X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירדה ל-1% - הרמה הנמוכה ביותר אי פעם מדובר בהפחתה שישית ברציפות מאז ספטמבר על-פי נתוני הבנק המרכזי, המיתון במשק הולך ומחריף
▪  ▪  ▪
מיתון הולך ומחמיר. פישר [צילום: פלאש 90]
בנק ישראל: 2009 - שנת מיתון
עופר וולפסון
צופה ירידה של 0.2% בצמיחה ב-2009 * עלייה ביחס החוב לתוצר ל-82% לעומת 79% בתחזית הקודמת * ב-2010: שיפור מסוים בכלכלה העולמית
לרשימה המלאה

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הוריד הערב (יום ב', 26.1.09) את הריבית במשק ב-0.75% לרמה של 1% בלבד לשנה - שיעור הריבית הנמוך אי-פעם בישראל.
הערכות הכלכלנים היו כי הריבית תופחת בין מחצית האחוז לאחוז שלם. זוהי ההורדה השישית ברציפות בה מוריד בנק ישראל את הריבית מאז ספטמבר 2008 - כאשר פעמיים מתוכן היו במועדים בלתי-רשמיים ולא במועדי ההכרזה הקבועים.
בהודעתו מסר הבנק כי התחזיות לצמיחה במשק העולמי ירדו באופן משמעותי בחודש האחרון. "השפעותיו של המשבר העולמי ניכרים במשק הישראלי, והנתונים המתקבלים מצביעים על ירידה חדה בביקושים ובפעילות המשקית. היקף הסחר העולמי, אשר לו השפעה משמעותית על הפעילות המקומית, פחת, וגם התחזיות הן להמשך הירידה", נכתב.
הורדת הריבית החדה היום אינה מהווה הפתעה, כאמור, בהתחשב בנתונים הכלכליים הקודרים שפורסמו באחרונה לגבי מצב המשק. הריביות של הבנקים המרכזיים במדינות רבות בעולם נמצאות גם הן ברמות שפל היסטוריות והציפיות בשוקי ההון הן להמשך הפחתות הריבית במשקים מובילים, מתוך מטרה להוזיל את עלויות מימון האשראי ו"להתניע את גלגלי הכלכלה".
רק אתמול, בתחזית ל-2009, הודיע הבנק כי שיעור הצמיחה הצפוי יהיה שלילי ויעמוד על מינוס 0.2% - כלומר תחזית רשמית למיתון. זאת, לעומת הערכתו ל-1.5% צמיחה חיובית בתחזית הקודמת.
אינדיקטורים הולכים ומחמירים
בהחלטת הריבית צוינה המשך התמתנות האינפלציה. כפי שכבר פורסם, מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר רשם ירידה של 0.1%. זהו החודש שני ברציפות בו נרשמת ירידה במדד. מחירי הסחורות המיובאים, שהיו הגורמים העיקריים לעליית האינפלציה במחצית הראשונה של 2008, ממשיכים במגמת ההתמתנות ובחלקם אף נרשמות ירידות. ממוצע הערכות החזאים והציפיות משוק ההון לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים נמצאים מתחת ליעד יציבות המחירים של 1% עד 3%.
שיעור האבטלה הממוצע הצפוי ב-2009 יהיה 7.6% והגידול בגרעון הממשלה צפוי לעלות לסביבה של 4 אחוזי תוצר. כמו-כן, צפויה עלייה של יחס החוב לתוצר יעלה לרמה של מעל 82%, לעומת 79% בתחזית הקודמת.
בנוסף, המדד המשולב למצב המשק, ירד בדצמבר בשיעור חד של 1%. המדד הושפע בעיקר מהירידה בייצוא ומהירידה בפדיון בענפי המסחר והשירותים. סקר החברות לרבע הרביעי של 2008 מצביע על החרפת ההאטה תוך ציפיות להמשך הירידה בפעילות ברבע הראשון של 2009.
בחזית הייצוא, ברבע האחרון של 2008 נרשמה ירידה חדה בשיעור שנתי של למעלה מ-35% במונחים דולריים. הצריכה הפרטית שעד עתה שמרה על יציבות רשמה לאחרונה ירידה. ההפחתה בריבית אמורה לתת מזור לנתון זה, שכן היא אמורה לגרום להעלאת שער הדולר, ובכך לפעול לטובת היצואנים שהכנסותיהם מבוצעות בעיקר במטבע האמריקני.
עוד מציינים בבנק ישראל, כי בנסיבות הנוכחיות, נראה כי בשלב זה היחלשות השקל אינה מאיימת על השגת יעד האינפלציה ועל היציבות הפיננסית.

לשכות המסחר: הורדת הריבית - מהלך הכרחי אך חלקי

תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הוארך בשבועיים כדי לאפשר לחברות נוספות המעוניינות להגיש מועמדות לעשות כן    עד עתה 20 חברות רכשו את טופסי המכרז, המיועד לבחור 9 משווקים אזוריים
אלעזר לוין
הצטרפות לביטוח קבוצתי - רק בהסכמת המבוטח    ייאסר על "בעל הפוליסה" לקבל טובת הנאה מחברת הביטוח    אסור להתנות קבלה לעבודה ברכישת הביטוח    הבטחת המשכיות בביטוח סיעודי קבוצתי
אורה קורן ועדי דברת
איגוד יצרני המזון מנסה להגיע להסכם עם שופרסל, שלפיו הרשת תחזיר למדפים את המוצרים שהורידה
ליאור דטל
הכנסותיה ב-2007 - 4.3 מיליארד שקל    בתל אביב גם הסיכון לעסקים הוא הנמוך ביותר    במקום השני: ירושלים - העיר הגדולה בישראל מבחינת מספר תושבים - עם הכנסות של 4 מיליארד שקל ב-2007    בבאר שבע - הסיכון הגבוה ביותר לסגירת העסק
רותי אברהם
פרקליט המדינה הודף ביקורת על עיתוי החקירות והמעצרים בפרשה    "לא יעלה על-הדעת לרקום מזימה להשפיע על הבחירות"    אומ"ץ: לפרסם החשדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il