X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכנס הרצליה אמר שמעון פרס כי דחיית את השלום לממשלה הבאה תגבה ממדינת ישראל מחיר מיידי כבד, ושלום מיידי יאפשר את הצמחת המשק
▪  ▪  ▪
פרס. אופטימיות אינה נאיביות [צילום: יותם פרום]

נשיא המדינה שמעון פרס, ששב אמש מכינוס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אמר כי חש שקברניטי העולם קבעו שהפסימיות היא שיא האופנה, אולם האופטימיות אותה הוא חש אין פירושה נאיביות. הנשיא, שנאם ב"כנס הרצליה" במרכז הבינתחומי, אמר כי אין לדחות את השלמת השלום לעוד ארבע שנים. "לשלום עם הפלשתינים יהיה מחיר מיידי כבד, אמר פרס, "אבל בעתיד הוא עלול להיות כבד יותר". לדבריו, כינון שלום מיידי יאפשר לישראל לצאת מהמשבר ולהצמיח את המשק.
עוד אמר הנשיא בכינוס כי השנה הקרובה תזמן להנהגת המדינה ארבע הכרעות משמעותיות. וכל אחת מהן תקבע את כושרה לצאת מחוזקת מהמשבר:
  • ההכרעה הפוליטית - הנשיא קרא לכל האזרחים להצביע, וציין כי השתתפות רבתי תעצים את הדמוקרטיה של ישראל, ותחזק את ידיהם של מקבלי ההחלטות למחרת הבחירות.
  • היחסים עם הפלשתינים - נצטרך לבחור בין מלחמה בחמאס כאפשרות ראשונה ונשיאה במחירה או בהתמקדות במו"מ עם הפלשתינים, לזרזו, ולהשלימו כבר בראשית הקדנציה של הממשלה הבאה. ייתכן ונדרש לשלב בין שתיהן, למרות הסתירה. הברירה היא כבדה... השיחות שהתנהלו לאחרונה, נגעו בנושאי הביטחון והגבולות, והפלשתינים העלו את נושא ירושלים. כל נושא כזה טעון משמעות היסטורית ומשקל אידיאולוגי. הזמן החריפם ועלול להחריפם יותר בעתיד. אני מכיר את הנימוקים בעד ונגד, לגבי כל נושא. אבל למדתי שבצילן של בעיות גדולות מסתתרים גם פיתרונות לא צפויים. בעיות מרכזיות רבות לא היו נפתרות ללא יצירתיות. גישה יצירתית תאפשר להשתחרר מהקיפאון הנוכחי. העולם הערבי מגלה עניין בשלום אזורי, גם בגלל האיום האירני, אך הוא עלול ליסוג לשלילת ישראל ולתארה ככובשת וכסרבנית, הפוגעת בפלשתינים והמשתלטת על הרצועה.
  • תחום הפנים -
  • אסור שההבדל הלאומי בינינו לאזרחים הערבים ייהפך לסכסוך לאומי. האזרחים היהודים הם הרוב בישראל, ולכן עליהם לרקום יחסים נקיים מאפליה, כראוי למשטר דמוקרטי. גם לי קשה להשלים עם דברים שנאמרים בכנסת על-ידי ח"כים ערבים, ודוברים שכנגדם. אבל אני גאה בכנסת ישראל, שיש בה נציגים של המיעוט הערבי, החופשיים להשמיע את דעתם, כמובן במסגרת הדמוקרטית שמחייבת את כל חברי הכנסת להימנע מהסתה לאלימות.
  • בנושא החינוך הציע הנשיא לערב את צה"ל הרפורמות בחינוך מתקדמות באיטיות, כי עליהן להתמקח עם מסגרות ונורמות קיימות ומושרשות. צריך, אפוא, לחפש קיצורי דרך וקרשי זינוק. ייתכן שבצה"ל החדש שלנו מצוי פוטנציאל לתרומות חשובות בדרכי החינוך. הרי צה"ל עשה דברים דומים בעבר ותרם לגיבוש הלאומי המופלא של בני עולים וילדי הארץ. הוא הנחיל את השפה העברית לעולים; הוא הקים את הנח"ל, וקידם את ההתיישבות. צה"ל עשוי להיות היום בית ספר גבוה לכל צעיר וצעירה בישראל המשרתים בו. החיילים יתאמנו בחלק מזמנם, וילמדו בחלק אחר. צה"ל יכול להיות מעין אוניברסיטה לאומית. החיילים שבסיסם קרוב לאוניברסיטה יִלמדו בה, ופרופסורים מהאוניברסיטאות יְלַמדו במחנות הצבא האחרים. הצבא של אתמול "צעד על קיבתו". צבא מודרני יכול להמריא על כנפי המדע, הידע והטכנולוגיה. המלחמה בימינו, יותר משהיא מאבק של גוף בגוף, היא תחרות של ראש בראש. הראש המשכיל הוא יתרון צבאי. מצוינות בתחומי המו"פ הביטחוני כבר הניבה ומניבה יתרונות צבאיים שאין להם שיעור, ומרגע שאוזרחה - אפשרה לישראל להקים מרכז היי-טק ברמה עולמית. עתה הזמן להרחיב מסגרות אלה ולהעניק הזדמנות לקידום השכלתי ואקדמאי לכל חיילת וחייל.
  • תחום הכלכלה - הכלכלה הישראלית לא תוכל להתמודד עם המשבר רק בכלים המשמשים את המדינות האחרות. עלינו להיעזר בתכונה ישראלית אופיינית - התושייה. למדתי מניסיוני שגם אם ארצנו קטנה בשטחה, גדולתה כגודל תושייתה. אני סבור שהמוצא מהמשבר אינו רק בבנקים או בריבית. אלא ביצירתיות. סבורני שחלק מהתעשיות העולמיות נקלעו למשבר עמוק, מפני שהן השתכרו מרווחים, שבחלקם היו מדומים. הרווחים האמיתיים באים מהמצאות ולא מספקולציות. נכון שהישגי העבר מזדקנים גם הם, והופכים לבעיות היום. חדשנות צריכה להתחדש ללא הרף. ולהוסיף ולפענח סודות של הטבע. אני מאמין שבמוצא המשבר תקומנה תעשיות חדשות ומדהימות: תעשיית אנרגיה נקייה ומתחדשת; ייצור, אגירה והולכה של מים, וניהול השקיה בשיטות חדשות; תעשיית תאי גזע שתאפשר לאדם לתקן תחלואי הגוף והזמן, ולהאריך את תוחלת חייו; תעשיית כלים ללמידה אינטראקטיבית, שתאפשר לתלמידים לעמוד במגע עם העתיד, ולהיות מעודכנים ו"מתומחרים". ותעשיה חדשה לאמצעי לחימה בטרור, שתישען על רובוטיקה ומזעור - תכונות שהננו-טכנולוגיה מעניקה להם תשתית.
בישראל קיימות התחלות מרשימות בכל התחומים הללו. באחדות מהן אנו אפילו חלוצים מבחינה עולמית... טוב נעשה אם נכריע בשאלות המדיניות, וניזום בשאלות הכלכליות. יש די יוזמות עולמיות, ערביות וישראליות, כדי ליצור מצב חדש.

תאריך:  02/02/2009   |   עודכן:  02/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השנה נידרש לארבע הכרעות"
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
כשאתה אומר "שלום" - אתה מתכוון
תמימה  |  2/02/09 12:03
2
כמה זבל ושקרים יוצאים לו מהפה ל"ת
חלאה-שיעוף כבר!!  |  2/02/09 12:12
3
פרס המעופף תרתי משמע......
י.ש  |  2/02/09 12:16
4
פרס הביא עלינו את כל הרע הזה !
ישמעאל  |  2/02/09 12:34
5
תמונה שווה אלף מילים
יהוידע  |  2/02/09 12:36
6
איזה קשקשן, כ"כ הרבה דיבר? ל"ת
מזלי שלא הייתי שם  |  2/02/09 12:46
7
הכהן: פרס, זרוק את הנובל לזבל!
יצחק הכהן  |  2/02/09 12:49
8
עוד מרגל של האיחוד האירופי ל"ת
כמה זקן-ככה טיפש  |  2/02/09 13:23
9
בציטוט מצרציל לצמברלין - ל"ת
"בשם אלוהים לך"   |  2/02/09 13:42
10
חמאס:הנשיא שלהם אומר הוא צודק!
מב"י  |  2/02/09 14:17
11
נשיאות תמורה גורל חיי חיילנו.
עדנה.  |  2/02/09 14:29
12
השוּעָל (קוים לדמותו)
בנימין  |  2/02/09 14:44
13
פרס הוליך שולל יותר מדור שלם
אריאלה.  |  2/02/09 14:55
14
על תאוות הפירסון העצמי של פרס
משה שרת  |  2/02/09 15:20
15
כך כתבתי על שמעון פרס
גולדה מאיר  |  2/02/09 15:39
16
שיר הפוליטרוקים והפישפשים
כרמלה.  |  2/02/09 15:50
 
- שיר הפישפשים והפוליטרוקים המשך
כרמלה.  |  2/02/09 21:50
17
כך כתבתי על שמעון פרס
משה שרת  |  2/02/09 16:00
18
כך כתבתי על שמעון פרס
יצחק רבין  |  2/02/09 16:09
19
עיצרו את העולם רגע לפני שהעולם
יעקב ספיר  |  2/02/09 21:43
 
- העלית דמעות בעיניים.
חיפאית  |  2/02/09 23:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
דורשים מהפניקס לרכוש מהם 41% מאקסלנס    הפניקס: מוכנה לחזור בה מביטול האופציה, אם רואי חשבון מטעמה יוכלו לבדוק את ספרי אקסלנס    בירם-דויטש ישקלו את הבקשה, אך מדגישים: די בבדיקה של קסלמן וקסלמן
נתן שבע
ת"א 25 ירד ב-1%    ישראמקו קפצה ב-24%    הפועלים איבדה 2%    כיל ירדה ב-1.9%    מחזור המסחר שקט - 1.1 מיליארד שקל
איציק וולף
מפלגת האיחוד הלאומי דורשת מיו"ר רשות השידור להורות על הסרת קמפיין "הצביעו ב'" שמשודר לקראת יום הבחירות    טוענת כי מדובר בתעמולה משתמעת לטובת מפלגת הבית היהודי שסימנה בקלפי - ב'    מציעה: לשנות סיסמת הקמפיין ל"הצביעו רשת ב'"    רשות השידור הורידה את התשדיר לאלתר
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חסימה של נקודות גירוי רגישות הגורמות לכאבי ראש מקובצים יכולה להיות יעילה בטיפול במצב
עופר וולפסון
מבטל את הצורך להגיע למשרדי השומה    באמצעות השירות ניתן לבצע תיאום מס עד ל-6 מעבידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il