X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה תביעת מזכירה שפוטרה ממועצת ערערה להחזירה למשרתה השופט: מודעת דרושים בעיתון אינה "הליך מכרז" כדין ביקורת על התנהלות "קלוקלת" של המועצה שגרמה להפסדים
▪  ▪  ▪
מזכירה "לא חוקית" [צילום: AP]

לא מספיקה מודעת דרושים בעיתון. בית הדין לעבודה בבאר שבע אישר (יום ב', 26.1.09) את פיטוריה של שרה אזברגה, מי ששימשה במשך 4 שנים, עד 2005, מזכירה בכירה במועצת ערערה. זאת לאחר שנקבע כי התקבלה לעבודה ללא מכרז כדין. השופט יוסף יוספי קבע, כי קבלתה לעבודה באמצעות מודעה בעיתון והודעה כי התקבלה, אינה מהווה הליך מכרז חוקי, לפיכך מדובר בפיטורים חוקיים.
המזכירה המפוטרת, אזברגה, טענה באמצעות בא-כוחה עו"ד יוסף פנחס, כי עברה הליך קבלה חוקי שכן ענתה על מודעת דרושים בעיתון מקומי ואף קיבלה אישור מסודר על קבלתה לעבודה מראש המועצה. עוד טענה, כי פיטוריה נעשו משיקולים זרים, שכן המועצה "יישמה את דוח ביקורת משרד הפנים רק על חלק מהעובדים, אך לא ביחס לקרוביו ומקורביו של מזכיר המועצה".
מנגד, המועצה טענה באמצעות בא-כוחה עו"ד חן אביטן, כי משרד הפנים הוא שדרש את פיטוריה בשל קבלתה שלא כדין לעבודה, והחזרתה למשרתה מצריכה אישור של משרד הפנים, שאם לא כן, כל מי שיאשר את החזרתה לעבודה "יחויב אישית".
כאמור, נדחתה תביעתה של אזברגה לקבוע כי פוטרה שלא כדין ולהשיבה למשרתה. השופט יוסף יוספי כתב כי "אזברגה לא עברה הליך מכרז עובר לקבלתה לעבודה אלא נענתה למודעה בעיתון והתקבלה לעבודה בלא הליך מכרז". הוא דחה את טענותיה על איפה ואיפה בהליך ההבראה, בשל העובדה כי לא פוטרו עובדים נוספים שהיה על המועצה לפטר במסגרת התוכנית. גם אם הדבר נכון "לא היה בשל כך להחזיר את אזברגה לעבודה לאחר שנהיר כי היא התקבלה לעבודה שלא כדין. מאחר שההליך עוסק רק בה, לא ניתן לקבוע במסגרתו מסמרות ביחס לפיטורי עובדים אחרים".
תוכחה למועצה המקומית
השופט מתח עם זאת ביקורת על המועצה ש"התהדרה" בהתנהלותה התקינה בפיטוריה של אזברגה. "המועצה אינה יכולה להתפאר בקביעות אלה, שהרי קביעות אלה נולדו מאחר שאזברגה התקבלה לעבודה שלא כדין בלא מכרז ובלא 'נחיצות משרה'. מכאן שמשמעות פסק הדין הינה שהמועצה פעלה שלא כדין עת קיבלה אותה לעבודה, ולפיכך היה מקום לפטרה כפי שקבע משרד הפנים. יש לזכור כי המועצה העסיקה את אזברגה במשך כ-4 שנים והחליטה לפטרה רק לאחר דוח ביקורת של משרד הפנים שדרש זאת בתוקף. כתוצאה מהתנהלות מקולקלת זו של אנשי המועצה נגרמו למועצה הפסדים כספיים, הן בשל תשלום עלות שכרה של אזברגה במשך כ-4 שנים, והן בשל תשלום פיצויי הפיטורים בתום העסקתה".
השופט חייב את אזברגה לשלם למועצה הוצאות משפט בסכום של 3,000 שקלים, אך ציין כי פסק סכום "נמוך", לאור "התנהלות אנשי המועצה אשר קיבלו את אזברגה לעבודה שלא כדין ולמעשה היו שותפים איתה למחדל זה".
הוא הוסיף כי לא פטר אותה מהוצאות מאחר שהיא ידעה כי התקבלה שלא כדין לעבודה, ואף לא הייתה אמורה לתבוע את חזרתה לאחר פיטוריה. "לאזברגה היה ידוע כי משרד הפנים הורה לפטרה במסגרת דוח הביקורת שבו נקבע כי התקבלה לעבודה בלא מכרז ובלא אישור 'נחיצות משרה'. למרות זאת תבעה את המשך העסקתה תוך ניסיון לטעון כי היא פוטרה במסגרת תוכנית הבראה. לתובעת היה נהיר כי גם אם הייתה המועצה ממשיכה להותיר על כנה את העסקתה הבלתי חוקית, בית הדין לא היה יכול ליתן לכך יד. בשל סיבות אלה יש מקום להשית עליה הוצאות".

בית הדין לעבודה בבאר שבע עב 1389/07
תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת מזכירה לא-חוקית לשוב לעבוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הירידה האחרונה באה בעקבות דוח שהראה הידרדרות חדה במחירי הבתים    האירו בתחתית של 7 שנים לעומת הין היפני
סיון בראימן
ד"ר דן הרמן מונה לתפקיד    פרסם ספרים בתחומי האסטרטגיה התחרותית, שתורגמו למספר שפות    במקביל לתפקידו באקדמיית דאבוס הוא עומד בראש רשת משרדי הייעוץ Think Short
אלער לוין
לא דיווחו לבורסה ולרשות ניירות ערך על הפגישה המתוכננת    הפניקס פירסמה בהודעתה לבורסה רק מידע חלקי על פרשת אקסלנס
גלית יצחק
הצעירות תופסות את האנורקסיה באופן חיובי יותר מבוגרות, וניזונות מהקביעה החברתית האופנתית, ומנורמות חברתיות ותרבותיות, המעודדות נשים להיות רזות
מערכת PCאון
אחת הבעיות המרכזיות בניהול פרויקטים היא העובדה שפרויקטים מורכבים, אורכים הרבה יותר מהזמן המתוכנן, צורכים הרבה יותר מהמשאבים שהוקצו מלכתחילה ובסוף הפרויקט מספקים לעיתים קרובות פחות מהמענה המובטח ללקוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il