X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפריקה-ישראל חתמה ב-6 במאי אשתקד על חוזה לרכישת 50% מפרויקט מגורים יוקרתי ב-270 מיליון שקל, אך לאחר מכן התעוררה מחלוקת על שווי הקרקע, והעסקה בספק הרווח מוערך ב-94 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
מה שווי הקרקע בעיר? [צילום: האתר הרשמי]

מחלוקת בין חברות אפריקה-ישראל-מגורים ונוה שוסטר, לגבי שוויו של מגרש בגבעתיים, מאיימת על השותפות בין שתי החברות, לבניית מגדל מגורים יוקרתי על המגרש. נוה שוסטר כבר הודיעה, שהיא מתחילה לבנות ולשווק לבדה את המגדל, בן 30 קומות, 140 דירות, ששוויו במחירי מכירה מוערך ב-270 מיליון שקל. הרווח לפני מס הוערך (במרס 2008) ב-94 מיליון שקל.
אפריקה-מגורים חתמה בשנת 2000 על חוזה לרכישת 50% מהמגרש והפרויקט. לאחר מכן התעוררו חילוקי דעות בין החברות. באוגוסט 2007 הוחלט לערוך חוזה חדש בין הצדדים, על בסיס פשרה בין עמדותיהם. החוזה החדש נחתם במרס 2008, ונכנס לתוקף ב-6 במאי אשתקד. אפריקה-מגורים גם פירסמה לאחר מכן הודעה רשמית לעיתונות, על כניסתה לפרויקט.
אולם, למרות חתימת החוזה, התעוררה מחלוקת בין החברות לגבי שוויו של המגרש, בן 6 דונם. נוה שוסטר הציגה שומה, שלפיה שווי המגרש 99 מיליון שקל. היא דרשה מאפריקה לשלם 50% משוויו, 49.5 מיליון שקל. אפריקה-מגורים חולקת על השומה, וגורסת כי שווי המגרש נמוך יותר. לא נמסר מהי הערכת אפריקה לגבי שווי המגרש.
על-רקע המחלוקת, הוקפאה כרגע עסקת השותפות. נוה שוסטר, בבעלות דליה שוסטר, מתחילה לבנות ולשווק לבדה את הבניין. החברה הודיעה שכבר מכרה 10 דירות, ב-2.9 מיליון שקל בממוצע לדירה, ובתמורה כוללת של 29 מיליון שקל. אפריקה-מגורים אומרת בתגובה, כי "מתנהל דין ודברים בין הצדדים לגבי העסקה".
אפריקה: מגיע לנו 3% מתמורת המכירות
אחד הסעיפים בחוזה ממרס 2008 קובע שאפריקה-מגורים תנהל את השיווק, ותקבל בתמורה 3% מהמכירות, כלומר כ-8 מיליון שקל. נראה כי אפריקה-מגורים עשויה לטעון שהחוזה ממרס אשתקד בתוקף, ולכן חייבת נוה שוסטר לשלם לה 3% מתמורת הדירות שכבר נמכרו, כלומר 870 אלף שקל.
מצד שני, סעיף אחר בחוזה קובע, שנוה שוסטר תהיה אחראית על הצד ההנדסי של הפרויקט, ובתמורה תקבל 1.5% מתמורת המכירות, כלומר כ-4 מיליון שקל. במגדל יהיו דירות של 4 ו-5 חדרים, וכן פנטהאוזים.
שתי החברות בנו ומכרו בעבר, בשותפות של 50-50, מגדל מגורים סמוך בן 154 דירות.
פעילות נוספת של שתי החברות
המגדל הנוכחי בגבעתיים ייבנה ליד קאנטרי קלאב בן 5,000 מ"ר, הנמצא אף הוא בבעלות נוה שוסטר. ליד המגדל יהיה גם פארק שכונתי גדול. נוה שוסטר בונה כיום, בין היתר, מגדל מגורים בן 29 קומות, 75 דירות, ברחוב סוטין בצפון תל אביב. כן היא בונה בניין בן 9 קומות, 36 דירות, ברחוב מילר ברחובות. בבעלותה גם מרכז מסחרי ברמת אביב ג' ובתי דיור מוגן בחיפה ובקרית טבעון.
לפני שלושה חדשים מכרה אפריקה-מגורים ליזם יואב זיו מגרשים לבניית דירות בקריית ים, ב-21 מיליון שקל. עם זאת אומרת החברה, כי היא ממשיכה לקדם לפרויקטים גדולים בתחום המגורים, כולל התוכנית לבניית מגדלי דירות יוקרה (עם שותפים) ברחוב אבן גבירול פינת ארלוזרוב בתל אביב. החברה גם בונה בנייני דירות יוקרה בירושלים, בנתניה ובערים אחרות. כן היא שותפה ב-51%, עם חברות תשהר ולוזון, בבעלות על מגרש המיועד לבניית מגורים בהרצליה.

תאריך:  28/01/2009   |   עודכן:  28/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת אפריקה-שוסטר על פרויקט בגבעתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
דוח של משרד האנרגיה האמריקני קובע: הטמפרטורות העולמיות עלולות להישאר גבוהות למשך 1,000 שנה, גם אם פליטת הפחמן תופסק בדרך כלשהי
אורי קליין
אורי קליין חושב ש"נער החידות ממומביי" הוא סרט מהנה וחינני, אך רחוק מלהיות יצירה בעלת חשיבות
עופר וולפסון
כך אומר יו"ר התובלה בהתאחדות התעשיינים, בעקבות חוות דעת משפטית    עו"ד ההתאחדות: "האמנה נותנת זכויות מפליגות למשלח"    יו"ר איגוד המשתמשים בתגובה: "האמנה מצויינת דווקא לבעלי המטענים"
איציק וולף
השליח המיוחד למזרח התיכון נועד עם הנשיא המצרי ואמר כי ממשל אובמה תומך במאמצי מצרים להשיג הפסקת אש ברצועה    יוועד עם אולמרט ועם אבו מאזן
מערכת סרט
פסטיבל הקולנוע בברלין, יארח את "אדם בן כלב", סרטו של הבמאי עטור השבחים פול שריידר (נהג מונית) להקרנת הבכורה האירופאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il