X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חתמה על חוזה לבניית מגדל בן 80 דירות ב-51 מיליון שקל אופציה למגדל נוסף לא היה מכרז, ואין חובה להוציאו חשיפה: חוזים ב-2.3 מיליארד שקל בין דניה לאפריקה בשלוש שנים אפריקה הכפילה אשתקד מסירת עבודות לחברה-הבת
▪  ▪  ▪
דניה-סיבוס

דניה-סיבוס תבנה, כקבלן ראשי של אפריקה-ישראל ודנקנר, מגדל בן 21 קומות, 80 דירות, בצפון פתח תקוה. היא תקבל בתמורה 51 מיליון שקל - 45 מיליון שקל בעד המגדל ו-6 מיליון שקל בעד החניון. המגדל ייבנה תוך שנתיים מיום קבלת היתר הבנייה. אפריקה-ישראל היא בעלת השליטה (73%) בדניה-סיבוס. העסקה אושרה לפני שבוע (25.1.09) בדירקטוריון דניה-סיבוס, ותובא לאישור אסיפה כללית של החברה ב-18 במרס.
היום (ב', 2.2.09) התברר, כי אפריקה-ישראל הכפילה אשתקד את היקף העבודות שהיא מוסרת לחברה-הבת שלה, דניה-סיבוס, לעומת שנים קודמות. פרטים - בהמשך הידיעה.
דניה-סיבוס תקבל מיזמי המגדל בפתח תקוה 560 אלף שקל לדירה, כולל תשלום בעד מערכות חשמליות ואחרות. בנוסף, תקבל החברה 75 אלף שקל למקום חניה, לפי הנחה של חניה לכל דירה. דירקטוריון דניה-סיבוס וועדת הביקורת של החברה אומרים כי אלו מחירים סבירים, המבטיחים רווח דומה לזה של פרויקטים אחרים שהחברה בונה.
החוזה קובע, בין היתר, כי אפריקה ודנקנר יוכלו להזמין מדניה-סיבוס בניית מגדל נוסף, זהה בגודלו, בצפון פתח תקוה, באותו מחיר. החוזה, וכן האופציה, נחתמו ללא מכרז, והמחיר נקבע במו"מ. החוק אינו מחייב את אפריקה ודנקנר להוציא מכרז לעבודות מעין אלו. שתי החברות ינכו מכל תשלום 3.5%, וישלמו סכום זה עם גמר הבנייה. סעיף זה מקובל בחוזי קבלנות.
דנקנר ואפריקה-ישראל בונות בשלבים, 21 מגדלים בצפון פתח תקוה, ובהם 1,320 דירות. הן כבר בנו 11 מגדלים, ודניה-סיבוס הייתה הקבלן ב-9 מהם.
עבודות ענק במוסקבה ובתל אביב
היום (ב', 2.2.09) נחשף כי דניה-סיבוס חתמה בשלוש השנים האחרונות (מינואר 2006 עד ספטמבר 2008) על חוזים קבלניים בהיקף ענק עם אפריקה - 2.3 מיליארד שקל. החוזה הגדול ביותר הוא לבניית שכונת מגורים בעיר אודינצובו, ליד מוסקבה, 180 מיליון דולר, שהם 720 מיליון שקל (לפי 4 שקלים לדולר). בנוסף, בונה דניה-סיבוס שכונת מגורים במוסקבה, כקבלן ראשי של אפריקה-ישראל, ב-7 חוזים בהיקף כולל של 78 מיליון דולר, שהם כ-312 מיליון שקל. העסקות של דניה-סיבוס ברוסיה נעשות באמצעות החברה-הבת דניה-רוס.
במקביל, חתמה דניה-סיבוס בשלוש השנים האחרונות על חוזים ב-1.1 מיליארד שקל עם אפריקה-ישראל, לבניית דירות בארץ (הנתון מתייחס רק לחלקה של אפריקה בפרויקטים). עסקות עיקריות: 9 מגדלי מגורים בצפון פתח תקוה, בהיקף משוער של 450 מיליון שקל, ו-5 מגדלי מגורים ברמת אביב, ב-174 מיליון שקל. הנתונים אינם כוללים את עבודות כביש מספר 6.
אפריקה הגבירה שת"פ עם דניה
עוד התברר היום כי אפריקה-ישראל הגבירה מאוד בשנה האחרונה את שיתוף הפעולה ומסירת עבודות לחברה-הבת דניה-סיבוס: היא מסרה לה בינואר-ספטמבר אשתקד עבודות ב-595 מיליון שקל, לעומת 320 מיליון שקל בכל שנת 2007, ו-180 מיליון שקל בכל שנת 2006. עבודות הקבלנות מניבות בדרך כלל רווח של כ-5%. לכן, מסירת העבודות על-ידי אפריקה-ישראל לחברה-הבת שלה, מניבות לה רווחים בעשרות מיליוני שקלים.

תאריך:  02/02/2009   |   עודכן:  02/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דניה-סיבוס תבנה לאפריקה ולדנקנר בפ"ת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו אותה חברה, מה העניין פה?
יאיר2  |  3/02/09 10:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לדברי המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי, המודלים הישנים איתם עבדו הכלכלנים קרסו וכעת יש להתנהל בלי יכולת לצפות פני עתיד
איציק וולף
עמותת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בדרישה שיבחן את פרשת ההלוואה בסך 75,000 דולרים שקיבל ראש הממשלה אהוד אולמרט בשנת 1993 מאיש עסקים    אולמרט מעולם לא השיב את ההלוואה על אף שהבטיח לעשות זאת
עופר וולפסון
מחר יפגינו העובדים מול משרדי הנהלות בנק לאומי ודיסקונט בתל אביב בעקבות הכוונה לפטרם    ביום רביעי יערכו הפגנה בירושלים נגד הממשלה    יו"ר הוועד: "הבנקים והממשלה איבדו המצפון"
עופר וולפסון
כך עולה מבדיקה שערכה מחלקת המחקר של Alljobs    כמעט 32 איש מתמודדים על כל משרת סמנכ"ל פיתוח לעומת 7 ברבעון ה-3    למשרת סמנכ"ל שיווק התמודדו ברבעון ה-3 כ-8 אנשים, לעומת קרוב ל-33 בינואר
מערכת PCאון
בפעם הראשונה בהיסטוריה תחווה תעשיית המוליכים למחצה שנה שלמה של ירידה של 16.3% בהכנסות בשנת 2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il