מלכה מירון תבעה את חברת מולטי-סייל שיווק בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון בסכום של 10,000 שקל, לאחר שנאמר לה שזכתה במוצרים במתנה ובפועל התבקשה לשלם עבורם.
מכתב התביעה עלה שהנתבעת פנתה מיוזמתה למירון ופיתתה אותה בדברי חלקלקות והבטחות לזכייה במתנות, לבצע עסקה על סך 1,600 שקל ב-12 תשלומים. כשלמירון "ירד האסימון", כעבור מספר דקות, והיא הבינה שלא מדובר בזכייה אלא בדרך שיווקית שרלטנית היא פנתה לנתבעת וביקשה לבטל את העסקה ונענתה שאין לה מה לדאוג.
בפועל, שליח הגיע לביתה עם המוצרים והיא סירבה לקבלם, ובהמשך, בנוסף לכל הצרות, חוייבה בשני תשלומים. לדבריה, עברה דרך חתחתים עד שכספה הוחזר - כעבור חודש, ויש לחייב את הנתבעת בגין הטעיה וטירטורים שנגרמו לה.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שלא נפל פגם בהתנהלותה לבד מתקלות טכניות שאותן תיקנה והחזירה את מלוא הכספים שנגבו. לדבריה, הציעה פיצוי צנוע אך מירון סירבה. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חייב השופט שאול מנהיים את הנתבעת לשלם למירון 400 שקל כולל הוצאות משפט. "התביעה עומדת על סך של 10,000 שקל, סכום מופרז בעליל לכל הדעות (יוזכר שהעסקה כולה עמדה על כ-1,600 שקל). דעתי היא שהתנהלות הנתבעת לא הייתה ראויה מלכתחילה. אומנם אין בפניי תביעה ייצוגית, אבל גם תביעות פרטניות של תובע בודד יכולות, ולעיתים גם צריכות, לשמש הזדמנות להעביר מסר בעל אופי כללי ובמיוחד כאשר מדובר בתביעות צרכניות", אמר השופט.
עוד הוסיף והבהיר מנהיים כי "השיטה שבה גורם שיווקי יוצר קשר עם אדם שמעולם לא פנה אליו ולא הזמין ממנו דבר, מודיע לו על זכייה ופרס כלשהו, למרות שאותו אדם מעולם לא השתתף בשום הגרלה או תוכנית נושאת פרסים מטעם אותו ספק ולאחר מכן למעשה, אינו נותן פרס או מתנה אלא מוכר ללקוח מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם, היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה. מי שמבקש לקדם מכירות ביוזמתו על-ידי פנייה טלפונית ללקוחות והוא גם טוען שהוא מציע להם הצעה אטרקטיבית, צריך מהרגע הראשון להודיע לפונה שלא מדובר בפרס או במתנה אלא בהצעה שיווקית כדאית לרכוש מוצר או שירות במחיר משתלם ובתנאי תשלום נוחים. זה לא מה שעשתה הנתבעת".