X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
גשן מתמקדת בבשר ובאנשים שאוהבים בשר, ויותר מזה - אוהבים לחלוק אותו דביר אדלר התרשם עמוקות מהחוויה הבשרנית וצופה למסעדה עתיד מזהיר
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת גשן בתל אביב]

כשנכנסתי למסעדת 'גשן' שברחוב נחלת בנימין שופע מסעדות היוקרה, לא הבנתי איך כף רגלי לא זכתה עד כה לדרוך בה. עיצוב גדוש ומבריק בסגנון רטרו, תקרה ארכיטקטונית ש"נשפכת" לרצפה באמצע החלל, וארון ליישון בשר שמותקן בקיר, הם רק חלק מהחוויה הויזואלית שהאירה את עיניי.
אורן, אחד משני השותפים שהקימו את המקום, קיבל את בחירת לבי ואותי בלבביות, וגם מיהר להשיב על השאלה שקיננה בליבי: "פתחנו את המקום לפני כחצי שנה, ואנחנו עדיין מרחיבים קהל מסור של סועדים".
לפני התפריט המליץ לנו דורון המלצר על יין חדש מענבים מזן מלבק של יקב טפרברג (היקב הישראלי הותיק ביותר). מסתבר שענבי המלבק, בוגרי בציר 2007, מקורם דווקא בארגנטינה. היין עצמו - שהושק לראשונה בישראל רק החודש - נמזג לכוסי, נחוש לספק חוויה ייחודית. אני שמח לבשר שהוא עמד יפה במשימתו - ניחוחו הונילי מחד, ומרקמו הרך והעדין על הלשון מאידך הצליחו להפתיע.
התפריט עצמו לא יומרני, לא ארוך ולא מסובך. ניכר כי הוא מייצג את נסיונם המצטבר של הבעלים, במקביל ליצירתיות של השף יונתן בֶרֵבי, והכל תחת הקפדת כשרות. הסגנון הכללי של התפריט שואב מהמטבח הדרום-אמריקני, וחציו מוקדש למנות ראשונות, רבעו לנתחי בשר צלויים, ורבע נוסף לתבשילי בשר אחרים. בסוף בסוף, יש הערה שאם מישהו עדיין רוצה צמחוני, שיזמין 'לבחירת השף' (55 שקל), ויראה מה ברבי ירקח עבורו.
טונה אדומה צרובה על סלט אפרסמונים (36 שקל) פתחה כמנה ראשונה, כמו גם טארט טאטן עגבניות ושום במילוי חציל וכבש (28 שקל) שהיה חוויתי כמו שהוא מקורי. בשלב זה היינו צריכים עוד כוס מהיין, ואז עברנו לבחור את המנות העיקריות. "מה שחשוב להבין בתפריט שלנו," הסביר לי אורן, "זה את רעיון הסעודה המשותפת. תבחרו מהתפריט את נתחי הבשר שמתחשק לכם, והכל יגיע לשולחן על הגריל המשותף". כדי לגוון מבלי להרחיב עוד יותר את החגורה, התפריט מאפשר לקחת נתחים קטנים יחסית, החל מ-200 גרם. לפיכך לקחנו גם אנטרקוט (200 גרם, 69 שקל), גם פריים ריב עגל חלב (550 גרם, 185 שקל) וגם שניצל סינטה מצופה בפנקו, סילאן ומייפל (55 שקל).
לאחר זמן לא רב נחת על השולחן, כחללית מעולם אחר, התנור-גריל המיוחד ולו מערך נרות חימום ועיטורים של פרזולי ברזל. "התנורים הם בנייה מיוחדת שלנו" תיאר בגאווה אורן, אבל נדמה לי שהוא היה יותר גאה באוכל שהגיע על הגריל הזה - ערימת שעועית ירוקה בג'ינג'ר ואסופת תפוחי אדמה פאפאס מתובלים נשאו על כתפם את הסטייקים, נסיכי הארוחה. הנתחים הללו היו עשויים במידה טובה ששמרה על חיוניות הבשר, ובאופן כללי הם שידרו אופטימיות. שיטות היישון המיוחדות של הבית אולי יצליחו להסביר את ההישג הזה, שהוא לא מובן מאליו במטבח שומר כשרות.
פינויו של הגריל העצום הותיר לנו מקום ריק על השולחן, ועל כן הזמנו קינוח. טארט האגסים והדובדבנים לצד גלידת פיסטוק ברוטב חמוציות הוכיח את עצמו כראוי, אפילו שלא הכיל שמץ של חלב (34 שקל).
גשן התגלתה כאופציה קרניבורית מספקת ביותר, לא יקרה מדי ואפילו כשרה. תוכלו לארח שם שותפים עסקיים לארוחת צהריים, או אפילו בת זוג לערב רומנטי. אין לי ספק כי אם ימשיכו ליישם את גישת ה'אירוח' שמצהירים עליה, יוכלו אורן ודקל לקחת את המסעדה החדשה שלהם רחוק, ואף להעמיד אותה בשורה לצד מסעדות היוקרה האחרות ברחוב נחלת בנימין.

תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  04/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
טוען שטילי שיהאב 3 שודרגו תוך היתול במערב, ומכאן ועד לטילים גרעיניים הדרך קצרה    ח"כ בן-ישראל: לבסוף נגיע למוצא הצבאי
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה    ככל שהאישה מאמינה יותר בכוחה לשנות את המציאות, כך היא תעדיף לא לעזוב את מקום העבודה    עורכי המחקר: עזיבת העבודה מהווה פתרון של חוסר מוצא ולא אקט של שליטה וכוח
אשחר בן שטרית
שלא תתנו לשם להטעות אתכם, קפה כזה ביסטרו נראה כמו בית קפה, אבל מתנהג כמו ביסטרו ומגיש מנות מצוינות במחיר הוגן וקינוח אחד מושלם    אשחר בן שטרית חולק שבחים
עופר וולפסון
תקציב הרשות: כ-138 מיליון שקל    לוקח בחשבון את נפחי הפעילות שגדלו מאוד וכן את הרפורמות המתוכננות לשנה הקרובה
אלעזר לוין
תמכור לשותף האנגלי את השקעותיה במזרח אירופה    הרווח - 180 מיליון ש'    תמורה מיועדת לפירעון אג"ח של החברה-האם צור שמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il