X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מהנתונים לרבע האחרון של 2008 יצוא התרופות רשם נסיגה חדה של 16% לולא מפעל אינטל, הייצוא התעשייתי היה רושם בשנה הקרובה נסיגה חדה אף יותר
▪  ▪  ▪
ההאטה בגלל המצב בשווקי הייצוא העיקריים [צילום: פלאש 90]

המשבר הכלכלי והשחיקה המתמשכת בכושר התחרות פגעו קשות בייצוא התעשייתי. ברבע האחרון של 2008 נרשמה נסיגה ריאלית של כ-3% בייצוא התעשייתי, בהשוואה לרמה החודשית הממוצעת ברבע השלישי של 2008. הייצוא הסתכם בכ-8.94 מיליארד דולר. כך מסרה (יום ד', 4.2.09) דפנה אבירם-ניצן, מנהלת המחלקה למחקר כלכלי בהתאחדות התעשיינים.
אבירם-ניצן ציינה, כי במונחים דולריים הייתה הנסיגה בייצוא חדה עוד יותר - כ-7%, אולם מאחר שחלק ניכר מירידה זו נובע מירידת מחירי הייצוא הדולריים, הרי שבמונחים ריאליים (מנוכה מחירים) מדובר כאמור בנסיגה של כ-3%, בלבד.
מנהלת המחלקה למחקר כלכלי בהתאחדות התעשיינים מעריכה כי הנסיגה בייצוא תעמיק בחודשים הקרובים, בשל הצפי לנסיגה בסך היקפי הסחר העולמי של סחורות, כאשר מוקדי המיתון הם בארה"ב ובאירופה, אליהן מופנה למעלה מ-60% מהייצוא התעשייתי.
במהלך שנת 2009 צפוי לרשום הייצוא התעשייתי נסיגה ריאלית של כ-5%. נסיגה זו צפויה למרות הגידול הצפוי בייצוא הרכיבים האלקטרוניים הודות למפעל אינטל החדש בקריית-גת. להערכתה של אבירם-ניצן, הנתון המדאיג יותר הוא שבנטרול השפעתו החיובית של יצוא חברת אינטל, צפוי יתר הייצוא התעשייתי לסגת במהלך השנה הקרובה בכ-7% לפחות.
אבירם-ניצן מציינת, כי מניתוח מצב הייצוא לפי ענפים, מתברר כי בייצוא קבוצת ההיי-טק (ענפי הטכנולוגיה העילית) נרשמה נסיגה ריאלית, הנאמדת בכ-3%, זאת לאחר גידול של 1.9% ברבע השלישי של 2008 וגידול חד של 5.1% ברבע השני אשתקד. נסיגה זו משקפת נסיגה חדה של 14% בייצוא ענפי התרופות ונסיגה של 8% בייצוא הציוד האלקטרוני לתקשורת, בקרה ופיקוח.
ירידות אלו קוזזו בחלקן הודות לגידול חד של 15% בייצוא הרכיבים האלקטרוניים וגידול מתון של 2% בייצוא כלי הטיס. אבירם-ניצן מעריכה, כי הגידול החד בייצוא הרכיבים האלקטרוניים הושפע מפעילותה של חברת אינטל.
התמוטטות של ממש בענפי כריית המחצבים
מנתונים נוספים עולה, כי בניכוי ענף הרכיבים האלקטרוניים רשמו יתר ענפי ההיי-טק נסיגה חדה של כ-8% ברבע האחרון של 2008 בהשוואה לקודמו.
קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית (כימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי) רשמה ברבע האחרון של 2008, נסיגה ריאלית חדה של כ-8% בייצוא. זאת לאחר גידול של 4.5% ברבע השלישי של 2008. הנסיגה בייצוא הקבוצה נגזרה מקיטון של 8% בייצוא ענפי הכימיה, ירידה של 4% בייצוא המכונות והציוד, והיא מותנה במקצת הודות לגידול מהיר של 26% בייצוא ענף המנועים והציוד החשמלי.
נסיגה דרסטית במיוחד של 18% חלה ברבע האחרון של 2008 בייצוא ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית (כרייה, חציבה ומינרלים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת). זאת לאחר גידול של 2.8% ברבע השלישי של 2008. נסיגה זו משקפת ירידה בייצוא כל ענפי הקבוצה ונגזרה ברובה מנסיגה של 27% בייצוא ענף הכרייה והחציבה ושל 16% בייצוא המתכת.
עם זאת, דווקא ענפי הטכנולוגיה המסורתית רשמו בסוף 2008 עלייה ריאלית של 5% בייצוא 8, זאת בהמשך לגידול מתון של 1% ברבע הקודם. עלייה זו משקפת גידול בייצוא כל ענפי הקבוצה - מזון ומשקאות, טקסטיל, הלבשה ועור, עץ, ריהוט, נייר ודפוס.

תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  04/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה דולרית של 7% בייצוא התעשייתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואה דולרית
גריגורי  |  17/03/09 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
השקיעה 28 מיליון שקל ב-36 בניינים בלונדון, בפרויקט משותף עם אחרים    היזמים קיבלו הלוואה מבנק אנגלי, שהודיע כי שווי הבניינים, שניתנו כביטחון, ירד בשל משבר הנדל"ן    הבנק עלול לתפוס את הבניינים
גלית יצחק
גולדמן תככב בקמפיין של חברת טטרה פארם, מפתחת ומשווקת מותג סבוקאלם    תקבל 40,000 דולר עבור השתתפותה בקמפיין    [צילום: אלכס ליפקין]
איציק וולף
בעוד מנסים ראשי האיחוד הלאומי להציג כאילו כל חברי הרשימה מחוייבים לרבנים מדגיש חבר מפלגת 'התקווה' - לא נישמע לרבנים
מערכת PCאון
פלאפון מיישרת קו עם המפעילות הסלולאריות האחרות בשוק ומשיקה גם היא רשת GSM מדור 3.75 בטכנולוגיית HSPA    מה זה אומר בפועל ללקוחות פלאפון? אילו אפשרויות חדשות יוצעו להם?
יפעת גדות
כאב גרון פשוט עלול לגרום לבעיות רבות, חלקן חולפות מעצמן וחלקן עלולות להיות מסוכנות ביותר    כיצד נדע לזהות את ההבדל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il