X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חייבים מס בגין 2008? כדאי להתאמץ ולשלם את יתרת המס עד סוף השבוע ולקבל פטור מהפרשי הצמדה וריבית לאור שיעורי הריבית וההצמדה בימים אלה רצוי לא להיות חייבים כסף למס הכנסה
▪  ▪  ▪
עדיף להיות חייבים לבנק. בלנגה [צילום: יח"צ]

הריבית המשולמת בגין חובות מס בשיעור 4% לשנה, הינה גבוהה מאוד ביחס לריבית הנהוגה במשק, ובנוסף הריבית למס הכנסה אינה מותרת בניכוי לצרכי מס בהשוואה להלוואה בנקאית. כך אומר (יום א', 25.1.09) עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה המומחה בדיני מיסים.
לדברי בלנגה, עדיף תמיד שמס הכנסה יהיה חייב לכם כסף: "ניתן לקבל ממס הכנסה ריבית בשיעור 4% בגין החזרי מס בתוספת הפרשי הצמדה אשר כולם פטורים ממס".
כידוע, חובות לרשויות המס נושאים מטבעם ריבית והפרשי הצמדה. הריבית השנתית בגין חובות המס מסתכמת לשיעור של 4% אליה מתווספים הפרשי ההצמדה של הקרן לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן. חוב מס של 100 שקלים, לדוגמא, יכול לצבור בשנה ריבית צמודה והצמדה (בהנחת אינפלציה של 3%) בסכום של כ-7 שקלים. סכום זה אינו מוכר כהוצאה, ולכן העלות האפקטיבית נטו היא 7 שקלים. לעומת זאת, עלותו האפקטיבית של אשראי בנקאי נטו, אשר ישמש לתשלום החוב למס הכנסה הינה נמוכה משמעותית מנטילת האשראי מרשויות המס. ברוב המקרים, שיעור הריבית על הלוואות בחשבונות העסקיים נע סביב הפריים או הפריים פלוס 2%. ברוב המקרים הריבית המשולמת לבנק אינה מזוהה אחת לאחת עם תשלום חובות המס ולכן הוצאות הריבית בגינה נרשמות במסגרת ההוצאות השוטפות.
בלנגה מדגיש כי כאשר הוצאות ריבית בשיעור הפריים נתבעות כהוצאה, העלות האפקטיבית נטו בניכוי מגן המס מסתכמת לשיעורים נמוכים מאוד. לכן, בכל מקרה העלות נטו של האשראי הבנקאי זולה יותר מאשר העלות נטו של האשראי ממס הכנסה.
בנוסף, יש לשים לב שאם חובות המס בגין שנת 2008 משולמים עד סוף חודש ינואר 2009 חובות אלו יהיו פטורים מהפרשי הצמדה וריבית. תשלום בחודש פברואר מעניק פטור למחצית מהפרשי ההצמדה והריבית, ואילו תשלום בחודש מרס 2009 מעניק פטור לרבע מהפרשי ההצמדה והריבית. יש לזכור כי אם משולמים תשלומים על חשבון המס ביתר, אזי ההחזרים נושאים הפרשי הצמדה וריבית שאף הם פטורים ממס הכנסה כך שבמקרים רבים תשואות אלה הינן גבוהות אף מעבר לחיסכון הבנקאי.
בלנגה מסכם וממליץ לכלל הנישומים במשק לפנות לרואי החשבון ויועצי המס שלהם לבדיקת תשלומי המס לשנת 2008, ולבצע תשלום של ההפרשים עד סוף שבוע זה על-מנת שלא להתחייב כלל בהפרשי הצמדה וריבית.

תאריך:  25/01/2009   |   עודכן:  25/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משלמי מס עד סוף השבוע יהנו מפטור על הריבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יפתחו בעוד שלושה חודשים קניון בנצרת    השקיעו 90 מיליון דולר    הכנסייה - שותפה
מערכת PCאון
משרד התקשרות פרסם את תוכנית העבודה שלו לשנה הקרובה    התוכנית כוללת, בין השאר, הכנסת מפעילים סלולאריים חדשים והורדת מחירי השיחות    אילו הפתעות נוספות מכין המשרד?
עופר וולפסון
עלתה מהמקום ה-7    הכנסתן של 10 הרשויות הגדולות עלתה ב-8.6%, והעודף התקציבי בכ-30%    ברוב הרשויות הגדולות נותרו ראשי הערים על כסאותיהם בבחירות האחרונות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה תנועת הכל חינוך    קיימת מודעות ציבורית נמוכה לרפורמת אופק חדש    האיום האירני נמצא בסוף סדר העדיפות הלאומי    הרב שי פירון: התוצאות מטילות עלינו חובה ערכית לטפל בבעיותיה של מערכת החינוך ברצינות ובנחישות
איציק וולף
הממשלה אישרה החלטה שתגבה את חיילי צה"ל במידה וייתבעו בחו"ל על פעילותם ברצועת עזה    "ישראל תיתן גיבוי מוחלט למי שפעל בשמה ומטעמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il