X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בישר לנועם שליט כי קיבל אות חיים מגלעד, לראשונה מאז סיום הלחימה ברצועה נשיא צרפת פנה לסוריה כדי שתסייע ללחוץ על החמאס לקדם את שחרור שליט
▪  ▪  ▪
סיוע מאסד בשחרור גלעד. שליט [צילום: AP]

נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נועד הערב (ג', 27.1.09) עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי - וקיבל ממנו אישור לכך שבנו נמצא בחיים. זהו עידכון ראשון לגבי מצבו של גלעד לאחר סיומו של מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.
שליט נועד שעה ארוכה עם הנשיא סרקוזי, ובמהלך הפגישה סיפר הנשיא הצרפתי כי קיבל אישור ששליט בחיים, במהלך הזמן שחלף מסיום הלחימה בעזה. במהלך ימי הלחימה העלתה אביבה, אמו של גלעד, חשש שהפצצות צה"ל ברצועה יפגעו במקום המסתור בו מחביא החמאס את שליט, ויסכנו את חייו.
בצאתו מהפגישה ציין שליט שלא קיבל מהנשיא אות חיים מוחשי מבנו, אך אמר כי ייתכן שיש אות חיים נוסף בדרך. הוא הוסיף כי ביקש מהנשיא לפעול להבאת מכתב, או אות חיים כלשהו מבנו.
"יש תקווה שיש התקדמות, אבל עד שזה לא נגמר - זה לא נגמר", אמר שליט.
שליט יחזור הלילה לארץ ויעדכן את הגורמים הרשמיים בארץ בתוכן הפגישה.
האינטרס הצרפתי חשוב
שליט הוסיף: "המסר החשוב לחמאס הוא בעצם קיום הפגישה, מה שמעיד על אינטרס צרפתי בנושא".
הבוקר התפרסם ראיון עם בכיר חמאס, איימן טהא, ששוחח עם העיתון הלונדוני "אל-חיאת". "המשא-ומתן על גלעד שליט לא יתחיל מנקודת האפס, אלא מהנקודה בה עצרנו. לא נמסור שום מידע על אודותיו. בנוסף לכך, הנושא שלו מצוי בידי הזרוע הצבאית של התנועה", אמר טהא.
לדברי טהא, תנועתו דוחה את הדרישה של ישראל לקשור בין הסכם הרגיעה לבין הסכם לשחרור שליט. "התנועה תקדם בברכה את קיומו של משא-ומתן לשחרור שליט, בתמורה לשחרור אסירים פלשתינים, כאשר ישראל תהיה מוכנה לכך".
שחרור שליט קשור בהפסקת האש
לקראת הפגישה הודיעה צרפת כי ביקשה מסוריה ללחוץ על הנהגת החמאס היושבת בדמשק, במאמץ לקדם את שחרורו של שליט משבי הארגון. "כל הצדדים חייבים להבין ששחרור שליט הוא נושא חשוב מאד עבור ההתקדמות בגיבוש הפסקת האש בין ישראל לחמאס", אמר נציגו של סרקוזי למזרח התיכון, הסנאטור פיליפה מריני.
"שליט הוא חייל ישראלי, אבל הוא גם אזרח צרפתי. אנחנו מתעקשים על שחרורו מכיוון שזוהי חובתנו להגן על אזרחינו", אמר מריני במסיבת עיתונאים שקיים בדמשק לאחר שנפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד.
הסנאטור הוסיף כי גם בעניין שליט, כמו בעניין הרגיעה ברצועה, יש צורך בהגעה להסכם בעזרת המתווכים המצרים כדי להוביל לשחרורו של שליט. הוא הוסיף כי שחרורו של שליט קשור קשר ישיר לגיבוש הסכם הפסקת האש בין חמאס לישראל.

ניקולא סרקוזי ונועם שליט בפגישה בארמון האליזה [צילום: ארמון האליזה]
תאריך:  27/01/2009   |   עודכן:  28/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית הדין לעבודה הורה לדחות עד לאחר הבחירות את מינוי מנהל הטלוויזיה בערבית ברשות השידור    השופט אדלר: יש חשיבות למראית פני צדק    השופט פליטמן: מראית פני צדק - חרב פיפיות
מחלקה ראשונה
במסיבת עתונאים ראשונה למן כניסתה לתפקיד מזכירת המדינה האמריקנית, תקפה את החמאס: "מצער שאלו מעשי החמאס, במקום לבנות עתיד טוב יותר לתושבי הרצועה"    מיטשל מגיע מחר לאזור למפגשים עם אולמרט, לבני, ברק, נתניהו ואבו מאזן
עידן יוסף
תוקף את המשטרה והפרקליטות: "יום אחד נגלה שזו לא פרשת ליברמן אלא פרידמן"    טוען: החקירות נמשכות 12.5 שנים    מאשים: מעצר הבכירים בישראל ביתנו - "האם זו חקירה או חבלה?"
רובי שטיינברג
האלוף במיל. גיורא איילנד: לישראל אין אינטרס ואין אחריות להעניק סיוע הומניטרי לעזה    "התנאי הראשון לפתיחת המעברים לצרכים הומניטריים - ביקור של הצלב האדום אצל גלעד"
אלעזר לוין
תרכוש כנראה את עסקי הביטוח הכללי, עם פרמיה של 700 מיליון שקל    המפקח ענתבי לוחץ למכירת העסקים    שער המניה זינק ב-28% לשווי של 85 מיליון שקל    הבעיות: קופה ריקה, אין כסף לפרוע אג"ח, הפסדים, גרעון בהון העצמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il