ילדים בעלי צרכים מיוחדים יוכלו ללמוד במסגרות לימודיות רגילות. כך ממליצה היום (ה', 29.1.09) הוועדה הציבורית לבחינת מערכת החינוך בישראל, בראשות השופטת (בדימ.) דליה דורנר.
דורנר קובעת כי על ההורים להיות מי שיקבעו את המסגרת החינוכית של ילדיהם, וכי יש לקבוע לכל תלמיד 'סל אישי', אשר ילווה אותו במשך השנים ובמעבר בין מסגרות החינוך השונות.
נציג האוצר בוועדה, כמובן, הביע התנגדות להמלצה לעגן בחקיקה את זכויותיהם של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים. לטענת האוצר, שמתנגד באופן מסורתי לחקיקה בנושאים אלו, הצעת החוק אינה מתחשבת בצרכים תקציביים כלל.
הוועדה הוקמה לפני כשנה ביוזמת שרת החינוך, יולי תמיר, במטרה לגבש דרכים להתגבר על הקשיים הביורוקרטיים מול משרד החינוך, עמם נאלצים להתמודד הורים לילדים הסובלים ממוגבלויות. משימה נוספת של הוועדה הייתה להסדיר מחדש את חלוקת התקציב המוקצה לחינוך המיוחד, הנאמד בכ-3 מיליארד שקלים בשנה.
כדי לקבוע את גודל המימון בשיטה החדשה, התלמיד יעבור מבחן מיוחד שפותח במשרד החינוך ומתייחס להיבטי תפקוד שונים, בהם התחום השפתי; התחום הקוגניטיווי; כישורים חברתיים; ועצמאות תפקודית. הציון במבחן התפקודי יתורגם למימון, בהתאם למסגרת החינוכית שהתלמיד לומד בו, חינוך מיוחד או כיתה משולבת בבית ספר רגיל.
המועצה לשלום הילד: הכשלת המורים והתלמידים המועצה לשלום הילד מסרה בתגובה לדוח ועדת דורנר כי "מדובר בחלומות באספמיה. שילוב ילד עם צרכים מיוחדים בבית ספר רגיל ללא משאבים הולמים ועזרה צמודה - לא רק שאין בו תועלת, אלא יש בו כדי להכשיל את המורים, את בית הספר, ומעל הכל את הילד עצמו".