X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה ככל שהאישה מאמינה יותר בכוחה לשנות את המציאות, כך היא תעדיף לא לעזוב את מקום העבודה עורכי המחקר: עזיבת העבודה מהווה פתרון של חוסר מוצא ולא אקט של שליטה וכוח
▪  ▪  ▪
מעדיפות לעזוב [צילום: AP]

נשים שחוו הטרדה מינית במקום עבודתן, נוטות לעזוב אותו, כאשר העזיבה נובעת מתוך חולשה ולא מתוך תחושת כוח ושליטה. כך עולה (יום ד', 4.2.09) ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.
המחקר נערך על-ידי תלמידת המחקר חנה לוי ופרופ' ערן ויגודה גדות, בקרב מדגם מייצג של 192 נשים, שעובדות במגזר הציבורי בישראל.
רמת ההטרדה המינית שדווחה הייתה נמוכה
הנבדקות התבקשו לדרג חוויות של הטרדה מינית במדד של 5-1 (1 - לא חוויתי כלל; 5 - אני חווה הטרדה מינית כל הזמן), כאשר הטרדה מינית הוגדרה כהערות פוגעות בעלות אופן מיני (הטרדה מגדרית), הטרדות חוזרות ונשנות ליצירת קשר מיני וככפייה מינית בפועל.
מנתוני המחקר עולה, כי רמת ההטרדה המינית הייתה 1.38. עם זאת, שליש מהנשים דיווחו כי חוו הטרדה מגדרית לעיתים בינוניות או גבוהות (66.69% דיווחו כי לא חוו כלל הטרדה מגדרית או רק לעיתים רחוקות).
כמו-כן, אחוז הנשים שכלל לא חוו ניסיונות חוזרים ונשנים ליצירת קשר מיני או שחוו אותם רק לעיתים רחוקות, עמד על 89.85% ואחוז העובדות שלא חוו סחטנות מינית או שחוו אותה לעיתים רחוקות היה 95.37%.
מהממצאים עוד עולה, כי בארגונים שנתפסו על-ידי הנבדקות כבעלי פוליטיקה פנימית גבוהה, כלומר ארגונים בהם החלטות לא מתקבלות על בסיס ענייני, אלא אינטרסנטי ואישי יותר, נרשמה מידה גבוהה יותר של הטרדות מיניות.
מעדיפות לעזוב
מהממצאים עולה, כי נשים שעברו הטרדה מינית, ייטו לעזוב את העבודה. עוד נמצא, כי ככל שהאישה מאמינה יותר בכוחה לשנות את המציאות, כך היא תעדיף לא לעזוב את מקום העבודה. כמו-כן, נמצא כי גם רמת הפוליטיקה הארגונית משפיעה על דפוסי ההתנהגות: ככל שהארגון נתפס כשוויוני, צודק והוגן, כך העדיפו אותן נשים שהוטרדו מינית, להילחם בהטרדה בתוך הארגון.
עורכי המחקר ציינו, כי המשמעות היא שאחת הדרכים העומדות בפני ארגונים שרוצים להילחם בתופעת ההטרדה המינית, היא להנהיג מדיניות ברורה שמפחיתה את חוסר הוודאות ואת הסיכונים שעומדים בפני העובדת המעוניינת להתלונן.
החוקרים מסכמים ואומרים, כי "ישנה נטייה לחשוב שדווקא אישה חזקה שמאמינה ביכולותיה תבחר לעזוב מקום עבודה שבו חוותה הטרדה מינית מכיוון שהיא מאמינה ביכולותיה ובאפשרות שלה למצוא מקום עבודה אחר. אולם ממצאי המחקר הראו שעובדת שעוזבת את הארגון בעקבות הטרדה מינית עושה זאת מחוסר יכולת להביא לפתרון חיובי של הסיטואציה ולא כאקט המבוסס על כוח ועצמה".

תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  06/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשים שהוטרדו מינית בעבודתן נוטות לעזוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשחר בן שטרית
שלא תתנו לשם להטעות אתכם, קפה כזה ביסטרו נראה כמו בית קפה, אבל מתנהג כמו ביסטרו ומגיש מנות מצוינות במחיר הוגן וקינוח אחד מושלם    אשחר בן שטרית חולק שבחים
עופר וולפסון
תקציב הרשות: כ-138 מיליון שקל    לוקח בחשבון את נפחי הפעילות שגדלו מאוד וכן את הרפורמות המתוכננות לשנה הקרובה
אלעזר לוין
תמכור לשותף האנגלי את השקעותיה במזרח אירופה    הרווח - 180 מיליון ש'    תמורה מיועדת לפירעון אג"ח של החברה-האם צור שמיר
רותי אברהם
ביהמ"ש: פרסום תחקיר בנוגע לחשד למעורבות של ראש הממשלה אהוד אולמרט ב"הפחתת שומות" ליזם המפעיל מטמנות - חוסה תחת הגנת "אמת דיברתי"
עידן יוסף
המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ישמש כגוף מתאם בין הגורמים המטפלים באירועי ל"ג בעומר במירון ובהכנות לקראתו    משרד התחבורה הונחה לבצע עבודות שיאפשרו השנה תעבורה נאותה למתחם    צוות בינמשרדי בוחן הפקעת האתר מההקדשות והעברתו לגורם אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il