X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ מזוז לבג"צ: חקירת ליברמן מורכבת ומתפרשת על מספר ארצות נדרשים 7 חיקורי דין החשד: עבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים הלבנת הון "ועבירות נוספות"
▪  ▪  ▪
ליברמן.אין הערכת זמן [צילום: פלאש 90]

אם ציפה ח"כ אביגדור ליברמן כי עתירתו תביא לזירוז קבלת החלטות בחקירות נגדו, נראה כי נכונה לו אכזבה. זאת בעקבות תשובת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לבג"צ (יום ה', 29.1.09) ממנה עולה כי מדובר בחקירה סבוכה, המתנהלת מול מדינות נוספות ולפי שעה מתקשה היועץ המשפטי "להעריך מתי יתקבלו החלטות בתיקים אלה".
מדובר בעתירה שהגיש ליברמן באמצעות באי-כוחו עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט וירון קוסטליץ בדרישה להורות על קבלת החלטה בעניין החקירה הפלילית המתנהלת נגדו זאת "לאחר חלוף זמן של למעלה מ-10 שנים מאז תחילת החקירה המשטרתית נגדו".

מאמץ לתת קדימות

מזוז מציין עוד כי המשטרה חושדת ש"כספים רבים הופקדו למספר רב של חשבונות בנק אשר חשבונות אלו נקשרים בעבותות לחבר הכנסת ליברמן. ע"פ החשד אין המדובר רק בהעברות כספים חד פעמיות או בסכומים נמוכים אלא בהפקדות של סכומים ניכרים לאותם חשבונות, לעיתים בסכומים של מיליוני שקלים וכן בחלק מהמקרים מדובר בהפקדות כספים סדורות וקבועות מידי חודש בחודשו".
הוא שב ומדגיש בתגובתו לבג"צ כי מדובר "בחקירה מסועפת המתפרשת על מספר ארצות והנמצאת בעיצומה. נעשים מאמצים ליתן לחקירה קדימות ולסיימה בהקדם". לדבריו, "לא ניתן להעריך בשלב זה מתי תסתיים החקירה. אין מנוס איפוא להמשיך בחקירה ולעשות כל מאמץ לסיימה בהקדם האפשרי".
מזוז מבקש לדחות את עתירת ליברמן.

מתקשה להעריך מתי יתקבלו החלטות

מזוז בתגובתו לבג"צ אומר כי הגורמים המופקדים על החקירה, המשטרה והפרקליטות "פועלים באופן שיטתי ומהיר על-מנת לקבל החלטות בהקדם האפשרי". יחד עם זאת, "לאור מורכבות החקירה בעבירות כלכליות, היקף החומר והמעורבים מחד-גיסא וחומרת החשדות העולים מאידך-גיסא, וכן לאור העובדה כי בעקבות חיקורי דין שנעשו, חומרים רבים הגיעו לרשות משטרת ישראל רק לאחרונה, קשה בשלב זה להעריך מתי יתקבלו ההחלטות בתיקים אלה".
בהתייחסו לטענה כי מדובר בחקירה בת 10 שנים, אומר מזוז כי הוחלט בזמנו לגנוז מחוסר ראיות את תיקי החקירה נגד ליברמן בנוגע למפלגת ישראל ביתנו וחשדות לקבלת שוחד מדודי אפל. החקירות המתקיימות כיום, עניינן בחומרים חדשים שהגיעו בשנת 2006 כולל חומרים שנתפסו השנה. שימוש ייעשה בחומר מתיק קודם "רק ככל שיש לו זיקה לחשדות החדשים". החקירות לדבריו מתמקדות בחשד לכאורה לעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים, רישום כוזב והלבנת הון וכן, "חשדות לביצוע עבירות נוספות".
היועץ מגלה בתגובה כי למעשה התיק נגד ליברמן כבר היה בשלבי סיום, בינואר 2006 הועבר התיק להכרעת פרקליט המדינה אלא, ש"סמוך למועד הישיבה המסכמת שהייתה צריכה להתקיים בלשכת הפרקליט הועבר על-ידי גורם חוץ - חומר חקירה חדש בעניינו של ליברמן ואשר העלה חשדות לביצוע עבירות של קבלת שוחד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד".

נערכו 5 חיקורי דין - וממתינים לעוד 7

בעקבות הגעת החומר החדש הורה היועץ המשפטי באפריל 2006 לפתוח בחקירת החשדות הנוספים. נעשה חיקור דין "על-מנת לוודא בין היתר אמיתות המסמכים שהגיעו לידי צוות החקירה". היועץ הורה ליחידה לחקירות הונאה במשטרה לבצע את חקירות החשדות הנוספים. במהלך החקירה התברר כי "מדובר בחקירה מסועפת הדורשת בין היתר ביצוע חיקורי דין בחו"ל במספר ארצות...בוצעו חמישה חיקורי דין פרונטאליים במדינות שונות, והתקבלו מסמכים רבים כמענה מרשויות האכיפה במדינות שונות. מעבר לכך, 7 בקשות נוספות לחיקור דין ממתינות למענה מצד המדינות השונות".
מזוז מציין שתי התפתחויות נוספות בחקירה, הסרת החיסיון מעל כ-1000 מסמכים של עו"ד יואב מני, בא-כוחו של ליברמן, דבר שאיפשר לחוקרים לבחון באופן מעמיק את המסמכים. כמו-כן, "קיימת התפתחות חקירתית משמעותית ביותר אשר מעצימה את החשדות ומפורטת בדוח סודי".
בעקבות התפתחויות אלו הוחלט על פעולות חקירה נוספות ובכללן חקירה של מספר חשודים. בעקבות כך עצרה המשטרה ביום ראשון, 25.1.09, שבעה חשודים, בהם עו"ד מני ועוזרו של ליברמן שרון שלום, ועוכבה לחקירה גם בתו של ליברמן מיכל ליברמן.

בג"צ 6641/08
תאריך:  29/01/2009   |   עודכן:  29/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזוז: קשה להעריך מתי יוחלט בתיק ליברמן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע כשמזוז ולדור מדברים זה
נשמע כמו שקר? הרי  |  29/01/09 19:54
2
הטקטיקה שלהם ידועה ומוכרת -
תיק נסגר ונשאר רק  |  29/01/09 19:59
3
התפתחות החקירה תלויה בתיק...
י.ש  |  30/01/09 18:02
4
שוב "התאמות" של מזוז...?
כצפוי מראש  |  30/01/09 21:35
5
המשטרה המליצה להגיש כתב אישום
נגד משה סיני.....  |  31/01/09 11:42
6
את פרס .מה עשה ב340 אלף דולר!!
הוא לא התחיללחקור  |  1/02/09 17:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים ביאור
כמה שעות עבדתם בחודש החולף    מה הסכום שהופרש לקרן הפנסיה שלכם    וכמה כסף נוכה משכרכם לביטוח לאומי    כל הפרטים הנעלמים יופיעו מעתה בתלוש השכר, שיהיה חכם ומפורט יותר    המשמעות העיקרית של השינוי: מעסיקים יחויבו לתגמל עובדים על שעות נוספות
עופר וולפסון
המחיר המירבי לבנזין 95 אוקטן בשירות עצמי - עד 5.08 שקל לליטר    בנזין 96 אוקטן יעלה עד 5.10 שקל לליטר    העלייה קשורה להתייצבות במחיר הנפט בחודש האחרון ולעלייה בשער הדולר
גלית יצחק
כך טוענת עמותת כוח נשים, עקב ראיונות בתקשורת של לבני, השימוש בנושא בתשדיר הבחירות של הליכוד    יו"ר העמותה: אנחנו אומרות למתמודדים ולאסטרטגים למיניהם באופן חד וברור - אל תיקחו את הנשים כמובן מאליו
עידן יוסף
עובדי ערוץ 10 הפגינו מול משרדי הרשות השנייה בדרישה לסייע להם במאבקם נגד סגירת הערוץ    [צילום: פלאש 90]
עופר וולפסון
היום יפורסמו המחירים המפוקחים לסוג זה של דלק בפעם האחרונה    התחנות שימשיכו למוכרו יחויבו לשווק עמו תוסף אשלגני לרכבים מיושנים    המטרה: צמצום עד הפסקת השימוש בדלק המזהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il