X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפעם הראשונה בהיסטוריה תחווה תעשיית המוליכים למחצה שנה שלמה של ירידה של 16.3% בהכנסות בשנת 2009
▪  ▪  ▪

מעולם לא חוותה תעשיית המוליכים למחצה ירידה בהכנסות שנה אחרי שנה, אך זה יקרה בשנת 2009, בה צפויות ההכנסות של תעשיית המוליכים למחצה העולמית להסתכם ב-219.2 מיליארד דולר, ירידה של 16.3% לעומת ההכנסות ב-2008, כך לפי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). תוצאות מוקדמות של מצב השוק בשנת 2008 שהוציאה גרטנר, מראות שבשנת 2008, היקף ההכנסות הסתכם ב-261.9 מיליארד דולר, ירידה של 4.4% לעומת 2007.
בתחזית שהוציאה גרטנר במחצית נובמבר, צפתה שההכנסות העולמיות של מוליכים למחצה יצמחו ב-0.2% ושהשוק יירד ב-2.2% בשנת 2009. יחד עם זאת, למשבר הכלכלי השפעה שלילית חסרת תקדים על המכירות והרווחים ברבעון הרביעי של 2008. גרטנר צופה שמכירות המוליכים למחצה ברבעון הרביעי של 2008, יראו ירידת שיא מרבעון לרבעון של 24.4%, ויעברו את ירידת השיא של 20% שהתרחשה ברבעון השני של 2001.
"מנהלים רבים משווים את המיתון הנוכחי לבועה של 2001, אולם, המיתון הנוכחי שונה בהרבה אופנים", אמר בריאן לואיס, סגן נשיא למחקר בגרטנר. המיתון הנוכחי, הינו מקיף ולא מוגבל רק לטכנולוגיה, ובעל פרופיל צמיחה שונה לפני המיתון. רמות המלאי הפעם היו תחת פיקוח חזק יותר לאורך כל שרשרת האספקה, מה שיסייע לשוק לחזור מהר יותר לשיגרה מאשר במיתון של 2001".
ב-2001, תעשיית המוליכים למחצה חוותה את המיתון הגרוע ביותר בהכנסות בהיסטוריה, עם ירידה של 32.5% במכירות לעומת השנה הקודמת. יחד עם זאת, ההתרסקות הזאת באה בעקבות שנתיים של צמיחה חזקה בהכנסות בשנים 1999 ו-2000, כאשר ההכנסות צמחו ב-22% וב-34% בהתאמה.
לדברי האנליסטים של גרטנר "החתול השחור" בתעשיית המוליכים למחצה בשנת 2009 הינו תעשיית ה-DRAM. תעשיה זו נמצאת במיתון כבר 18 חודשים וההפסדים כבר מתקרבים ל-12 מיליארד דולר.
"שוק ה-DRAM כל כך גרוע שהספקים חייבים או לקצץ באספקה, או שהשחקנים החלשים ייאלצו להתמזג או להכריז על פשיטת רגל. כך או כך, אנו מצפים שמחירי ה-DRAM יתייצבו במחצית השנייה של 2009 וזה יכול למתן את הצניחה בהכנסות המוליכים למחצה ב-2009", אמר אנדרו נורווד, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "רק תמיכה ממשלתית רחבת היקף לספקי ה-DRAM החלשים יכולה למנוע רציונליזציה באספקה, וזה יהיה אסון לתעשיה מאחר שזה רק יאריך את המיתון הנוכחי.
בשלב זה קיימת אי-ודאות רבה בשוק. למעשה, האנליסטים של גרטנר אמרו שלפי התרחיש השלילי, תעשיית המוליכים למחצה יכולה לרדת ב-24.7%. "יחד עם זאת, עם ירידה כל כך מוגזמת ברבעון הרביעי של 2008, ייתכן שחלק מהחברות יבצעו תיקונים מופרזים על-מנת להיות בצד הבטוח וישאירו את רמות המלאי במינימום המוחלט", אמר לואיס. "זה משאיר דלת פתוחה למכירות המוליכים למחצה ברבעון הראשון של 2009, להיות קצת יותר טובות מהמצופה בעונה, מאחר שיצטרכו לחדש חלק מהמלאי".
גרטנר צופה שתעשיית המוליכים למחצה תשתפר ב-2010 ו-2011, כאשר ההכנסות העולמיות יגיעו ל-251.2 מיליארד דולר ב-2010, גידול של 14.6% לעומת 2009, ובשנת 2011 ההכנסות יגיעו ל-274.9 מיליארד דולר, גידול של 9.4% לעומת השנה הקודמת.
אודות גרטנר
גרטנר מספקת את התובנה הטכנולוגית הנחוצה ללקוחותיה, על-מנת לקבל את ההחלטות הנכונות, מדי יום. גרטנר מייעצת ליותר מ-12,000 ארגונים, בהם מנהלי מערכות מידע ומנהלי IT בכירים בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה וגופי השקעות.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  02/02/2009   |   עודכן:  02/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרטנר: ירידה ב-2009 למוליכים למחצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
כ-4,000 מהשרתים של פאני מיי ניצלו ממתקפה שאיימה להרוס את כל המידע שבהם רק בזכות ערנותו של אחד מעובדיה. מה בדיוק קרה שם ואיך תוכלו לצמצם את הסיכוי למתקפה כזו גם בארגון שלכם?
עופר וולפסון
הגן על תוכניתו הכלכלית: הייתה חפה משיקולים פופוליסטיים ולא ראתה בקפיטליזם הדורסני חזות הכל    תקף את נתניהו: מוכר האשליות ייפגש במציאות
גלית יצחק
כך מתריע אשר דהן במכתב ששיגר ליו"ר ועדת הבחירות לכנסת    טוען: התופעה של הדבקה או תליית מודעות בחירות ושלטי תעמולה על עמודי חשמל מהווה סכנת חיים
עופר וולפסון
כך עולה מסקירת מחלקת הפיקוח על הבנקים    בדומה לשנים קודמות, רק כרבע מהתלונות נמצאו מוצדקות    שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר - לבנקים למשכנתאות
איציק וולף
כלי טיס של חיל האוויר פגע ישירות ברכב שבו נסעו חברי חוליה של ועדת ההתנגדות העממית ששיגרו פצצות מרגמה לעבר הנגב המערבי    השלושה נפצעו אנוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il