X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 ירד ב-0.6% אורמת קפצה ב-4.5% ובסה"כ ב-30% החודש הפועלים איבדה 3.4% מדדי התל בונד עלו 3%-1% מחזור המסחר נמוך - 900 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
יום שקט יחסית

יום שקט יחסית עבר על המשקיעים בתל אביב. המסחר בבורסה נפתח בעליות שערים של עד 1% בהשראת הורדת הריבית והעליות בארה"ב אמש, אולם בשעות הצהריים עבר המסחר בבורסה ליציבות. מדד תל אביב 25 איבד 0.6% רמה של 651 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.1% לרמה של 589 נקודות, מדד התל טק עלה ב-0.1%. במקביל, יתכן כי גם השפעתם של פעילות שחקני המעו"ף לקראת הפקיעה ביום חמישי הקרוב תרמה לתנודתיות היום. מחזור המסחר נמוך גם היום והסתכם ב-900 מיליון שקלים.
אתמול הוריד נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את הריבית בישראל ב-0.75% לרמה של 1%. הציפיות היו כי הנגיד יוריד את הריבית ב-0.5%-0.75% - כך שאין בכך הפתעה גדולה למשקיעים. זוהי הפעם השישית ברציפות בה מוריד הבנק המרכזי את הריבית מאז ספטמבר 2008 - פעמיים מתוכן באמצע החודש ולא במועד ההכרזה הרשמי. בכלל פיננסים העריכו אתמול כי הריבית עשוייה להמשיך ולרדת לרמה של 0.5%.
נגיד בנק ישראל כינס היום מסיבת עיתונאים בירושלים ואמר, בין היתר, כי משך המשבר תלוי בעיקר בהצלחת נשיא ארה"ב אובמה. "אם ארה"ב תצליח לחזור לצמיחה חיובית מאמצע השנה, יש אפשרות שנראה את תחילתה של הצמיחה בישראל כבר במחצית השנייה של 2009. אם ההתאוששות בארה"ב תהיה איטית יותר, ואם ההתאוששות בכל העולם תהיה גם היא איטית יותר,ההתאוששות תגיע רק ב-2010", אמר הנגיד.
"בנק ישראל כבר מתחיל לאותת לממשלה כי עכשיו הגיע תורם של קברניטי משרד האוצר להתערב ולעזור לאחר שכבר חתך רבות את הריבית בחדות", אומר מנהל השקעות בקרב המוסדיים. "הפקיעה שצפוייה ביום חמישי לא נראית כל-כך שקטה לאור התנודות החדות בחודש האחרון ולמרות המחזורים הנמוכים שהיו.
"בשבועות הקרובים ימשיכו ללוות את השוק הדוחות והציפיות בוול סטריט, דבר שהוריד את הבורסה בשבועיים האחרונים. מנגד, סימן חיובי מגיע מעסקת הרכישה הענקית של פייזר - רכישות כאלו הם תמיד סמן חיובי לשווקים", הוא מוסיף.
מי שנהנה היום מעליות נאות על-רקע הורדת הריבית. מדד התל בונד 20 עלה ב-1.2%, מדד התל בונד 40 עלה ב-3% והתל בונד 60 טיפס ב-1.9%. דווקא השחרים ירדו עד 0.4%.
כי"ל (5.57%, 36.0) עלתה ב-0.9% כאשר מנית החברה ריכזה גם היום את המחזור הגבוה בשוק. המניה נסחרה גם על-רקע דוחותיה של חברת אלברמל שהציגה ירידה חדה בכמויות המכירה של מעכבי הבעירה מגזר בו פועלת גם כי"ל.
אפריקה ישראל (0.06%, 3184.0) ממשיכה לממש נכסים. אמש פורסם ב-TheMarker כי החברה מנהלת מגעים למכירת חלקה, 50%, בגוטקס לפי שווי של 100 מיליון דולר. בעקבות העסקה צפוי החוב הפיננסי של אפריקה לרדת בכ-100 מיליון דולר, שכן אפריקה תחדל מלאחד את תוצאות מגזר הטקסטיל בדוחותיה בשיעור של 100%. אפריקה שמרה על יציבות למרות המימוש המתקרב. מדד הנדל"ן שכבר טיפס ב-3% במהלך המסחר מחק את כל העליות וטיפס ב-0.3%.
מניית אי.די.בי. פיתוח (0.92%, 3619.0) סגרה אתמול כמעט את כל הפרמיה בהצעת הרכש שהוציאה החברה לרכישת מניות מהציבור במחיר של 36 שקלים. היום היא טיפסה ב-0.9% אל מעבר למחר בהצעה - 36.2 שקלים.
אורמת (5.57%, 36.0) נהנתה מעליות של 4.5% אולי עדיין בהשראת ההמלצה אתמול של כלל פיננסים למניה. אתמול ציינו שם כי החברה עשויה ליהנות משנה טובה וגם מתוכנית התמריצים של אובאמה למגזר האנרגיה התחליפית. אורמת זינקה ב-30% מתחילת החודש.
מניות הבנקים המשיכו לאבד גובה. לאומי (5.57%, 36.0) ירדה ב-2.2% והפועלים (5.57%, 36.0) איבדה 3.5%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  27/01/2009   |   עודכן:  27/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפעת הורדת הריבית התפוגגה בסיום המסחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החברה דיווחה כי ברבעון הרביעי הכנסותיה עלו ב-25% ל-515 מיליון ד' אך הודיעה כי ברבעון הראשון ההכנסות יהיו נמוכות ב-16 מיליון ד' מתחזיות האנליסטים
יפעת גדות
על-פי המלצות חדשות שפרסם האיגוד - 5%-10% מצריכת הקלוריות היומית צריכה להיות מחומצות שומן אומגה-6    חומצות שומן אומגה-6 נמצאות בשמני ירקות, באגוזים ובגרעינים
איציק וולף
לראשונה מאז סיום מבצע עופרת יצוקה פגעו חמושים פלשתינים בסיור של צה"ל    שר הביטחון לחיילי מילואים: זהו פיגוע קשה, לא אפרט כיצד נגיב
יפעת גדות
חוקרים טוענים כי וירוס ההצטננות משבש תהליכים בגוף וגורם להשמנה    גילו יותר מ-1,000 חולים שההשמנה שלהם נמצאה קשורה לזיהום בווירוס
מיקי סגל
טהרן פועלת להשגת אישורי כניסה ממצרים עבור חמישה פרלמנטרים שיעבירו להנייה איגרת מלריג'נאי    חוק חדש באירן לשפיטת פושעי מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il