X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמרה שרת החינוך בהתייחסה למודל שהציג ד"ר שיינין, לפיו המשרתים בצבא או בשירות לאומי יקבלו שכר מינימום שינוצל ללימודים גבוהים שיניין: "ההצעה דווקא תקרב את הציבור הערבי באמצעות שירות לאומי"
▪  ▪  ▪
קשר לא בריא בין צבא להשכלה גבוהה. תמיר [צילום: ששון תירם]
תמורה מינימלית לעבודה. שיינין [יותם פרום]

"העובדה שהדיון על שכר הלימוד נעשה במסגרת ועדת שוחט גרם לכך שמסקנות הוועדה לא יושמו. בדיעבד אני חושבת, שאם היינו מצליחים להתנתק מהנושא, הייתה לנו אפשרות ליישם את מסקנות הוועדה". כך אמרה שרת החינוך פרופ' יולי תמיר, במסגרת מושב "מנועים כלכליים להשכלה הגבוהה" בכנס הרצליה התשיעי במרכז הבינתחומי הרצליה.
לדבריה, אפשר היה להעביר את דוח הוועדה במנותק מנושא שכר הלימוד עקב המחלוקת ולתת אפשרות להעביר את שאר חלקי הדוח בהסכמה. "לצערי, האוצר החזיק את הוועדה כבת ערובה עד שייפתר נושא שכר הלימוד. ההשכלה הגבוהה בישראל היא בת ערובה של האוצר, לא רק בנושא של שכר הלימוד".
היא הוסיפה כי "יש תחושה שיש מהלך, שבו האוצר מביע אי אמון בהנהגה של ההשכלה הגבוהה ומנסה בכל דרך לגרום לכך שההשכלה הגבוהה תהיה כפופה ישירות לאוצר, שחושב שפקידיו ינהלו את ההשכלה הגבוהה טוב יותר משהיא מנוהלת כיום. יש להמשיך בתהליך הבלימה, אסור לתת לאוצר להשתלט על המערכת ועל החופש האקדמי, לא יכול להיות שתהיה בממשלה שיחה על הנושאים הללו, זה משקף רצון של הממשלה, הכנסת והאוצר להתערב ובעיניי זה לא ראוי".
בלבול מסוכן
ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל מודלים כלכליים, הציג במושב מודל לפיו ישלמו לחיילים ולמשרתים בשירות לאומי שכר מינימום וכך יוכלו לשלם שכר לימוד. "מי שלא משרת בצבא, שיילך לשנתיים שירות לאומי ויקבל את התנאים של חייל עורף. למעלה מ-50% מהנוער הישראלי לא משרת בצבא, וחיילים אחרי שירות של שלוש שנים משלמים את אותו שכר לימוד", אמר ד"ר שיינין.
פרופ' תמיר התייחסה למודל זה ואמרה כי "יש בלבול מסוכן שמצביע על כיוון לא נכון. צריך לתגמל חיילים וחיילי מילואים אבל הרעיון לקשור בין השכלה לשירות הוא רעיון רע ולא דמוקרטי. מדינת ישראל מביאה את עצמה למשבר עם המגזר הערבי. השכלה גבוהה היא לא פרס או עונש על שירות צבאי".
על דבריה השיב ד"ר שיינין: "המודל שלנו לא קושר בין שירות צבאי להשכלה גבוהה - זו תמורה מינימלית לעבודה. המודל בעד הערבים ולא נגדם כיוון שבאמצעות השירות הלאומי לא נבודד אותם וכך הם יהיו חלק אינטגרלי של החברה הישראלית, ויקבלו שכר שיוכלו להשתמש בו ללימודים גבוהים".
אברהם בייגה שוחט, לשעבר שר האוצר ויו"ר ועדת שוחט, אמר כי "החולשה הקשה של המודל של שיינין היא שבסופה 40% שאינם משרתים בצה"ל יאלצו להתמודד עם שכר לימוד גבוה. צריך להעניק לחיילים תגמול הולם, במידתיות הראויה, ולא לקשור את זה בשום דרך לשכר הלימוד". שוחט הוסיף כי "נושא שכר הלימוד היה מכשול באישור התוכנית של ועדת וינוגרד בתקופת ממשלת ברק. פספסנו הזדמנות גדולה ואם הממשלה הייתה מתעקשת, אפשר היה לעבור למודל שכר לימוד טוב, חברתי ורציונלי יותר".
ראש אכ"א, אלוף אבי זמיר, אמר כי אין לו ספק שהמודל של צה"ל הוא הטוב ביותר במימד הערכי והאיכותי, בעיקר בגלל ההון האנושי. "בחודש האחרון ראיתי את הכוחות הלוחמים, ומזמן לא ראיתי נוער כזה מוטיביציוני. 90% מהמשרתים מבצעים שירות משמעותי ביותר ו-60%-70% נמצאים ביחידות שדה. עלינו, כחברה וכצבא, לתמוך במהלכים של תמיכה במי שמשרת בצבא".

תאריך:  03/02/2009   |   עודכן:  03/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השכלה היא לא פרס או עונש על שירות צבאי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איזה אסון יולי תמיר
א.ב.ס.ט  |  3/02/09 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון סייר בצפון ושיגר אזהרה לעבר הצד הלבנוני של הגבול    "לא ממליץ לחיזבאללה לנסות אותנו, התוצאות יכולות להיות כואבות ממה שנדמה"
גלית יצחק
התגלה מקרה של כלבת בכפר מסעדה שברמת הגולן    מקרה נוסף של כלבת התגלה בקיבוץ עין זיוון    משרד הבריאות: יש לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הקרובה
עופר וולפסון
הרשות הציגה את יעדיה לשנה הקרובה ובהם הסדרת תחום המכשירים הפיננסיים, החלת פיקוח על חברות הדירוג, השלמת רפורמת האכיפה והגברת סמכויות נאמני האג"ח
עופר וולפסון
ביקורת חריפה נשמעה על שר האוצר מצד ראשי התעשיינים, בגין אי מימוש הסכם הפיצויים בדרום, על אף הסכמה עקרונית בנושא מלפני 11 ימים
איציק וולף
ח"כ אריה אלדד הגיש לוועדת האתיקה של הכנסת תלונה נגד שרת התיירות, ח"כ רוחמה אברהם-בלילא שנתפסה על-ידי המכס בנמל התעופה בן-גוריון כשהיא מנסה להבריח לישראל ארבעה בקבוקי ויסקי לא מוצהרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il