X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
די.אס.פי.ג'י איבדה 8.3% גילת לוויינים עלתה ב-7.3% אורכית איבדה ב-11.2% סרגון נחלשה ב-5.1% טי.טי.איי ירדה ב-3.9%
▪  ▪  ▪
המסחר ננעל במגמה מעורבת [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. לאחר שפתח בירידות שערים, עבר המסחר בוול סטריט למגמה מעורבת. המוסדות הפיננסים המשיכו לתת את הטון השלילי ועם סיום המסחר נחלש מדד הבנקים ב-0.7%. מנגד, בלטו מניות הטכנולוגיה שהצליחו להישאר בתחום הירוק ומדד מניות הטכנולוגיה של מורגן סטנלי התחזק ב-1.4%.
נאסד"ק עלה ב-1.2% לרמה של 1,494 נקודות. דאו ג’ונס נחלש ב-0.8% לרמה של 7,936 נקודות - מתחת לרף 8,000 הנקודות ומדד S&P 500 השיל 0.1% לרמה של 825 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.125% לרמה של 2.719%.
בזירת המקרו: מדד מנהלי הרכש, המהווה אינדיקאטור חשוב ביותר לרמת הפעילות העסקית, עלה מ-32.9 בדצמבר ל-35.6. מצד אחד, מדובר בערך שלילי ביותר המעיד על התכווצות חדה בתעשייה האמריקאית אך מצד שני פחות רע מהצפוי כאשר קונצנזוס ההערכות עמד על 32.5. ערך נמוך מ-50 מעיד על התכווצות התעשייה.
לדברי אמיר כהנוביץ, כלכלן מאקרו כלל פיננסים, הגורם העיקרי לנתון הנמוך מוסבר בירידה החדה במכירות סוף 2008, מה שהביא להתנפחות המלאים ולכן לעצירת ההזמנות החדשות בינואר. ההשפעות של ההאטה באות לידי ביטוי בין השאר בעלייה ברמות האבטלה. "להערכתנו, קצב הירידה של מדד מנהלי הרכש מאותת כי הצמיחה בארה"ב ברבעון הראשון צפויה להיות, אם תישאר בקצב הנוכחי, סביב רמת ה-3.1%-. שווקי ההון בעולם נותנים חשיבות רבה ביותר למדד זה ובמידה ושאר החדשות היום לא יפתיעו לרעה בכוחו למתן את מגמת הירידות הנוכחית ברוב בורסות העולם.
פרשת מיידוף המשיכה לרכז עניין. משקיעים שקנו מוצרים בחטיבת אופטימל של בנק סנטנדר, שנפגעה בהונאת מיידוף, ביקשו מבית משפט בארה"ב לעצור את כוונת הבנק לפצות את המשקיעים באמצעות מניות חדשות.
המשקיעים ביקשו מבית משפט בדרום פלורידה לעצור את הנפקת המניות, עד שיתברר האם מוטלת על סנטנדר הספרדי חלק מהאחריות להונאה, דיווח העיתון. על פי התביעה, סנטנדר השיק תוכנית "בעלת אופי שקרי וכפייתי, שנועדה להפיל לחץ על המעורבים למשוך את התביעות שלהם אחד-אחד".
נמשכות הביקורות על המוסדות הפיננסים שקיבלו סיוע מהממשל. לפי העיתון "ניו יורק פוסט", שבועות ספורים לאחר שענקית הפיננסים סיטי (2.82% , 3.65) קיבלה סיוע ממשלתי בשווי 45 מיליארד דולר, הלוותה החברה את אחת מארבעת מטוסיה העסקיים לסנפורד "סנדי" ווייל בן ה-75, מנכ"ל החברה לשעבר והאיש שנהנה מקרדיט של האיש שהפך את סיטי לבנק הגדול בעולם בעבר.
את המטוס הילוותה לו סיטי כדי לחגוג את השנה החדשה עם משפחתו במקסיקו. ההרפתקה המקסיקנית של ווייל הגיע בימים בהם סיטי הודיעה על פיטוריהם של 75 אלף עובדים והסכימה לתוכנית לקיצוץ ההטבות לבכירים כדי לקבל את הסיוע הממשלתי, וימים ספורים לאחר שווייל עצמו הודיע כי יבקש קיצוץ בשכר שקיבל במסגרת הסכם לייעוץ לחברה, אשר הכניס לו למעלה מ-3 מיליון דולר בשנה לאחר הפרישה.
פורד מוטור (0.53% , 1.88), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, עלולה להזדקק לסיוע ממשלתי לקראת סוף השנה נוכחית. כך העריכו כלכלנים מבנק ברקליס הבריטי. האנליסט בריאן ג'ונסון הוריד את הדירוג למניית פורד ל-"תשואת חסר" מ"תשואת שוק" והוריד את מחיר היעד למניה לדולר אחד מהערכה קודמת של 4 דולר.
פורד, יצרנית המכוניות האמריקאית היחידה שלא פנתה לארה"ב לסיוע כספי, רשמה את ההפסד השנתי הגרוע בתולדותיה בשנה שעברה. פורד רשמה הפסד שנתי של 14.6 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 2.81 מיליארד דולר שנרשם ב-2007. יצרנית המכוניות רשמה הפסד של 5.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.
תרו (3.78% , 9.6), יצרנית התרופות מחיפה, נסחרה על רקע צמיחה של 9% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-341.9 מיליון דולר לעומת 312.9 מיליון דולר ב-2007. הרווח הגולמי ב-2008 הסתכם בכ-187.2 מיליון דולר או 55% מהמכירות בהשוואה ל-168.5 מיליון דולר בשנת 2007, או 54% מהמכירות. הוצאות מחקר ופיתוח בשנת 2008 עמדו על 35.7 מיליון דולר - גידול של 6.4 מיליון דולר או 22% לעומת 29.3 מיליון דולר בשנת 2007. בשורה התחתונה, זינק הרווח הנקי ב-143% ל-51.4 מיליון דולר או 1.27 דולר למניה בהשוואה ל-21.1 מיליון דולר או 60 סנט למניה אשתקד. כמו כן, דיווחה החברה כי תזרים המזומנים מפעילות בשנת 2008 עמד על 74.1 מליון דולר.
די.אס.פי.ג’י (-8.29% , 5.97) נפלה על רקע הפסד של 194 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008 - בהשוואה להפסד של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגורם העיקרי להפסד היה הפרשה של 181 מיליון דולר לירידת ערך השקעתה של החברה בפעילות האלחוטית של חברת NXP שנרכשה במאי 2007 תמורת תמורת 200 מיליון דולר במזומן ו-70 מיליון דולר בהקצאת מניות.
מניית רדקום (-11.4% , 0.62), יצרנית הציוד לניתור רשתות הסלולר מרמת החי"ל, נחלשה על רקע צניחה של 46.7% בהכנסותיה של החברה, ל-2.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בשורה התחתונה, רשמה רדקום הפסד נקי של 2 מיליון דולר או 39 סנט למניה ביחס לרווח נקי של 52 אלף דולר או סנט אחד למניה ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות בגין אופציות, עמד ההפסד הנקי של רדקום ברבעון הרביעי על 1.9 מיליון דולר או 37 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 193 אלף דולר או 5 סנטים למניה ברבעון המקביל.
מניית סינרון מדיקל (-1.0% , 6.95), המייצרת מערכות רפואיות אסתטיות, נסחרה על רקע החלפת מנכ"ל החברה דורון גרצל ומינויו של לואיס סקאפורי במקומו. המינוי יהיה תקף באופן מיידי. על פי החברה, המינוי החדש הוא חלק מתהליך ההכנה לקראת התנאים הגלובליים המשתנים בשוק המערכות הרפואיות האסתטיות, אולם ניתן לשער כי הדירקטוריון לא היה מרוצה מאופן ניהול החברה במשבר הנוכחי.
טי.טי.איי טלקום (-3.9% , 0.64), המתמחה בפיתוח מערכות תומכות תפעול (OSS) מבוססות תוכנה לספקיות של שירותי תקשורת ברחבי העולם, הודיעה כי גייסה את משרד ראיית החשבון ברלב בכדי שיבדוק את החשד כי בנו של מנכ"ל החברה, מוטי ליפשס, המשמש גם כמנהל פעילות אזורית, קיבל עמלות שלא כראוי הקשורות לרכישת חברת טלסנס לפני כשנה, תמורת 2.7 מיליון דולר.
גילת לוויינים (7.32% , 3.37) התחזקה על רקע המלצת "קנייה" שנתן בית ההשקעות מיטב, תוך שהוא נוקב במחיר יעד הגבוה ב-43% ממחיר המניוה היום.

תאריך:  03/02/2009   |   עודכן:  03/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות הטכנולוגיה עצרו את גל הירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובע טען שהרכב נלקח למוסך עקב תקלה מבלי שקיבל רכב חלופי ונגרם לו נזק    הנתבעת השיבה שתקופת החגים גרמה לעיכוב בהגעת חלפים    התביעה נדחתה
איריס פרחי
לדבריה, כשקיבלה את משקפי הראייה הבחינה שהידית אינה מקורית    החנות השיבה שלא החליפה את הידית ואין לה ידיות מאותו סוג    התביעה נדחתה
איריס פרחי
הנהג ערער על פסק הדין וטען שלא היה מקום להרשיעו וכי הוטל עליו עונש חמור    בית משפט מחוזי דחה את הערעור ופסק שהעונש שהוטל הולם את העבירה
עידן יוסף
היתר רבני ניתן לצעירה שנוצלה בידי גבר נשוי שהציג עצמו כרווק לגלות את הסוד האסור לאשתו למרות חששותיה מפני הרס משפחתו
עידן יוסף
יממה לאחר סיום עונת הציד תפסו פקחים שלושה ציידים כשברשותם ציד לא חוקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il