X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תקציב הרשות: כ-138 מיליון שקל לוקח בחשבון את נפחי הפעילות שגדלו מאוד וכן את הרפורמות המתוכננות לשנה הקרובה
▪  ▪  ▪
המשבר יצר מצב חרום רגולטורי. גושן [צילום: פלאש 90]
בקרוב ברשות ני"ע: שינוי דרסטי בתקינה ובאכיפה
עופר וולפסון
הרשות הציגה את יעדיה לשנה הקרובה ובהם הסדרת תחום המכשירים הפיננסיים, החלת פיקוח על חברות הדירוג, השלמת רפורמת האכיפה והגברת סמכויות נאמני האג"ח
לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה (יום ד', 4.2.09) את בקשת רשות ניירות ערך לאשר את תקציבה לשנת 2009. תקציב הרשות מסתכם בכ-138 מיליון שקל.
יו"ר הרשות, פרופ' זוהר גושן, הציג בפני הוועדה את היקפי פעילותה השוטפת של הרשות בשנה האחרונה, שגדלו מאוד בעקבות הצורך הדחוף להתמודד עם השלכותיו של המשבר הפיננסי הבינלאומי על שוק ההון בישראל. לדבריו, העומס מוטל על מחלקות השטח של הרשות.
שטף של דיווחי תאגידים
כך למשל, רפרנט ממוצע במחלקת תאגידים מטפל בכ-40 חברות שונות, לרבות אכיפת חובות גילוי, בדיקה שוטפת של דוחות מיידיים וכספיים, מעקב שוטף אחר פעילות שומרי סף, אכיפת עקרונות ממשל תאגידי, מתן תשובות לבקשות פרה-רולינג, הכנת חקיקה ותקינה, ביצוע ביקורות יזומות, הטלת קנסות כספיים ועוד. היקף הדיווחים המיידיים של תאגידים מדווחים גדל מ-50,000 דוחות ב-2007 ל-69,000 דוחות ב-2008.
בתחום ההשקעות מפקחת הרשות באופן שוטף על נכסים בהיקף של יותר מ-200 מיליארד שקל, מתוכם כ-105.2 מיליארד שקל המנוהלים על-ידי 1,148 קרנות נאמנות. כמו-כן, הרשות מטפלת בימים אלה בקרוב ל-17 אלף בקשות לקבלת רישיון, ביותר מ-48 אלף דיווחים שוטפים של קרנות נאמנות ובפיקוח שטח על בעלי רישיון המנהלים כיום נכסים בשווי של כ-100 מיליארד שקל.
עומס הפיקוח על מחלקת השקעות גדל באופן ניכר. כך לדוגמא, בשנת 2007 הוגשו לרשות 32 אלף דוחות מיידיים של מנהלי קרנות נאמנות ונאמנים. ב-2008 גדל מספר זה לשיעור של 48 אלף דוחות.
הגברת הפיקוח על האג"ח; הסדרת תחום היועצים בשוק ההון
המשבר הפיננסי הביא את הרשות לקחת על עצמה שורה של משימות נוספות. בין היתר, בכוונת הרשות לעבור ב-2009 לבדיקת "דוחות ברנע" בדוחות הכספיים בתדירות גבוהה יותר, להגביר את הפיקוח על האג"ח הסחיר, לשכלל את המעקב והפיקוח אחר הסדרי חוב ולהגביר את המעקב אחר הדיווח החשבונאי לפי כללי IFRS.
בנוסף, מפקחת הרשות על תחום המכשירים הפיננסיים, שהיקף הכספים המנוהלים בו זינק בשלוש השנים אחרונות מ-13 מיליארד ל-30 מיליארד שקל. הרשות פועלת מזה זמן רב, עוד בטרם פרץ המשבר העולמי, להעברת המכשירים הפיננסיים ממשטר של גילוי למשטר של פיקוח והסדרה. המאורעות בחודשים האחרונים מחזקים את ההכרה בחשיבות הפיקוח ההדוק על תחום פעילות מורכב זה. לפיכך, מוקמת ברשות יחידה ייעודית לתחום זה, לרבות תעודות סל, מוצרים מובנים (סטרקצ'רים), נגזרי אשראי ומכשירים פיננסיים חדשים.
גושן הסביר כי הרשות מתמודדת גם עם הצורך להשלים משימות תשתית שנטלה על עצמה בתחום הפיקוח על ההשקעות. אחת ממשימות אלה היא הצורך להסדיר את הפיקוח על חברות הדירוג, שחשיבותו עלתה במהלך המשבר. כמו-כן, מבקשת הרשות לבצע רפורמה כוללת בהסדרת פעילותם של המתווכים בתחום ההשקעות כגון ברוקרים ואנליסטים, להדק את הפיקוח על מנהלי התיקים ועל יועצי ההשקעות הפועלים בבנקים וכן לבצע רפורמה בתהליך הרישוי כולו.
"המשבר הפיננסי יצר מצב בו על הרשות להוסיף ולטפל בעת ובעונה אחת בפרויקטים תשתיתיים לטווח הארוך ובמצב חירום רגולטורי, הדורש ממנה התערבות מיידית מוגברת", אמר פרופ' גושן במהלך הדיון בוועדה. "רשימת היעדים שלנו התרחבה מאוד ואיתה גם הצרכים שלנו בתחום הפיקוח וההסדרה. סדר היום החדש דורש היערכות מיידית ועדכנית ליעדים העומדים בפנינו בשנים הבאות".

תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  04/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים אישרה את תקציב רשות ני"ע ל-2009
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תמכור לשותף האנגלי את השקעותיה במזרח אירופה    הרווח - 180 מיליון ש'    תמורה מיועדת לפירעון אג"ח של החברה-האם צור שמיר
רותי אברהם
ביהמ"ש: פרסום תחקיר בנוגע לחשד למעורבות של ראש הממשלה אהוד אולמרט ב"הפחתת שומות" ליזם המפעיל מטמנות - חוסה תחת הגנת "אמת דיברתי"
עידן יוסף
המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ישמש כגוף מתאם בין הגורמים המטפלים באירועי ל"ג בעומר במירון ובהכנות לקראתו    משרד התחבורה הונחה לבצע עבודות שיאפשרו השנה תעבורה נאותה למתחם    צוות בינמשרדי בוחן הפקעת האתר מההקדשות והעברתו לגורם אחד
עופר וולפסון
המציאה תאפשר לשלש את כמות הגז הטבעי בישראל מ-4 מיליארד קוב ל-15-12 מיליארד    כוונה להעלות חלקו במשק החשמל מ-30% ל-40%    משרד הגנת הסביבה: "נדרוש ביטול תחנת כוח פחמית חדשה באשקלון"
איציק וולף
משטרת חמאס גזלה אלפי שמיכות ומאות חבילות מזון שהיו מיועדות למשפחות פלשתיניות בעזה    באו"ם זועמים ודורשים להשיב את הגזילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il