X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרשן המשפטי של ידיעות אחרונות, עו"ד בעז אוקון, יכריע במחלוקת בין חברות מגדל ונס טכנולוגיות, שתיהן בראשות אהרון פוגל נס תובעת מיליוני דולרים בגין פוליסת אחריות מקצועית מגדל תשלם לפחות 1.5 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
מצב לא נעים. פוגל [ערוץ 2]

נס טכנולוגיות, בראשות אהרון פוגל, הגישה תביעת ביטוח במיליוני דולרים נגד חברת מגדל, בראשות אהרון פוגל. התביעה הועברה לבוררות הפרשן המשפטי של 'ידיעות אחרונות', עו"ד בועז אוקון, שהיה בעבר שופט בכיר. סוכם מראש שמגדל תשלם לפחות 1.5 מיליון דולר.
נס טכנולוגיות דורשת ממגדל לשלם לה מיליוני דולרים בתוקף פוליסת אחריות מקצועית, שמגדל הוציאה לה בעבר. המדובר בשתי פוליסות, האחת אוקטובר2005-ספטמבר 2006, והשנייה אוקטובר 2007- ספטמבר 2008. עו"ד אוקון מונה לבורר סופי ומכריע. סוכם כי הבורר יפסוק לחובת מגדל לפחות 1.5 מיליון דולר, ולכל היותר 3.5 מיליון דולר.
נראה כי הוחלט להעביר את המחלוקת לבורר בגלל המצב הלא-נעים לכאורה שבו נמצא אהרון פוגל – בתור יו"ר נס הוא תובע את מגדל, שגם בה הוא יו"ר. במצב דומה נמצא איש העסקים דן זיסקינד, המכהן כדירקטור הן במגדל והן בנס. דירקטוריון מגדל אישר (יום ה', 22.1.09) את העברת המחלוקת להכרעתו של אוקון, אחרי שקודם לכן אושר העניין בידי ועדת הביקורת של החברה.
עתה נודע כי עו"ד אוקון שימש עוד קודם לכן כמגשר בין שתי החברות. הגישור לא הביא להסכם, ולכן הוחלט למנותו כבורר. לא נמסר מה התשלום שיקבל עו"ד אוקון בעד פעילותו כמגשר וכבורר.
עו"ד אוקון, 51, היה בעבר רשם, שופט, נשיא בית משפט מחוזי ומנהל בתי המשפט. הוא מונה לפני כשנה וחצי לפרשן המשפטי של ידיעות אחרונות.
טענות על ניגוד עניינים
בעבר הועלו טענות על ניגוד עניינים בין מגדל לנס, לאור תפקידו הכפול של פוגל. באוקטובר 2003 זכתה נס במכרז שהוציא מגדל, להתקנת תשתיות מיחשוב בחברה. חברת EDS, שהשתתפה אף היא במכרז, אך לא זכתה, התלוננה בפני מבקר הפנים של מגדל על ניגודי העניינים. היא הצביעה בין היתר על תפקידו הכפול של פוגל משני צדי המתרס, והעלתה טענות נוספות.
מגדל דחתה את התלונה, והודיעה בין היתר שפוגל לא השתתף בדיונים על בחירת הזוכה במכרז, בגלל תפקידו הכפול. עוד אמרה מגדל, שנס נבחרה בזכות יכולתה המקצועית.
נס שילמה פיצוי של 2 מיליון דולר להראל
לפני כשנתיים התברר שנס טכנולוגיות ביטלה פרויקט להתקנת מערכת להפקת פוליסות לביטוחי חיים, בריאות ופנסיה בחברת הראל ובחברת ביטוח אחרת, כנראה הפניקס. נס טכנולוגיות שילמה להראל פיצוי של 2 מיליון דולר. בנוסף, הגישה הראל תביעה של כ-90 מיליון שקל נגד נס בעניין זה, אך לא נמסר מה הייתה התפתחות העניינים בתביעה זו.
סביר להניח שיש קשר בין האירועים: נס מבקשת להפעיל את פוליסת האחריות המקצועית שהוציאה לה מגדל, כדי לקבל פיצוי חלקי לפחות, על הסכומים ששילמה לחברת ביטוח או לחברות ביטוח בארץ בגין ביטול המערכת. עם זאת, ייתכן שמדובר בנושא אחר. תגובת מגדל בעניין זה לא נתקבלה עד מסירת הידיעה.

תאריך:  23/01/2009   |   עודכן:  23/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוגל נגד פוגל - תביעה בשני כובעים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ריח רע
קדוש  |  23/01/09 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הפגישה נקבעה ל-11:30 במשרד השר לביטחון פנים    המטרה: לנסות ולגשר על הפערים ולהוריד את "גובה הלהבות" וזאת לאחר ההאשמות בין הצדדים
איציק וולף
ראש הממשלה מינה את שר המשפטים לעמוד בראש צוות בין-משרדי שירכז את הטיפול בתביעות בינלאומיות נגד גורמים ישראלים שהשתתפו בלחימה ברצועת עזה
איציק וולף
הורה לצה"ל להאיץ את הליך התחקירים של התקריות שבהן נהרגו אזרחים פלשתינים במהלך מבצע עופרת יצוקה    הצנזורה אוסרת פרסום שמות מפקדים מהמבצע
איציק וולף
מפקד פיקוד הדרום פירסם פקודת יום למפקדי צה"ל ולחייליו בחזית הדרום    "הימצאות המפקדים בחזית שטח הלחימה כמו גם שיתוף הפעולה בין הכוחות הלוחמים היו גורמים מכריעים בהשגת יעדי המבצע"
נמרוד הלפרן
ענקית האינטרנט רשמה רווח רבעוני של 5.1 דולרים למניה - 15 סנט מעל התחזיות    הכנסות של 4.2 מיליארד דולר    המניה עולה ב-3% במסחר לאחר הסגירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il