X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ספינות של הצי האמריקני המוצבות במפרץ עדן הונחו לאתר ספינות נשק אירניות העושות דרכן לעזרת חמאס בעזה כ-100 מנהרות הברחה עדיין פעילות
▪  ▪  ▪
הספינות האמריקניות מאתרות הברחות [צילום: הצי האמריקני]

ספינות של הצי האמריקני המוצבות במפרץ עדן החלו לתור אחרי ספינות אירניות שעושות דרכן אל הים האדום בדרך להגשת סיוע צבאי לחמאס ברצועת עזה. כך מדווח (יום א', 25.1.09) הטיימס הבריטי.
מקורות דיפלומטיים בארצות הברית ציינו כי כוח המשימה 151, שאיתר עד כה ספינות של שודדי ים הונחה לאתר ספינות נשק אירניות.
בשבוע שעבר עצרה ספינת הצי האמריקנית 'סאן אנטוניו' ספינת משא רוסית שעשתה דרכה לנמל לימסול שבקפריסין. הספינה האמריקנית אילצה את ספינת המשא לעגון בנמל מצרי בים האדום ובחיפוש התגלו על סיפונה של הספינה כלי נשק מסוגים שונים.
במסגרת הפסקת האש שסיימה את מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה ביקשה ישראל מארצות הברית ערבויות לכך שהברחות הנשק לתוך רצועת עזה לא יימשכו.
בשבוע שעבר הגיש אגף המודיעין של צה"ל לשרי הממשלה מסמך שעל פיו מתכננים מנהיגי המשטר באירן לשלוח כמויות נשק גדולות מאוד לציוד לוחמי חמאס בעזה מחדש לאחר המתקפה הישראלית.
על-פי המסמך מעמיסים האירנים את הנשק על ספינות מסחריות בנמל בנדר עבאס האירני. בשבועות האחרונים שלחו האירנים שתי משחתות למפרץ עדן. בישראל חושדים כי למשחתות, העוגנות כעת בנמל עסב שבאריתריאה, יש חלק בהברחות הנשק לחמאס.
הים האדום כבר היה בעבר זירה להברחות נשק עבור הפלשתינים. בינואר 2002 לכדו כוחות שייטת 13 את ספינת המשא קארין איי שנשאה על סיפונה 50 טונות של כלי נשק, רקטות ארוכות טווח וחומרי נפץ שהיו מיועדים להגיע לרשותו של יו"ר הרשות הפלשתינית דאז, יאסר ערפאת.
גורמי ביטחון בישראל סבורים כי אותו נתיב הברחה ואותן שיטות נמצאות שוב בשימוש האירנים והפלשתינים. לדבריהם, לספינות ההברחה יש שני נתיבים עיקריים בים האדום. הראשון כולל עגינה בסומליה או בסודן, משם נלקחים כלי הנשק על-ידי מבריחים מקצועיים לסיני ומשם לרצועת עזה דרך המנהרות הרבות שנחפרו בין הרצועה לבין מצרים. על-פי ההערכה, למרות ההפצצות הרבות של מנהרות ההברחה במבצע עופרת יצוקה, נשארו עדיין כמאה מנהרות פעילות המהוות כעשרים אחוזים מכמות המנהרות שהיו פעילות בטרם יצא המבצע הישראלי לדרך.
הנתיב השני להברחת נשק לרצועת עזה שבו משתמשים האירנים עובר דרך תעלת סואץ ומגיע אל הים התיכון ומשם ישירות אל חופי עזה. הספינות השטות בנתיב זה מקפידות לשוט בתחום המים הטריטוריאליים המצריים, במקום שבו ספינות חיל הים הישראלי אינן מורשות לשוט.

תאריך:  25/01/2009   |   עודכן:  25/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצי האמריקני 'צד' הברחות נשק מאירן לחמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
"הפעם פגענו לך באוטו, פעם הבאה תיפגע אתה" היה המסר שקיבל יו"ר ישראל חזקה לאחר שרכבו הוצת    נבדק הקשר בין התקרית למאבק אותו הוא מנהל בארגוני הפשיעה    סבירות גבוהה כי יוצב לו מאבטח
איריס פרחי
האיש היה מנוי של חברת הוט ועבר לחברת הלוויין יס לאחר שהבטיחה ש"תספוג" את הקנסות של הוט    הבטחות השווא הותירו אותו קירח מכאן ומכאן
איריס פרחי
תבעה את סלקום בטענה שהרבנים הודיעו לה שהמכשיר אינו "כשר" בהיותו פתוח לגלישה באינטרנט ולמשלוח הודעות SMS    התביעה נדחתה "בהעדר הוכחה"
איריס פרחי
או שלא. התובעת לא ידעה לומר האם החליקה על עוגה או על כבל של מצלמה    טענה שלא ראתה את הכבל מאחר שהיה חשוך    בחקירתה הנגדית אמרה שייתכן שהמקום היה מואר    תביעתה נדחתה לאור עדותה הלא מהימנה
יואב יצחק
ראשי הליכוד מתריעים: אם קדימה תתקוף אישית את נתניהו, הם ישחררו לפרסום תשדירים שיביכו את לבני    במקביל דוחים בליכוד את הביקורת כאילו נתניהו יסכן את יחסי ישראל עם הנשיא אובמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il