד עם ירידה דרמטית בביקושים.
השנה, על-פי ההערכות, צפוי הייצוא התעשייתי לרשום נסיגה של 2.5%-3%. זאת לאחר 5 שנים רצופות של גידול. הייצוא התעשייתי צפוי להגיע השנה לכ-38.5 מיליארד דולר. בנטרול השפעת אינטל צפויה נסיגה ריאלית של לפחות 6% בייצוא התעשייתי.
נשיא התאחדות התעשיינים מסר כי המשבר החריף בתעשיה יבוא לידי ביטוי גם בפריון העבודה, שיירד השנה בכ-1.5%, כך גם השכר הממוצע בתעשיה יירד השנה ריאלית בשיעור דומה.
שלושה רבעים מצמיחת התעשיה באו מענף הכימיה
מסיכום שנת 2008 בתעשיה שנערך על-ידי אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, מתברר כי אשתקד צמחה התעשיה בקצב מואץ של כ-6% והייצוא התעשייתי גדל ב-7%-8% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם ב-40.1 מיליארד דולר. פדיון התעשיה נאמד בשנת 2008 בכ-97.5 מיליארד דולר.
ניתוח ענפי מעלה כי 73% מצמיחת התעשיה אשתקד נגזרו מענף הכימיה, בעוד יתר ענפי התעשיה האטו את קצב צמיחתם לכ-1.5%. כמו-כן, כבר באמצע שנת 2008, התהפכה מגמת הצמיחה בתעשיה והחלה נסיגה בפעילות התעשייתית.
למרות שפוטרו כ-6,000 עובדים בתעשיה החל מהרבע השני של 2008, תוך האצה משמעותית בקצב הפיטורים ברבע האחרון באותה שנה, הרי בסיכום שנתי מתברר שמצבת העובדים בתעשיה גדל בכ-1.8% ובסוף שנת 2008 הועסקו בתעשיה כ-362 אלף איש. קצב קליטה זה משקף האטה לאחר קליטה מהירה, שהיוותה תוספת של 4% במצבת העובדים לעומת שנת 2007.
עוד מתברר, כי פריון העבודה בתעשיה רשם גידול של כ-6%, השכר הממוצע בתעשיה ירד אשתקד במונחים ריאליים בכ-1.5%, ועמד על כ-11 אלף שקל לחודש, כ-36% מעל לשכר הממוצע במשק וכמעט פי 3 משכר המינימום.

תאריך:  22/01/2009   |   עודכן:  22/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא התאחדות התעשיינים: השנה יפוטרו 14 אלף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
וירוס מסוכן, שהתפרץ ברשת האינטרנט בשבועיים האחרונים, הצליח להדביק כבר למעלה מ-9 מיליון מחשבים וממשיך בקצב הדבקה של כמיליון מחשבים ליום    כיצד תוכלו למנוע מהמחשב שלכם מלהידבק בו?
עידן יוסף
רופא פלשתיני מעזה מודה כי חמאס אילץ את הצוותים הרפואיים להעצים את מספר ההרוגים    הפלשתינים טוענים ל-1,330 הרוגים, אך המספר קטן בכמחצית
סיון בראימן
בית ההשקעות פסגות מודיע על מספר שינויים ומינויים חדשים בחברה    רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות: "מדיניות ברורה לקידום אנשים מצויינים מתוך הבית"
עופר וולפסון
הרווח הנקי הצטמצם ל-116.3 מיליון דולר - ירידה של 5.7%    ההכנסות ירדו ב-1.6% ל-754 מיליון דולר    הורידה התחזיות להמשך השנה
רותי אברהם
שני תושבי ג'אבל מוכבר מואשמים כי תקפו שוטרים שאטמו את בית המחבל מהפיגוע בישיבת מרכז הרב    הנאשם השליך מרצפת בטון על השוטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il